Ga naar inhoud

Nieuw stuur Z3

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een nieuw stuur voor mijn Z3 1.8 uit 1997.

Nu kwam ik op ebay het volgende tegen:

http://www.ebay.de/itm/Lederlenkrad-BMW-E36-E34-E38-M3-Facelift-DAUMEN-MDESIGN-/160594550527?pt=DE_Autoteile&hash=item25642e5eff

Ik vind het persoonlijk een mooi stuur, maar hij wordt geleverd zonder airbag.

Ik neem aan dat dit stuur gewoon in mijn Z3 past en dat ik mijn airbag over kan zetten?

Het standaard stuur zit er nog in (Niet //M en 3 spaaks).

Daarnaast vroeg ik me af of dit een betrouwbare verkoper is?

Het is een bedrijf uit Polen maar je kunt niet op hun site bestellen.

Wel veel positieve beoordelingen, maar ik heb nog nooit wat gekocht met eBay...

Wat vinden jullie ervan!?

Link naar reactie

Als het ook zonder dat rood en blauw steepje mag kijk hier eens.

Ik heb er eens over gemaild ivm versturen naar ned. en dat was geen probleem als jezelf de retour verzendkosten betaald.

Als je het niet vertrouwd betaal met paypal, niet goed geld terug.

Link naar reactie

Ik neem aan dat dit stuur gewoon in mijn Z3 past en dat ik mijn airbag over kan zetten?Daarnaast vroeg ik me af of dit een betrouwbare verkoper is?

Ik heb zowel ervaring met stuurtransplantaties als met eBay (actief op die site sinds '98).

Als je het standaard 3spaaks stuurwiel hebt, dan kan je inderdaad de airbag 'herplaatsen' in dit stuurwiel. Is niet moeilijk, je hebt alleen een torx-bit of torx-sleutel nodig om de twee bouten van de airbag los te krijgen.

Betrouwbaarheid van de aanbieder: Janusz/Woitiech/Zbigniew heeft een paar duizend transacties op z'n naam staan met 99,8% tevredenheidsscore, ik zou persoonlijk geen probleem hebben om zaken te doen met iemand die zo'n score op z'n naam heeft.

Heb je de kleine lettertjes wel gezien? Het gaat om omruilen: je moet je oude stuurwiel opsturen, zodat-ie dat kan bekleden...

Ik heb nog een oud driespaaks stuurwiel liggen waarvan het leer naar z'n grootje is, laat maar weten of je interesse hebt!

En Ron heeft 2 goede punten: ik zou zelf kiezen voor een versie zonder die gekleurde streepjes, én betalen met PayPal (daarmee koop je een 'verzekering' tegen miskleunen/oplichters).

Link naar reactie

Bitterbal, heb je uberhaupt goed gezien wat het stuur is wat aangeboden wordt in jouw post? Het is gewoon hetzelfde stuur als wat jij hebt, niet origineel M-stuur en die stiksels hebben op zo'n stuur nooit gezeten. Vind het ook eigenlijk geen gezicht. Een sportstuur of //M-stuur (zijn allebei hetzelfde maar M-stuur heeft roodblauwe stiksels) is echt een upgrade! Zoiets kost tegenwoordig ook niet heel veel geld meer en de optie die Ron je laat zien is erg goed. Ik denk alleen dat je zelf ook een sportstuur dan op moet sturen. Heb ook al mailcontact met hun gehad, en ze zoeken alleen sportsturen of M-sturen.

Als je het standaard stuurtje hebt raad ik je aan op Marktplaats of eBay op zoek naar een ander stuur te gaan. Ligt bovendien veel beter in de hand!

Succes :)

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties.

Ik denk dat ik toch nog even verder ga kijken.

Een //M stuur vind ik niet mooi, veel te dik vind ik.

En een sportstuur ligt me ook niet zo, vind het standaard stuur wel mooi eigenlijk.

Ik zal nog eens goed kijken naar die van Ron want die ziet er wel goed uit!

Link naar reactie

Als ik het goed heb is de vierspaaks een Amerikaans stuur. Bijna alle Amerikaanse sturen hebben deze vorm ook..

De laatste is inderdaad een M-stuur maar precies hetzelfde stuur (zonder rood/blauwe stiksels) is ook geleverd als zijnde Sport-stuur.

De meeste Z3's met standaard stuur hebben het bovenste, zoals Sledge aangeeft. IMO is die iets te groot en het sportieve stuur (Sportstuur of M-stuur) echt geweldige upgrade, ligt super in de hand!

Link naar reactie

hmmmmm, ander pookje, short shifter en geen ander knopje, 2 van rechts is de alarm installatie die zachtjes knippert als die op slot staat. Er is nog een verschil.........

Zoek zoek en gij zult vinden......

Link naar reactie

Als je goed leest wat er onderaan deze advertentie staat, dan kun je lezen dat dit alleen een aanbieding is voor het opnieuw bekleden van je stuur, en niet van het stuur zelf! Je moet je oude stuur inleveren.

Link naar reactie

Juist ja, de radio, ik heb er een met een cassette speler (die het overigens nog prima doet) en CD wisselaar in de achterbak (doet ook nog prima).

In beide foto's lopen de motoren maar er is nog een echt verschil, best wel een aparte........Ik wist niet dat zo afgeleverd kon worden.....

Link naar reactie

Bitterbal, nogmaals, ze zoeken alleen M-sturen en sportsturen. Er is nauwelijks markt voor de grotere originele standaard-sturen. En who cares dat het een stuur van iemand anders is :D je auto heb je toch ook niet eind jaren 90 gekocht? :P

Die site biedt namelijk aan je VERSLETEN M-stuur of sportstuur te vervangen voor een nieuw bekleede.

Maar ik zou op internet even zoeken naar een los stuur als ik jou was.

Link naar reactie

Ja de meeste verschillen zijn verklaard, echter de middelste meter van de console is een ampère meter. Bij mij zit daar de buiten temperatuur meter. Die ampère meter vind ik eigenlijk belangrijker dan de temperatuur meter, wil ik dus eigenlijk wel veranderen.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hallo,

Ik heb de berichten gelezen en het is mij niet helemaal duidelijk geworden of ik de airbag uit mij mijn originele z3 1.8 uit 1998 stuur kan transplanteren naar een M/sport stuur.

Ik wil dit eventueel doen en ik heb een stuur op het oog:

deze M stuur op eBay: http://www.ebay.de/itm/BMW-M3-E36-Z3-M-Sportlenkrad-Leder-schwarz-318i-320i-323i-328i-/170781090520?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3AZ3&hash=item27c358a2d8#ht_7424wt_989 .

Alleen verzenden naar Duitsland, verzenden wil ik doen met tussenkomst kennis in Duitsland.

Hoor graag.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in