Ga naar inhoud

Z3 gevonden - erg nat

Daphne

Aanbevolen berichten

@2.5si

Dat van die schijt, daar heb je een punt. Enne, ik zou er ook altijd leder in willen hebben.

Maar het is wel een van de meest eenvoudige extra's die achteraf nog in te bouwen zijn.

Als een auto echt goed is, moet je hem daar niet perse voor laten staan.

Als er iets wel duur is zijn het leren delen voor een auto.

Stel je zet alleen het leer over (dus je behoud de stoelframes), dan ben je voor een z3 uit 1997 met standaard leer al ca. 2500 euro aan onderdelen bij de dealer kwijt. (dat zijn dus alleen de zittingen van de 2 stoelen, voor basic seats)

Dat is voor een auto die ca. 5000 waard is dus alleen maar interessant voor een doe het zelf knutselaar die bereid is enkele maanden ebay of mp af te struinen naar een gebruikt koopje, waarbij je dus geen garantie hebt op slagen danwel termijn van slagen.

Wil je ook je leren deurpanelen vervangen, dan komt er ook nog eens 1600 euro bij of meer afhankelijk van welk leer je hebt. Ik weet niet of er nog meer leren delen in de z3 zitten.

Link naar reactie

Als er iets wel duur is zijn het leren delen voor een auto.

Daar is geen speld tussen te krijgen, als je uitgaat van dealerprijzen. Maar...

Ik heb door een paar maanden eBay fanatiek in de gaten te houden rond E 7-800 betaald voor een complete set stoelen + deurpanelen ( de blauw-zwarte :m: uitvoering), zie mijn intro-topic voor foto's. De gangbare 'onlineprijs' voor een ZZZ-interieur in goede conditie ligt tussen de 1000-1500. Daarnaast is Pascals suggestie (opnieuw bekleden) substantieel goedkoper dan een 'rondje dealer'.

En back on-topic: ook wij hadden nogal wat vocht aan de bestuurderszijde, de oorzaak bleek een niet goed sluitende softtop te zijn. Gelukkig geen zichtbare roestvorming onder de bekleding, alleen vocht. We hebben drastisch ingegrepen door de sofftop te vervangen, en daarna bekleding + schuim goed schoon- en drooggemaakt. Geen vochtproblemen meer gehad, evenmin last van roestvorming of vreemde geurtjes...

Link naar reactie

Ik heb besloten toch te gaan kijken woensdag. Als het niets is, dan heb ik ook niks verloren door te gaan kijken. Ik neem dus iemand mee die er een stuk meer verstand van heeft dan ik en we gaan goed de tijd nemen om alles na te kijken. Aangezien het dak niet zo mogen lekken (want pas vervangen) zou het daar in ieder geval niet vandaan mogen komen.

In Duitsland kijken is een beetje lastig, ik heb nu helemaal geen vervoer en ik woon ook niet vlak bij de grens.

Link naar reactie

Doe anders sowieso (alvorens tot koop over te gaan) een aankoopkeuring van Dekra, of leg alvorens je gaat kijken alvast contact met de dichtstbijzijnde BMW dealer? Gewoon vragen of zij tegen het geldende werkplaats-tarief een eerlijk oordeel over de aan te schaffen BMW willen doen. De BMW dealer zal eerlijk tegen je zijn, deze is namelijk gebaat met een blijde nieuwe BMW rijdster en dus een potentiële klant voor onderhoud en in de toekomst wellicht andere BMW's. Zo weet je wat er staat te gebeuren in de toekomst qua reparaties en weet je direct wat de staat van de auto is.

Ook is het verstandig het onderhoudsboekje te raadplegen en even de adressen af te bellen waar hij in onderhoud is geweest.

Misschien kunnen zij je meer vertellen over de historie? Succes ermee!

Link naar reactie

Welkom hier op het forum.

V.w.b. de ZZZ vind ik het wel een erg summiere uitvoering, geen stoelverwarming, geen airco etc.

Volgens mij kun je voor een soortgelijk bedrag nog ruimschoots andere ZZZ'tjes uitzoeken !

Link naar reactie

@Gsusivo: Goeie tip. Ik had ook al een ANWB keuring in gedachten, maar bij BMW kan natuurlijk ook.

@ CorvH: Dat is waar. Maar dat zijn ook goede punten om wat van de prijs af te kunnen dingen! (Lees: eigenlijk heb ik geen 6.000 euro en moet er gewoon wat vanaf).

Link naar reactie

Sommige dingen krijg je later spijt van(spreek uit ervaring), je hebt waarschijnlijk nog wel tijd zat om te zoeken?

Van de ontbrekende airco ga je alleen maar spijt krijgen als je met goed weer (lekker zonnetje dus) gaat rijden, is mijn collega ook van terug gekomen na een vakantie in zuid frankrijk zonder airco in de z3 en zwart lederen bekleding. Te warm om de kap open en drijvend in de auto van het zweet ^_^

Link naar reactie

De volgende zaken kunnen tevens beklagenswaardig zijn.

Geen airco.

Bij heet weer overmatig zweten.

Geen stoelverwarming.

Bij koude of frisse toestanden geen snel opwarmend achterwerk.

Geen sportstoelen.

U zwiert van links naar rechts in de wagen zonder enige houvast.

Geen leder maar simili

Leder is 'de standaard', met simili heb je wel op één of andere manier wel stoelverwarming.

Geen individual

Je springt er niet echt uit.

Geen elektrisch bediend dak.

Mogelijkerwijs verplicht uitstappen en blikken toegeworpen krijgen als 'wel een dikke Bmw maar geen elektrisch dak'

Geen mistlichten.

Moeilijkheid tot verplaatsen in moersaslandschappen.

Geen tempomaat.

Mogelijkheid tot het verstijven van uw rechterbeen bij lange afstanden.

Geen boordcomputer

Niet de mogelijkheid hebben om eens extra te drukken op de bedieningshendel van de richtingaanwijzer.

Alles lager dan een //M

Altijd het lachertje van de familie.

Een //M

Geen mogelijkheid tot automaat.

Een Z3?

Is ook geen Z4.

Als Z3 rijder hebben wij overigens

-Geen xenon

-Geen High Beam Assist(auto D/N spiegels+regensen.verp.)

-Geen Park Distance Control (PDC) VR/AR

-Geen achteruitrijcamera

-Geen Elektr. regelbare zetels+geheugen bestuurderszetel

-Geen Verwarmd stuurwiel

Al waren sommige zaken gewoonweg niet verkrijgbaar, het blijft spijtig :sFun_whistle:

Eerst gewoon gaan kijken, alles eens heel goed overlopen met minstens twee personen, en de 19" velgen buiten beschouwing laten.

Dan een degelijke testrit maken met open en gesloten kap zonder radio. Kijken of alles goed werkt en of aansluit.

De rest is vertrouwen, beslissen en geluk hebben.

Link naar reactie

Hier misschien wat alternatieven

Let-op geen controle uitgevoerd op de aanbieder (kan goed of slecht zijn)

1.8 56000km ???? rood / leer / hardtop ?? http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ca2jrar4gimy

1.9 79000km zwart / airco bij de adelaar http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ca1frgkxdgmv

1.9 99000km zilver / airco http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ca4itcswcfm4

Link naar reactie

Airco in een Roadster is voor m....tjes :sFun_whistle: stoelverwarming, wordt toch haast niet gebruikt :sCo_chinscratch:, elektrische kap, kan toch alleen maar kapot gaan :rant: , geen individual, maak je er toch zelf uiteindelijk van :punk: , mistlampen, gewoon zelf inbouwen (zie how too), dus met andere woorden, kies lekker wat jij leuk en voldoende vind binnen jou budget. :thumbup:

Link naar reactie

Hier misschien wat alternatieven

Let-op geen controle uitgevoerd op de aanbieder (kan goed of slecht zijn)

1.8 56000km ???? rood / leer / hardtop ?? http://www.autoscout...id=ca2jrar4gimy

1.9 79000km zwart / airco bij de adelaar http://www.autoscout...id=ca1frgkxdgmv

1.9 99000km zilver / airco http://www.autoscout...id=ca4itcswcfm4

die eerste hoef je alvast niet naartoe te gaan, zijn wij ook naar gaan kijken en je krijgt tranen in je ogen als je de auto goed bekijkt. Deze auto heeft al heel wat meegemaakt in zijn weinige kilometers tenminste als die echt zijn!

wij zijn toen een dag eerder gaan kijken als afgesproken en toen stond de auto nog op de brug. toen had ik het eigenlijk al gezien dat deze het niet ging worden.

zie ook mijn voorstel topic https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/11741-eindelijk-een-z3/page__p__242638__hl__bmweetje3__fromsearch__1#entry242638

Link naar reactie

Daar is geen speld tussen te krijgen, als je uitgaat van dealerprijzen. Maar...

Ik heb door een paar maanden eBay fanatiek in de gaten te houden rond E 7-800 betaald voor een complete set stoelen + deurpanelen ( de blauw-zwarte :m: uitvoering), zie mijn intro-topic voor foto's. De gangbare 'onlineprijs' voor een ZZZ-interieur in goede conditie ligt tussen de 1000-1500. Daarnaast is Pascals suggestie (opnieuw bekleden) substantieel goedkoper dan een 'rondje dealer'.

Ja maar wat ik gezien heb van het achteraf bekleden is dat dat zeker bij de modernere/sportievere stoelen vaak toch niet de pasvorm heeft van wat je af fabriek krijgt. Dat zal natuurlijk van de bekleder afhangen, maar ook van de prijs denk ik. Een goede bekleder zal meer rekenen omdat ie weet dat ie goed is. Je weet sowieso niet wat je krijgt wat een risico inhoudt, want je zal toch echt moeten betalen als het erin zit, of je het mooi vind of niet. En ook dat in de gaten houden van ebay: dat zou ik ook doen, want het is mijn hobby. Maar dat geld niet voor iedereen, en dat moet de TS dus in ogenschouw nemen (dat doet ze denk ik ook wel), dat als het leer niet goed is, je niet zomaar 123 er mooi nieuw leer voor een prikkie in hebt met hetzelfde gemak als dat je een bandje verwisselt of de remmen vervangt.

En datzelfde geldt voor het tapijt. Als daar rot in zit, dan blijf je dat zien, en ook ruiken. Met name als de luchtverfrisser is uitgewerkt die de verkoper er net voordat je aan kwam rijden opgespoten heeft ;) .

Maar op de foto's vind ik die zwarte z3 er aardig uitzien, maar dat zegt dus helemaal niets; die rode ziet er imho ook heel mooi uit op de foto.

Link naar reactie

Allemaal bedankt voor de tips, links enzovoort. Ik ben gisteren gaan kijken en rijden en hij is hartstikke afgekeurd :P Koppelingsplaten waren versleten, auto was overgespoten (en op sommige plekken niet erg goed). Verder was de achterbak nat en zag de binnenkant er enigszins afgeleefd uit. De koppelingsplaten konden vervangen worden, maar er was 0,0 ruimte in de prijs.

Ik ga rustig verder sparen en verder zoeken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in