Ga naar inhoud

Z3 gevonden - erg nat

Daphne

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Wie heeft goede raad? Ik heb een Z3 roadster gevonden en ben langsgereden om te kijken. Aan de buitenkant zag hij er goed uit, maar de binnenkant was een ander verhaal. De deur stond op een kier en de auto stond vol water.

Nu gaat hij rijklaar gemaakt worden, maar goed, dat water is ten eerste natuurlijk niet zo snel verdwenen. En daarnaast weet ik niet zeker of dit is ingeregend (het was wel aan de kant van de openstaande deur waar het nat was), of dat er andere problemen zijn. Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten als ik van de week terug ga? Ik heb hier al iets gelezen over onder de vloerbedekking kijken.

Oja, de auto is van 1996, dus een van de eerste die gemaakt zijn. Is het normaal als er na zoveel jaar wel iets van roest te zien is, of moet je bij het eerste plekje roest eieren voor je geld kiezen?

Daarnaast wil ik uiteraard ook goede afspraken maken maken, voor het geval de lekkage niet van de openstaande deur is.

Groeten van Daphne

Link naar reactie

Niet kopen lijkt me (ik weet niet hoeveel water erin gekomen is natuurlijk)

Als stoelen etc echt van binnen nat zijn (het schuim dus), dan krijg je dat bijna niet droog, en zal dat vrijwel altijd schimmel (en bijbehorende geur) tot gevolg hebben. Dit geld ook voor het tapijt.

Als er leer in zit loop je ook de kans dat het gaat scheuren, en dat er lelijke plekken inkomen.

Zo'n auto is alleen interessant voor iemand die er een ander interieur in wil zetten als er kans op schade is. Daar moet de prijs dan ook naar zijn. Ook loop je kans dat als de auto ècht nat is geweest, er electronische problemen (bijvoorbeeld met tellerunits middenconsoles etc) zich gaan voordoen in de loop der tijd. De auto kan op een bepaald punt wel weer droog aanvoelen, maar als er water in een redelijk afgedichte holte is gekomen, zal dat er niet weer zomaar uitverdampen, maar tijden blijven zitten.

Qua roest: onbehandelde plekken onbehandeld laten is altijd onverstandig. Hoe eerder het (professioneel) weggewerkt wordt des de minder kans dat het op kortere termijn terugkomt.

Link naar reactie

Lijkt mij ook geen goede keus, maar waar wordt deze auto verkocht (dealer of prive), wat is de vraagprijs etc.

Mocht je toch weer gaan kijken neem iemand mee die enig verstand van auto's heeft, hiermee niet zeggend dat

jij geen verstand van auto's zou hebben. :newblush: Maar wat Teronk ook aangeeft zijn er genoeg alternatieven te vinden.

In ieder geval wens ik je succes om een mooie ZZZ te vinden.

Link naar reactie

Mijn budget is beperkt, maar goedkoop is natuurlijk duurkoop. Op de foto is hij nog gewoon droog, maar toen ik ging kijken was de bodem nat. De stoelen leken me droog overigens. Wanneer ik (eventueel) weer ga kijken neem ik zeker iemand mee.

Linkje naar de website: http://www.autobedrijf-hs.nl/occasions/

Overigens zit er een nieuw dak op, daar zijn papieren van.

Link naar reactie

Op de foto ziet ie er mooi uit. ook een mooie kleurcombi; maar de velgen zijn naar mijn smaak een beetje te. (ik neem aan dat het deze is: https://diensten.vwe...id=97749&lng=nl)

Het hangt er allemaal vanaf hoe nat ie is (ik kan me daar veel verschillen in voorstellen). Ik weet niet of je onder de stoel kan voelen, maar als het tapijt daar nat is, dan is er of een hele plons van bovenaf gekomen, of er zit een gat in de vloer.

Je schrijft zelf dat de auto vol water stond, maar dan droop het tapijt dus van het water? (in de advertentie staat ie 'als nieuw'...)

Als alleen het tapijt een beetje vochtig is omdat iemand met sneeuw aan z'n schoenen erin is gaan zitten dan is er natuurlijk niet zoveel aan het handje, maar je moet wel weten waar het vocht vandaan komt.

Link naar reactie

Hoi,

als de eerste indruk van de auto al niet goed is, zoals bij deze dus, dan nooit kopen.

roesten doet een z3 over het algemeen niet snel, of het moet een slecht gerepareerde schade zijn

gewoon even verder kijken en geduld hebben tot je echt iets goeds tegen komt.

(ga voor een coupe, die lekken ook niet)

Mzzl Maarten

Link naar reactie

Het tapijt aan de bestuurderskant is door en door nat.

Ik vond de kilometers die hij gereden had wel meevallen. Ik kom veel auto's tegen die (ruim) over de 200.000 zitten, wel tot 375.000.

En het volledige bedrag dat ervoor gevraagd werd had ik sowieso niet betaald :)

Link naar reactie

Vragen aan de verkoper waarom het door en door nat is. Misschien heeft hij een verklaring, en kan hij het goed verhelpen. Door en door nat is niet goed voor tapijt.

Maar neem idd iemand mee die er verstand van heeft. Vraag of hij de auto op een brug kan plaatsen zodat je de meegenomen expert de onderkant kan laten inspecteren (gat in bodem) als je 'm overweegt te kopen.

Link naar reactie

Allemaal bedankt voor de goede tips. Die van die banden had ik nog niet aan gedacht, maar is ook goed om te weten.

Het is natuurlijk heel verleidelijk, als je er naast staat en de buitenkant ziet er helemaal tiptop uit. Ik ga nog een beetje verder sparen denk ik en hier een beetje rondkijken en inlezen :)

Link naar reactie
  • Administrator

Welkom hier op het forum

zou zeker geen al te snelle beslissing nemen het weer is er nu toch niet naar ;)

succes met de zoektocht naar een mooie ZZZ

Link naar reactie

Dat je niet zomaar één twee drie moet gaan beslissen om iets te kopen is een feit. Maar het feit dat de wagen nat is maakt nog niet dat hij slecht is. Er kunnen ook afvoerkanalen verstopt zijn. En eens dat opgelost is, en de wagen kan deftig drogen, dan kan het probleem zonder meer opgelost raken. Dat muf ruiken en schimmel krijgt ook meer kans om weer op te trekken net omdat het een open wagen is. Zolang de bron maar aangepakt wordt.

Ik zeg dit maar omdat ik iemand ken met een E36 325i cabrio die hetzelfde voor gehad heeft door vuil en blader resten. En na alles goed nagekeken te hebben, reinigen en goed doorblazen met drogen is op de'n duur ook alles mooi weg gegaan.

Geen geur, geen natte toestanden meer. Een mooie nette frisse cabrio.

Een algemene raad is wel, velgen, verlagen, leder en een dikke stereo, dat is het laatste waar je je blind op moet staren.

Succes :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator

Welkom Daphne, succes met de zoektocht.

Ik ben het eens met Pascal dat je de oorzaak moet weten van de lekkage wil je er iets over kunnen zeggen. Kan van alles zijn: verstopte afvoergoten, lekkende voorruit, verkeerd gemonteerd nieuw dak, etc. Zonder plausibele verklaring zeker weglopen. Ik vind het trouwens opmerkelijk dat een auto langere tijd met een deur open / op een kier staat. Nog niet direct een plausibel verhaal.

Een algemene raad is wel ... leder ... dat is het laatste waar je je blind op moet staren.

Nou, ik vind bij een cabrio leer toch echt wel onontbeerlijk! Zodra er een keer een vogel op je auto schijt terwijl het dak open is weet je waarom ...

Link naar reactie

Nee, het is zeker geen plausibel verhaal. Wat ik begreep is dat de auto al heel de winter daar staat en ik kan me voorstellen dat er ergens een vochtprobleem is (ontstaan) en ze daarom de deur open hebben gezet, om wat te luchten. En dat het vervolgens echt is ingeregend. Voor zover ik kon zien was het namelijk alleen de mat aan de bestuurderszijde, daar waar de deur ook open stond.

Maar blijft natuurlijk raar dat een dealer zo met een auto om springt.

Link naar reactie

@Maurits

Dat van die schijt, daar heb je een punt. Enne, ik zou er ook altijd leder in willen hebben.

Maar het is wel een van de meest eenvoudige extra's die achteraf nog in te bouwen zijn.

Als een auto echt goed is, moet je hem daar niet perse voor laten staan.

@Daphne

De Z3 die ik gekocht heb bij de Bmw dealer heeft ook gewoon zes a zeven maanden buiten gestaan.

Die was dus niet zeiknat. Verre van. Maar ook wel wat aangeslagen en vochtig aanvoelend. Ze kunnen niet elke auto die ze hebben binnen zetten.

Anderzijds, het is een officiële dealer, een jaar garantie, met historiek van daar.

Mijn gedacht, als ze geen vertrouwen in de auto zouden hebben die ze mij willen verkopen laten ze hem gewoon gaan naar de export.

Zonder twijfel. Daar verbranden de dealers zich niet meer aan in deze tijd.

En een tweedehands, tja, geluk moet je altijd wat hebben.

Link naar reactie

Bij onze z3 hebben we ook een natte bekleding gehad maar is ook helemaal goed gekomen. Is netjes helemaal droog geworden en geen schimmel. Oorzaak is opgelost want de auto is tijdens de laatste stevige regenbuien droog gebleven :clapping:

We zijn wel aan het denken om de overstap te maken naar een andere Z. Ik ben stiekem al naar een M aan het kijken maar een 2.8 of 3.0 is ook al leuk natuurlijk. De 1.9 was eigenlijk bedoelt om te kijken hoe het bevalt een cabrio en we zijn het eens dat de 2e auto een cabrio blijft :lol:

De wintermaanden heb ik gebruikt om de auto technisch 100% in orde te maken zodat hij voor de komende mooie dagen helemaal klaar is en is afgelopen dinsdag probleemloos door de keuring gekomen. Een en ander is hier wel te lezen op het forum. Mocht je interesse hebben horen we het wel. In ieder geval succes met je zoektocht naar een leuke z3, er staan er genoeg te koop.

Gr Jack

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in