Ga naar inhoud

CD wisselaar in Z3 Coupe installeren

DutchSpace

Aanbevolen berichten

Ok, ik heb me verrot gezocht (hier en op goegel), maar helaas.

Ik heb de kabel, twee wisselaars (just in case)

Het rekje om de HIFI versterker omhoog te plaatsen komt volgende week binnen :-)

Nou wil ik graag by-the-book de wisselaar erin zetten, dus heb ik een EBA nodig. Iemand?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat is een eba ? Je kan wel komen kijken hoe het bij zit. De originele Bmw versie....doe maar een pm.

Link naar reactie

sorry, EBA is EinBauAnleitung.

Ik heb ooit (juni 2010) goed gezien hoe die van jou zit in Wassenaar toen ie nog te koop stond (toen lag er ook nog een bakje met Frank Sinatra CD's naast, een goed teken over de vorige eigenaar vind ik)

ik mocht die M echter niet kopen van de vrouw :-) Het is in ieder geval een prachtbak! (los van die chrome antenne en schakelknop dan ;-) )

het gaat er meer om dat ik weet hoe ik alle periferie netjes moet losmaken (die kap en dergelijke)

Eigenlijk moet de halve auto uit elkaar; er liggen nog wisselaarkabels van zo'n lelijke Sony disco-display radio in en navi-kabels van een oud VDO 3000 systeem; moet er allemaal uit (originalo is het doel !)

Bedankt voor het aanbod in ieder geval!

Link naar reactie

Wat is het voordeel van een CD wisselaar ten opzichte van een autoradio met USB/SD kaart/mp3 aansluitmogelijkheden?

Is het tóch de audio kwaliteit waarom je voor de 'ouderwetse' CD's gaat of is er een ander reden?

Zelf heb ik een autoradio met usb en ipod aansluiting en dat bevalt goed..

Link naar reactie

Ik begrijp Dutchspace wel, hij wil het gewoon orgineel zoals het afgeleverd is. In de mijne zit een keurige orginele BMW Business Radio met een cassette deck (wat overigens ook nog keurig werkt, na het plaatsen van een oud bandje) en de orginele 6 CD wisselaar in de achterbak van de coupe. Dus niks geen USB, aux poorten en noem maar op. Uiteindelijk is de auto 12 jaar oud en het werkt zoals het moet werken met een mooi geluid.

Overigens, is mijn audio installatie verder uitgebreid met een MAGNAT 480 C versterker, die gemonteerd zit tegen het tussenschot links (kast is plusminus 40 * 30 * 8 cm).

Naar Dutchspace toe, ik ben het wel met je eens :clapping: met betrekking tot de chrome pook en antenne. Ik denk dat ik sowieso de antenne ga vervangen door een orginele antenne (heb ik ook nog) maar die chrome pook ligt wel erg lekker in de hand (shortshifter). Maar ik heb ook nog de orginele (verlichte) standaard :m: pook. Ik ben er nog niet uit.

Tijdje terug op het forum een topic gelezen van het plaatsen van een bas box en daar is volgens mij ook een how to van met veel foto's van een afgebroken kofferruimte van de coupe....Kan je in iedergeval een indruk krijgen van hoe het zit.....

Link naar reactie

@ iedereen die het originalo verhaal waarderen (waarvan akte ende waarvoor dank):

eerlijk gezegd is de auto ooit origineel geleverd met de REVERSE RDS (wat een krent was die eerste eigenaar). Die heb ik dus wel ergens liggen maar er zit nu de BUSINESS in waarvan ik de cassette unit netjes heb vervangen door een line-in (foei foei niet origineel). Maar ja, ik gebruik de auto elke dag ongeveer 50 km en dan wil je toch je telefoon netjes handsfree kunnen gebruiken en dat werkt perfect. Daarnaast had Rakker twee gaatjes in de leren rand rechts van de radio dus daar kon ik dan maar net zo goed iets nuttigs aan hangen zoals een telefoonhouder...

ik denk er net aan dat ik nog steeds de knop van de achterruitverwarming moet verwisselen (ligt al klaar natuurlijk) want er is een klein hoekje afgebroken van de rand rond de knop (AARGH!)

maar uhm, waar was ik, ow ja: niemand heeft die EBA toevallig?

Link naar reactie

Wat is het voordeel van een CD wisselaar ten opzichte van een autoradio met USB/SD kaart/mp3 aansluitmogelijkheden?

Is het tóch de audio kwaliteit waarom je voor de 'ouderwetse' CD's gaat of is er een ander reden?

Zelf heb ik een autoradio met usb en ipod aansluiting en dat bevalt goed..

ik geloof dat de reden nu wel duidelijk is he ^_^

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.