Ga naar inhoud

Nieuw stuur Z3

Aanbevolen berichten

Ik heb de berichten gelezen en het is mij niet helemaal duidelijk geworden of ik de airbag uit mij mijn originele z3 1.8 uit 1998 stuur kan transplanteren naar een M/sport stuur.

Ik neem aan dat je nu het 'standaard' driespaaks dunne stuur hebt (onderin een plastic plaatje in zwart of chroom met 'ASR airbag' of iets dergelijks erop)?

Dan moet ik je teleurstellen: dat is een andere airbagmodule dan het :m: -stuur...

De standaardairbag is veel 'driehoekiger' dan de :m: -airbag, die in vergelijking bijna rond is. Als je naar de foto's kijkt uit het linkje dat je meestuurde kan je de verschillen tussen 'Lederlenkrad' en 'sport Lederlenkrad' zien: de airbagmodule is het hele stuk dat binnen de 'naden' van je stuurspaken valt.

• Like 1
Link naar reactie

Ik heb inderdaad het standaard 3-spaaks stuur die jij omschrijft.

Ik heb de foto's even naast elkaar gezet en ze zijn zeker verschillend..

Niets aan te doen helaas, maar bedankt voor de opheldering!

Is het dan lastig om een kleiner stuur met behoud van mijn huidige airbag in mijn z te monteren, zoals bv het facelift stuur hierboven omschreven?

Ik neem aan dat je nu het 'standaard' driespaaks dunne stuur hebt (onderin een plastic plaatje in zwart of chroom met 'ASR airbag' of iets dergelijks erop)?

Dan moet ik je teleurstellen: dat is een andere airbagmodule dan het :m: -stuur...

De standaardairbag is veel 'driehoekiger' dan de :m: -airbag, die in vergelijking bijna rond is. Als je naar de foto's kijkt uit het linkje dat je meestuurde kan je de verschillen tussen 'Lederlenkrad' en 'sport Lederlenkrad' zien: de airbagmodule is het hele stuk dat binnen de 'naden' van je stuurspaken valt.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast Z3-Widebody

Het tussen die haakjes plaatsen werkt niet meer..

Je moet nu een knopje gebruiken schuin-links onder het smiley knopje.. en daar moet je de URL invoegen..

PS.

het resultaat mag er wezen.. erg netjes..

Ik moet mijn stuurtje ook eens opnieuw laten bekleden.. <_<

Link naar reactie

Widebody, mijn sportstuurtje komt deze week vrij... incl airbag en sleepring. Is nergens beschadigd maar alleen wel dof leer op de stuurrand rondom... in m'n interieurfoto's van voorsteltopic wel goed te zien! Ideaal voor bekleden dus of leerverf te gebruiken... interesse?

Link naar reactie

Uhmm nee niet ATM, maar wel in m'n voorsteltopic! Ik weet alleen niet hoe ik hier een link kan plaatsen..

Enzo's upgrade heet het topic. Een paar interieurfoto's.. Is gewoon een M-sportstuur zonder de rode/blauwe stiksels maar volledig zwart :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in