Ga naar inhoud

traction control

Aanbevolen berichten

Als ik de traction control schakelaar uit doe moet het dan op het dashbord display oplichten? Want niks licht op! zelfs de schakelaar licht niet op. Ik heb de zekeringen al gechecked. Heb ik überhaupt wel traction control. Je zou zeggen van wel want de schakelaar is er. Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De schakelaar kan niet 'aan' of 'uit'.

Als je op de schakelaar drukt (wel contact aanzetten he) dan gaat als goed is het display-lampje aan om je te waarschuwen dat de ASC uitgeschakeld is. Standaard is het lampje uit en de ASC ingeschakeld.Op de schakelaar zelf zit geen lampje.

Althans, zo is het bij mijn '98-er 2.8. Zie ook blz. 69 van de handleiding.

Of je wagen ermee uitgerust is, zou je moeten kunnen afleiden uit de accessoirelijst. Met je VIN in de hand naar de dealer, of even rondzoeken op het forum (het staat er op!).

EDIT: nou hier dan.... <_<

aangepast door Tja
Link naar reactie

Op het moment dat ik mijn TC (ASC) uitzet ('99 2.8 facelift), dan gaat er een groen driehoekje branden in het midden op mijn dashboard...

Duw ik nogmaals op het knopje gaat het lampje weer uit...

Link naar reactie

Brandt het lampje wel even als je het contact inschakelt en alle andere lampjes ook even aangaan? Het lampje zoú natuurlijk gewoon kapot kunnen zijn...

Het brandt bij mij trouwens oranje, niet groen. Niet echt belangrijk, maar wel merkwaardig.

Link naar reactie

Brandt het lampje wel even als je het contact inschakelt en alle andere lampjes ook even aangaan? Het lampje zoú natuurlijk gewoon kapot kunnen zijn...

Het brandt bij mij trouwens oranje, niet groen. Niet echt belangrijk, maar wel merkwaardig.

Klopt, brandt oranje/geel, niet groen.

Link naar reactie

Er zat geen lampje in . De vorige eigenaar (garage) heeft het met alle waarschijnlijkheid er uit gehaald zodat ik niet kon zien of de traction control het wel doet!!! Kwam er te laat achter om verhaal te halen!!! Ik heb er een nieuw lampje er ingedaan en nu blijft het lampje aan. Hopelijk valt het nog te restten, maar of daar het euvel mee verholpen is is nog maar de vraag. Wordt weer even naar Ruud (roodkapje) gaan voor een uitlezing.Wordt hoogst waarschijnlijk weer diep in de buidel tasten. Of hebben jullie nog andere suggesties?? Grrrrrr!!

Link naar reactie

Mmmm....maar dat weet je niet zeker. Anders zou ik vragen die handelaar met naam en toenaam aan de schandpaal te nagelen.

Het kan een dure reparatie zijn of gewoon een sensortje dat stuk is en niet goed doorgeeft dat het wiel draait. Daar hopen we dan maar op... Ruud heeft wel vaker met dat bijltje gehakt. Succes!

Link naar reactie

ik heb t ook gehad dat dat lampje bleef branden en mn traction control niet meer werkte,het bleek n abs sensor rechts achter te zijn,voor ongeveer 100 euro was t weer fixt maar t lampje er uit halen kan tuurlijk ook om door de apk te komen :lol:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik denk dat traction control geen overbodige luxe is, vooral niet met dit weer. Dat het lampje wordt uitgezet om door de APK te komen valt alleen goed te keuren als het om een tijdelijke oplossing gaat, of ben ik hier alleen in!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Heb helaas het zelfde nu :-(

Mijn controlelamp gaat ook niet aan bij contact aan en reageert ook niet op de dsc schakelaar.

Ga zaterdag auto terugbrengen voor ( garantie ) reparatie en hoop ( voor de handelaar ) dat het mee valt en voor mij dat het snel klaar is, want de zon schijnt dus ik wil rijden in mijn Z3 en niet in een leenauto :-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nou, mijn auto staat inmiddels al een week bij de verkoper in de garage en het blijkt dat het ABS-brein defect is, samen met ( volgens hem ) nog 1 of 2 speedsensoren.

Daarnaast bleek het led-controle lampje van de DSC er uitgehaald te zijn ( vermoedelijk door de vorige Duitse eigenaar )

Al met al een kostenplaatje van +/- € 1800,= waarvan de handelaar voorstelde dat ik de helft kon betalen :-)

Ik heb de auto gekocht zonder garantie, maar dit kwam na 1 dag !! al aan het licht, dus lijkt mij voor rekening van hem.

Helaas blijkt nu het brein ook nog in backorder te staan bij de BMW dealer, dus het gaat nog wel een weekje duren. Grrrr !!

Ik heb pas 1 week van de auto kunnen genieten :-(

Link naar reactie

Al met al een kostenplaatje van +/- € 1800,= waarvan de handelaar voorstelde dat ik de helft kon betalen :-)

Ik heb de auto gekocht zonder garantie, maar dit kwam na 1 dag !! al aan het licht, dus lijkt mij voor rekening van hem.

Ik vind die handelaar dan erg flexibel. Wat een onzin hem verantwoordelijk te houden. Jij hebt de auto gekocht zonder garantie en zonder aankoopkeuring. Hij hoeft niets te betalen. Gewoon voorstel aannemen even slikken en genieten....

Link naar reactie

Sjonnie,

Er gaat iets mis hier, ten eerste heb ik hem niet Aansprakelijk gesteld, hij heeft zelf heel netjes aangeboden om alles op te lossen, alleen komt hij nu met een voorstel om de kosten te delen.

Ik ga daar in mee, door ongeveer 1/3e van het bedrag te betalen aan hem, want ik heb namelijk ondanks dat ik geen garantie had, wel degelijk WETTELIJKE garantie op een deugdelijk product.

Daar is de wet non-conformiteit voor bedoeld, je mag verwachten een deugdelijk product gekocht te hebben ook al is dat zonder garantie. Sterker nog je hebt minimaal 6 maanden na aflevering dat recht.

Google maar eens op wet non-conformiteit WB art. 7.17 of kijk maar eens naar deze gerechtelijke uitspraak http://jure.nl/bq3070

Ik ben er heus niet op uit om de verkoper uit te buiten, maar hoe zou je zelf zijn als je auto na 1 dag een duur electronisch probleem heeft, wat niet te zien was ( lampje eruit !! ) ?

Ik heb verder niets dan lof voor deze verkoper, want hij lost het op voor me, ik heb een leenauto(otje) en hij vind dat aanbod van mij ook aanvaardbaar.

Link naar reactie

Wie zegt trouwens dat de vorige eigenaar het lampje heeft verwijdert, in dit geval waarschijnlijk wel, maar voor het zelfde geval heeft de "handelaar" het zelf gedaan, met de insteek van de koper komt wel terug en dan betaald hij de kosten, dat maakt dan zijn marge een stuk hoger, vandaar ook de genoemde wet.

Handelaren zijn niet altijd even betrouwbaar

Link naar reactie

Verborgen gebreken noem je dat, hierop kun je de verkoper wel aanspreken en verantwoordelijk voor houden.

Dit was dus al defect vooraf aan de verkoop.

Een huis koop je ook niet met garantie en vaak nog wel met een keuring vooraf maar daar geldt dan precies hetzelfde voor.

1/3 mee betalen in de kosten is denk ik wel schappelijk anders kon het wel eens een heel lang verhaal worden!

Link naar reactie

Precies @Ferry76 daarom heb ik ook aangeboden om 1/3e mee te betalen, want anders moet ik een rechtzaak gaan aanspannen en dat duurt in dit geweldige land veel te lang, dus op deze manier hebben de handelaar en ik er vrede mee.

Blijft natuurlijk jammer dat ik mijn auto al 2 weken niet heb en duurder uit ben als gepland, maar dat is het risico van het spelletje

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Nou moet ik,na het uitlezen door Ruud, de ABS pomp opnieuw laten coderen bij de steeler(nog niet laten doen btw). Maar vorige week had ik, toen het ABS lampje weer eens aan ging ,dat mijn radio ook uitviel en het Motormangament lampje ook even aan ging. Is er een verband? Ik vind het maar raar. Anybody?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Met Ruud (roodkapje) samen naar bmw gegaan en opnieuw laten coderen en het werkt weer.Hier weer een happy camper gezien de prijs van een andere module. Bedankt voor jullie input. kan op slot.

aangepast door wizardofmu
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.