Ga naar inhoud

Verhoging verzekeringspremie normaal?

Aanbevolen berichten

Afgelopen week heb ik de nieuwe verzekeringspremie van mijn :m: ontvangen en die is het voor het 2de jaar op rij ruim 10% duurder geworden terwijl er geen schades zijn geweest. Betaalde ik in 2010 nog € 54,06 p/m en inmiddels is dat opgelopen naar € 69,40. Hebben medeforumers soortgelijke ervaringen?

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• Administrator

^David: dat hangt helemaal van je verzekering af. ER zijn er waarbij je een a twee schades mag hebben per jaar of per twee jaar zonder dat het invloed heeft op de premie en er zijn er waarbij dat niet zo is. Als je een no-claim protector hebt zal het in iede geval niet direct tot aanpassing van je premie leiden. Overigens moet je dan ook nog goed opletten: er zijn no-claim protectors waarbij je weliswaar geen hogere premie gaat betalen, maar het aantal schadevrije jaren wel omlaag gaat. Klantenbinding zullen we maar zeggen, want op het moment dat je van verzekeringsmaatschappij wilt wisselen keert zich dat tegen je ...

^M Estoril: het is natuurlijk vervelend, maar er kunnen wel quasi valide redenen voor zijn, zoals bijvoorbeeld dat de collectiviteit waar je toe behoort (bestaande uit een specifieke groep of gewoon iedereen met een autoverzekering bij de betreffende verzekeraar) het afgelopen jaar meer sc hade heeft gemaakt dan voorzien... Maakt het niet minder vervelend natuurlijk ...

Link naar reactie
Ik heb in 2011 wel 1 kleine schade geclaimed (Vandalisme). Heeft dat trouwens invloed op je schadevrije jaren ?
Zoals gezegd; ligt aan je verzekering. Ik heb een paar jaar terug ook een gevalletje vandalisme geclaimd bij de verzekering. Dat heb ik allemaal vergoed gekregen, zonder enige negatieve invloed op mijn premie / schadevrije jaren / noclaim. Ik heb geen no claim beschermer of dat soort onzin.
Link naar reactie

Overigens kan het wel zeer de moeite lonen om tegen de expiratiedatum van je verzekering even een check te doen op de kosten, zo is mij gebleken.

Medio vorig jaar kreeg ik weer mijn nieuwe polisblad en factuur toegestuurd. Schadevrij jaartje erbij, premie iets omlaag. Helemaal goed, zou je denken. Toch heb ik even op internet een prijsvergelijking gemaakt. Daaruit bleek dat mijn verzekeringsmaatschappij mijn auto kon verzekeren tegen een bedrag dat een paar honderd euro lager lag dan hetgeen op de nieuwe factuur stond.

Vervolgens dus maar even gebeld. De verzekeringsmaatschappij heeft toen mijn lopende verzekering opgezegd en direct weer een nieuwe afgelsoten. Zodoende betaal ik nu dus veel minder dan wanneer ik niks gedaan zou hebben. :)

Link naar reactie

Voor de duidelijkheid; ik ben dus niet veranderd van verzekeringsmaatschappij. Ik heb mijn auto nog steeds all-risk verzekerd bij dezelfde maatschappij, met dezelfde schadevrije jaren e.d. Het enige dat moest gebeuren om de premie te verlagen was het stopzetten van de lopende verzekering en het direct weer afsluiten van een nieuwe.

Link naar reactie
  • Administrator

^ Ook dat hangt volledig van je verzekering af. Als je in een wat kleinere collectiviteit zit is het in ieder geval niet ongebruikelijk om, als er een aantal jaren weinig schade wordt gereden door die collectiviteit, de premies niet te verhogen, of zelfs te verlagen. Ik geef wel toe dat de neiging daartoe van verzekeraars minder groot is dan verhogingen bij tegenvallende resultaten ...

Link naar reactie

Gaaaaap.... Er is ook een knop Bewerken Jeroen, je hoeft geen nieuw bericht aan te maken om iets toe te voegen over hetzelfde onderwerp.

Oh ja, en ik moest jou even citeren om te testen of ik dan ook naar Flicker geflikkert wordt, maar dat valt dan weer alleszins mee.

Link naar reactie

Ik ben bekend met de knop 'bewerken', maar een nieuw bericht invoeren werkte makkelijker dan een bestaand bericht bewerken (dan kwam ik steeds bij Flickr uit). Bovendien was ik in de veronderstelling dat berichtjes die kort na elkaar door dezelfde user geplaatst worden, automatisch worden samengevoegd. Is dat niet meer zo?

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb eenzelfde ervaringen gehad met een verhoogde polis na een jaar. Zoals Individual hierboven ook onderschijft, het is nooit verkeerd om even rond te kijken voor een betere deal, zelfs bij de huidige verzekeraar. Ik ben uiteindelijk na een jaar naar een andere verzekeraar gegaan want daar kon ik mij voor voor een lager premie verzekeren ( vanwege 1 schadevrij jaar erbij ).

Wel opmerkelijk dat nieuwe klanten van de verzekeraars een betere deal dan bestaande klanten voorgeschoteld krijgen. Het heeft er denk ik allemaal mee te maken met feit dat het gros van de bestaande klanten die paar euro's premie per maand voor lief nemen en het er bij laten zitten. De verzekeraar weet dat maar een klein deel de overstap naar een andere verzekeraar zal maken. Eenzelfde gedrag is ook waarneembaar bij telefoonabonnementen..

Het is dus altijd raadzaam om even te shoppen voor een betere deal!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in