Ga naar inhoud

help centrale deurvergrendeling

walterz3

Aanbevolen berichten

hallo allen,

ik heb een vraagje en hoop dat iem me hiermee kan helpen

momenteel een zzz 2,8 van 98 aan het opknappen na een zwaar ongeval.

dit lukt aardig want is reeds terug in nieuwe lak en voor 90% gemonteerd,echter...

ik heb slechts 1 sleutel,eentje met 3 knopjes op.volgens ik kan zien,open ,toe en binnenverlichting

nu komt de vraag:

waar zit mijn module voor de afstandsbediening?

zoals ik al aan het zoeken ben geweest heb ik geen binnenspiegel met draadje.

kan het echter zijn,dat deze dan geen afstandsbediening voor deurvergrendeling heeft?

met de sleutel sluiten alle deuren dus had ik dit uiteraard zeer graag met de sleutel kunnen doen

hopelijk weet iem raad?

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ha Walter,

A194Y (de remote control module) zit in je binnenspiegel. Als daar geen draadje aan zit vrees ik het ergste (dus geen afstandsbediening), maar je kunt natuurlijk voor de zekerheid even in je spiegel kijken. Het is namelijk wel raar dat je er een sleutel met knopskes voor afstandsbediening bij hebt als er geen sprake is van afstandsbediening. Een en ander wordt overigens geregeld in de centrale module ZKE IV, die je achter het handschoenenvak aantreft.

Overigens lijkt me inbouw van afstandsbediening achteraf -als je naar het schema kijkt- niet echt lastig in elektrisch/electronisch opzicht. Ik weet echter niet wat voor sleutelperikelen dat oplevert (of je sleutel en de module elkaar kunnen 'leren'). Volgens mij is over dat laatste wel het eea te vinden op dit forum.

Succes!

Pieter

Link naar reactie

Ha Walter,

Ik weet niet zeker of de Z3 altijd een afstandsbediening heeft, maar ik heb een schema voor een roadster van 1998 waarop geen remote module te vinden is en een schema van een 2001 versie waar deze wel op voorkomt. Dus dat zou een antwoord kunnen zijn. Ik zou als ik jou was met je VIN even naar de dealer gaan en daar een optielijst laten uitdraaien van jouw Z. Dan weet je precies welke opties er op zouden moeten zitten (althans hoe hij af fabriek geleverd is).

groet

Pieter

Link naar reactie

hoi pieter,

ik heb een optielijst aangevraagd bij bmwproducts,deze kan je online aanvragen.

echter zie ik bij deze lijst geen "remotecontrol"of afstandsbediening staan.wel raar dat mijn auto dan een sleutel heeft met drie knopjes.

misschien kan je de schema,s ff doorsturen?

het zal wel mogelijk zijn om deze achteraf in te bouwen.maar welke onderdelen heb ik dan juist nodig?alvast andere spiegel,module?...

zou de bekabeling reeds voorzien zijn?

mvg walter

Link naar reactie

hallo allen,bedankt voor de reacties alvast,

sleutel heb ik reeds opengemaakt,en er zit idd wel een printje in,er zit een batterij in cr2016,die ik reeds vervangen heb;

in de handleiding schrijven ze wel voor dat er een batterij type cr2020 dient in te zitten.

lijkt me allemaal wel raar.

Link naar reactie

er zit een batterij in cr2016,die ik reeds vervangen heb;

in de handleiding schrijven ze wel voor dat er een batterij type cr2020 dient in te zitten.

Correcte constatering. Dit staat ook in mijn boekje fout.

In de optielijst staan twee mogelijkheden:

• Alarmanlage miet Fernbedienung (302)
  • Fernbedienung für Zentralverriegelung (305)

DM 760 resp. DM 390 in 1998'se Duitse Marken.

Nu vermoed ik dat je diezelfde sleutels echter ook kreeg als je geen van beide opties nam. Dus toch maar even de optielijst afwachten.

Link naar reactie

hoi pieter,

ik heb een optielijst aangevraagd bij bmwproducts,deze kan je online aanvragen.

echter zie ik bij deze lijst geen "remotecontrol"of afstandsbediening staan.wel raar dat mijn auto dan een sleutel heeft met drie knopjes.

misschien kan je de schema,s ff doorsturen?

het zal wel mogelijk zijn om deze achteraf in te bouwen.maar welke onderdelen heb ik dan juist nodig?alvast andere spiegel,module?...

zou de bekabeling reeds voorzien zijn?

mvg walter

Ik heb je een pm gestuurd

P

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in