Ga naar inhoud

Z3M Styling 40 velgen op een 3.0i met M-onderstel

Zetti

Aanbevolen berichten

Hallo Mede-Forummers,

Ik vindt de M-velg Styling 40 in ChromShadow erg mooi en ze zijn gemakkelijker te onderhouden dan mijn huidige Kreuzspeiche Styling 42 meerdelige velg. Echter als ik naar de ET waardes van beide velgtypen kijk dan zie ik dat er standaard rondom ET41 zit op een 3.0i en dat de M-velg voor achteras een ET8 waarde heeft. Op de vooras is het geen probleem want die heeft ook ET41 maar achter gaat dat dus niet passen zou ik denken. Maar klopt de ET41 waarde voor achter wel als je het M-onderstel hebt? Of passen dan de ET8's toch gewoon? Om de zaak met afstandsschijven op te vullen heb ik niet zoveel zin in, is me teveel en ziet er waarschijnlijk ook niet uit.

Graag jullie info.

GreetZZZ, Paul

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

• Administrator

ET8 achter gaat nooit passen zonder aanpassingen. Ik zou op zoek gaan naar vier voorvelgen als je dit model echt mooi vindt. Daar rijden wel meer mensen mee rond hier op het forum. :thumbup:

Link naar reactie

Ik heb zowel vier voorvelgen voor de winterset als voor de zomerset de originele breedset.

Bij DENI in Zwanenburg m'n wielkasten/spatborden achter laten uitrollen, beiden kanten 1 centimeter uitgerold. Kost je 100 euro en een uurtje werk, daarna passen ze perfect! :D

ps: Heb ze op een Widebody 2.8

Link naar reactie

ET8 achter gaat nooit passen zonder aanpassingen. Ik zou op zoek gaan naar vier voorvelgen als je dit model echt mooi vindt. Daar rijden wel meer mensen mee rond hier op het forum. :thumbup:

Op zich een goede tip maar ik wilde juist zo graag van 245 breed achter naar 255. Toch bedankt. Ik heb intussen ook begrepen dat ET8 verder naar buiten staat dan ET41 en dat de wielkast uitgebouwd moet worden. Dat wil ik sowieso niet dus misschien maar op zoek naar passende 'look-alikes'.

Link naar reactie

Zetti, de wielkast hoeft nauwelijks 'omgebouwd' te worden. Na verhitting van de wielkast wordt het metaal uitgerold met ongeveer max. een centimeter aan beide kanten. Gevolg is dat het super mooi staat! Dat heb ik in ieder geval als ervaring. Ik moet zeggen dat vier voorvelgen wel leuk is, maar het verschil met de breedset is toch wel groot. Veel minder imponerend dan. Het is bij mij een winterset en zwart glanzend... (dat is overigens niet zo'n succes, ga ze toch weer zilver laten coaten) maargoed, het valt allemaal wel mee :D waar een wil is is een weg!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in