Ga naar inhoud

ZZZ start niet

teronk

Aanbevolen berichten

Ha daar!

Kabelboompje kofferdeksel vervangen. Alarm ging af, want ik was zo stom om de accu er niet af te halen. Na lostrekken accu hield het alarm op. Kabelboompje aangesloten en alles werkt....behalve dat de auto niet wil starten. Ik hoor het relais ratelen, maar de startmotor blijft zwijgen. Accu los en na enige tijdj weer vast. Geen sjoege. Reservesleutel geprobeerd, ook geen resultaat. Ik ben er bijna zeker van dat het de startonderbreker is, die als gevolg van het gedonder met het alarm nu geblokkeerd is, maar ik weet niet hoe ik hem moet deblokkeren.

Of is het iets anders?

Ik heb alle posts over dit onderwerp gelezen, maar kon geen echte oplossing vinden.

Iemand ervaring/oplossing?

Uw hulp is gewaardeerd!

Groet,

Pieter

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Alarm ging af, want ik was zo stom om de accu er niet af te halen. Na lostrekken accu hield het alarm op.

Dat is trouwens een teken dat de batterij in je alarmsirene stuk is, want dat ding moet gewoon door blijven loeien als je de accu lostrekt.

EDIT: niet je grootste probleem op dit moment, maar toch...

Link naar reactie

Lastige vraag tbv isoleren van het probleem. Op de X20 connector is te meten of het EWS2 kastje het start-signaal ook stuurt naar de starter.

Ben je gereed om de signalen te kunnen meten met een voltmeter?

X20 Pin 18 2.5mm2 SW/GE , Dit is het start-signaal wat van het EWS2 kastje moet komen. Een alarm-systeem onderschept dit signaal mogelijk. 12V = starten b ij sleutel stand 3.

Ik ben uit gegaan van een M43 motor, maar dit zou ook voor vrijwel alle motor-types moeten gelden. (BMW is gelukkig niet erg creatief met pinnummering)

Link naar reactie

Heren,

Tranen wellen op bij zoveel onbaatzuchtige en snelle hulpvaardigheid. Hulde en dank!

@Ruud19, ja, het alarm is nog wel uit en aan te schakelen

@Sledgehammer, accu leek wel ok (drie maanden oud), maar ik begin nu toch te twijfelen. Ik heb hem inmiddels aan de oplader hangen.

@Tja, die vraag had ik me ook al gesteld, maar even naar de achtergrond gedrongen. Alarmbatterij moet wel wijlen zijn. Hoe te repareren/vervangen? Tips?

@Electric_Z3, ik heb een M44, maar ik heb de X20 gelokaliseerd, dus morgen even meten wat eruit komt. Wat betekent het als er geen 12V uitkomt? EWII overleden? Het lijkt er zo sterk op dat de startblokkering is ingeschakeld....Ik bedoel, mijn handelen heeft alleen het alarm doen afgaan, dus ik kan toch niets kapot hebben gemaakt?

Ik hoor graag van jullie. Wordt vervolgd. Het lijkt wel alsof ik van het ene probleem in het andere rol.......

Groet

Pieter

Link naar reactie

Hoi Pieter,

geen aannames doen dat iets stuk is. Soms is het verschrikkelijk in de 'war' :-)

EWSII kastje leest de rfid code van je sleutel en geeft het start-signaal van het contact-slot bij stand 3. Een simpel alarm-systeem onderschept dit signaal door het niet door te geven bij geval van diefstal oid.

Kan zomaar zijn dat het alarm van stokje is...

Link naar reactie

@Electric_z3...dank, de moed zinkt je soms ook even in de schoenen!

@Roodkapje...dank Ruud. Dat is het eerste wat ik gedaan heb. Ik heb zekering nr 7 vervangen (5amp, was doorgebrand) omdat de centrale vergrendeling niet meer werkte. Dat doet het weer. Verder zekering nrs. 28 en 31 (Start en EWSII) bekeken, maar die waren ok.

Ik ploeter voort.....

Link naar reactie

Dat is trouwens een teken dat de batterij in je alarmsirene stuk is, want dat ding moet gewoon door blijven loeien als je de accu lostrekt.

EDIT: niet je grootste probleem op dit moment, maar toch...

Negeer mn vraag hierover maar. Onderdeel en plaats al gevonden. Dat wordt een hele nieuwe sirene ben ik bang. 06 Sirene met noodvoeding 65758383152, $141.92. Heb ik weer. Alles wat bij mij kapot is, valt direct in de categorie 'minder vakantie'.

Link naar reactie

Met een beetje handigheid is zo'n sirene nog wel los te krijgen. Vaak zitten er 3 a 4 NiMh cellen in. Geen black magic oid :-)

Link naar reactie

Heren!

Staakt uw wild geraas! Hij start weer!!!

En de kampioen is.........................................(tromgeroffel)..............SLEDGEHAMMEEEERRRRR!!!!!

Het was dus toch de accu die te weinig peut gaf. Hij stond ook al een tijd je stil. Toch eens kijken of ik niet ergens een lekstroompje heb.

Enfin, het heeft een kaduke sirenebatterij opgeleverd. Ook fijn.

Allen bedankt!

Groet,

Pieter (ik schaam me een beetje)

Link naar reactie
  • Administrator

:sCo_chinscratch: misschien is door de kortsluiting je alarm module (lees startblokkering gedeelte) deels stuk gegaan

#Edit mooi dat hij het weer doet :clapping: voor Sledgehammer

Link naar reactie

Heb je weleens naar Sledgehammer's bijnaam gekeken? :groupwave: Die heeft 'ie niet voor niks.

Mooi dat de oplossing gevonden is. EN dat je die met ons deelt. Je bent vast niet de enige die er iets van hebt heeft hebt geleerd.

Niks om je voor te schamen, in tegendeel :clapping: .

referentie voor R.

aangepast door Tja
omdat het mag...
Link naar reactie

Hmmm ik lees dit nu en achteraf gemakkelijk praten .

Maar het tikken van het start relais en verder geen reactie is meestal een te lage spanning (lege accu)

Je hebt de draadboom in de kofferbak niet voor niets vervangen.

Dat zal best de boosdoener geweest zijn voor je lekstroompje. (zoals kofferbak lampje)

Veel plezier verder

Link naar reactie

What do i win? :D

Heb je iets aan een overtollige alarmsirene? Anders wordt het een dubbele klapzoen van m'n vrouw, die me waarschijnlijk bij de suggestie alleen al de order geeft om zelf de honneurs waar te nemen.........maar daar zul jij dan waarschijnlijk weer niet direct behoefte aan hebben.

Link naar reactie

Heb je weleens naar Sledgehammer's bijnaam gekeken? :groupwave: Die heeft 'ie niet voor niks.

Mooi dat de oplossing gevonden is. EN dat je die met ons deelt. Je bent vast niet de enige die er iets van hebt heeft hebt geleerd.

Niks om je voor te schamen, in tegendeel :clapping: .

referentie voor R.

Hela, hola.....die Taalunie neemt een laf standpunt in. Het gaat hier om hedendaags Nederlands en daarin is 'u' een beleefde variant van de tweede persoon enkelvoud. Daarin ligt het enig juiste taalkundige argument voor het gebruik van de bijbehorende vervoeging. Het is dus: 'u hebt' (want het is ook 'jij hebt') en niet 'u heeft' (want alleen 'hij heeft'). Echter, deze argumentatie is niet van toepassing op de zin 'Je bent vast niet de enige die er iets van hebt heeft hebt geleerd'. Het gaat hier om een zin met het koppelwerkwoord 'zijn' (bent) voor de voltooide vorm, met 'je' als onderwerp. Je zou dan denken 'hebt geleerd', maar dat is hier fout, omdat het hier gaat om wat 'de enige', dus eigenlijk 'hij' (de derde persoon) heeft geleerd.

Niks om je voor te schamen hoor................GRIN

(Ik was docent Nederlands in een ver en zondig verleden, vandaar)

Link naar reactie

aha . Ik heb nu weer wat geleerd omdat teronk en anderen er iets van hebben geleerd.

In mijn persoon (enkelvoud) leer ik tijdens de hobbij toch weer wat bij. :guitar:

Ehhh.....Sorry, weer een correctie (ik blijf toch een schoolmeester he?).........

Je had het allang geleerd. Op de basisschool. Maar toen dit onderwerp werd behandeld zat je te pitten, of verliefd naar het mooiste meisje van de klas te staren....grin.

Groet

Pieter

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in