Ga naar inhoud

restaureren velgen....

pampus

Aanbevolen berichten

Na mij al maanden geergerd te hebben aan de stoeprand schade aan mijn M-velgen vandaag bij Ruud geweest. Halverwege maart worden de velgen aangepakt, schade herstellen (door Ruud), kaalhalen via een zuurbad, epoxy erop en uiteindelijk poeder coaten in de kleur silver shadow. Dat is iets donkerder dan ze nu zijn (zie je ook niet snel die :rant: remblokpoeder).

Daarnaast wordt de olietemperatuur meter vervangen en wordt de klok veranderd in een olie druk meter van VDO. Ik heb toch altijd al een horloge aan, dus ik weet toch wel hoe laat het is :lol: en ik vind de olie druk bij de :m: veel belangrijker dan tijd. Buiten temperatuur blijft wel zitten, ook die kan interessant zeker in de wintertijden.

Kortom weer lekker bezig, maar ik heb toch nog een vraagje, onderstaand de foto van de huidige kleur, heeft iemand een foto van dezelfde velgen, maar dan gepoeder coated in de kleur silver shadow zodat ik me een beetje een beeld kan vormen ?

Vast hartelijk dank voor de eventuele reacties.....

foto-15.jpg

Link naar reactie

Ik zat ook te twijfelen.. heb nu deze zelfde set onder de Z als zomerset in zwart/zilverblauw en voor de winter volledig zwart. Dat vind ik echter wel saai met hardtop! Dus er moet een ander kleurtje op... heb dus dezelfde vraag eigenlijk ;)

Bytheway je bedoelt toch niet de kleur van de S54 velgen? Want ik weet iig dat die niet makkelijk te coaten is. Overigens, als je nog een adresje zoekt: Straalbedrijf Van Gelder heeft mn wintervelgen gestraald en gecoat voor 160 euro totaal! Alle vier dus. Is wel even een ritje want het zit in Zwolle, maar hebben supermooi werk geleverd en alle kleuren van de regenboog zijn mogelijk..

Link naar reactie

Ja Ruud haalt de banden eraf en werkt de velgen bij, daarna gaan ze bij Ruud een paar zaken verderop en die doen het afbijten, epoxy en coaten, daarna weer terug, banden erop, balanceren etc. Het afbijten en epoxy en coaten is 60 ex per velg. Iets duurder dan Enzo, maar wel zo makkelijk. De M blijft even een weekje bij Roodkapje wonen, ik ben toch even op vakantie...

Lekker geregeld toch.

Als ik naar je foto's kijk Davidz3 dan wordt ik niet ongelukkig, ziet er fraai uit, hoop dat het met Estoril ook zo goed uitpakt.....

Enne members Galery, ik heb toch gewoon een vraag ??? Dus is dit toch de goede topic area, vragen....of ben ik nu malende.....

Dus opnieuw het verzoek, wie heeft zilver schaduw velgen en foto's zodat ik kan voorgenieten... En Enzo ik weet geen RAL code.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Enne members Galery, ik heb toch gewoon een vraag ??? Dus is dit toch de goede topic area, vragen....of ben ik nu malende.....

Mijn beweegreden om het voor te stellen was omdat je eerst een uiteenzetting geeft van zaken die je aan je auto laat doen

met daar aansluitend een vraag.

Maar voor dat er misverstanden over ontstaan; mijn suggestie was slechts bedoelt als tip voor jezelf..

Dit topic verdwijnt op den duur ergens onderaan.. en je members-gallery vind je zo terug. :cool2:

Link naar reactie

Er werd gezegd dat het een duur grapje is dat black chrome.

Kan iemand mij vertellen wat het kost en waarom het precies zo duur is?

Ik heb recent eens geinformeerd en was al meer dat 200 euro kwijt voor de juiste lakken (ondegrond zwart, daarna met zilver nevelen, daarna twee lagen 2 componenten blanke lak)

Moet je het spuiten ook nog goed in de vingers hebben ander wordt het niets dus blijkbaar geen hobby klusje.

Naast de verf, alle uurtjes voorbereiding en een aantal keren spuiten kan aardig in de papieren lopen.

Dus op zich verklaarbaar dat het duur is in tegenstelling tot poedercoaten bv daar zit veel minder werk in.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Die 200 piek is per velg, neem ik aan?

200 euro is alleen voor de drie verschillende lakken, hier zit geen arbeid bij.

Met die lak zou je wel 4 velgen moeten kunnen spuiten.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Mmmmm, de opmerkingen van de baron maken me niet gelukkig, maar bij mijn weten worden de velgen niet gezandstraald maar gaan ze in een zuurbad. Dan in de epoxy en dan poeder coaten. De velgen worden iets minder strak, maar dit vind ik niet zo'n ramp. Het gaat mij om de kleur en die vind ik wel mooi. En als het dan als nog verkloot is dan zien we wel weer verder. Ik heb vertrouwen in Ruud....

Link naar reactie

Nu wie weet zoek ik dan nieuwe velgen, die van het type Ivo zijn ook niet verkeerd. De kleur blijft mooi. Baron bedankt voor de uitleg....

Link naar reactie

Mhawww, de kleur vind ik toch wel erg mooi, afwachten dus maar. 26 mrt weten we meer . Foto's zullen dan wel volgen.....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in