Ga naar inhoud

Een losse steen in de katalisator


OpaBMW

Aanbevolen berichten

Er schijnt een soort steen?te zitten in mijn katalisator van mijn Z3 1.9 januari 2007,

het geeft een behoorlijk lawaai,maar als de motor warm is dan word het minder,ik ben op zoek dus naar een andere uitlaat,alleen het voorste stuk dus,

ik had er niet veel haast mee,ze zijn nog al prijzig,maar vanmiddag ging ik rijden bij mij in de buurt,ik kwam amper de van Brienenoordbrug op,

ik heb de ANWB gebeld,hij heeft gekeken naar de luchtregelschroef,maar kon het niet vinden hierin,

hij hoorde met het starten het geluid van de katalisator,ik vertelde hem dat hier het steentje in loszat,

hij vermoede dus dat de steen de uitlaat afsloot.

Weet iemand hier iets over

Groeten

Rob

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dag gemeentegenoot!

Ik weet hier niet precies het fijne ervan, maar ik weet wel dat Ruud a.k.a. "Roodkapje" bekend van www.avvr.nl uit Reeuwijk van de zomer een brillenmanexpert van hetzelfde probleem heeft afgeholpen. (ook al was het op afstand) :)

Volgens mij betekent dit dat de katalysator vervangen moet worden. Het stuk van de uitlaat waar de katalysator zit wordt er tussenuit geslepen met een slijptol en vervolgens wordt een nieuwe/gebruikte katalysator geplaatst en vastgelast. En voila je kan weer verder tuffen :punk:

Link naar reactie
  • Administrator

Helemaal correct Niblick! Volgens een oud Reeuwijks gezegde wat luidt: GAT ERIN MAKEN!

Daarnaast kan Roodkapje je ook voorzien van een nieuwe kat.

Ik voelde mij al lullig dat ik de San Bernardino niet op kwam, hoe moet je je wel niet hebben gevoeld dat je de van Brienenoord niet kon bedwingen ;)

Link naar reactie
  • Administrator

Tijdelijke oplossing is idd even een "C" slijpen in de kat, steen eruit halen (+ ALLE andere rommel, gewoon alles eruit) en weer dichtlassen. Vergeet dan ook niet even de uitlaatpijpen door te blazen met lucht (motorafwaarts). Heb je gelijk wat PK erbij ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.