Ga naar inhoud

Wat is de beste manier om je plastic achterruit ijsvrij te maken?

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al zegt, hoe maken jullie in deze koude dagen van het jaar je achterruit ijsvrij? :cold:

Krabben lijkt me uit den boze, en kokend water eroverheen gooie lijkt me ook niet ideaal.

Zou anti vries spray een oplossing kunnen zijn?

Of hebben jullie misschien betere tips?

Hoor het graag :lol:

Groeten!

Link naar reactie

Wij zetten 's morgens een klein electrisch kacheltje in de auto. Raampje beetje open, snoer haspel door het raam en kachelen maar.

Alle ruiten ontdooid en geen opvriezen zodra je gaat rijden. En... zelfs je stuur heerlijk warm :)

Hm... is mijn avatar weg omdat ik al zo'n half jaar niet meer online geweest ben?

Overige mooie upgrade van het forum, de nieuwe (lees: inmiddels alweer zwaar verouderde) layout. Werkt wel prettig...

Edit: zie je wel, werkt heel makkelijk. Foto alweer gefixed ^_^

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Bij de vorige auto van mijn vrouw (de Z3 is van ons samen <_< ) had ik via de electrische aansluiting van de trekhaak een aansluiting gemaakt voor 220V aan de binnenzijde waarop een klein kacheltje aangesloten was.

aan de buitenkant van de garage heb ik een stopcontact gemaakt wat binnen in de garage via een schakelklok werkt. Zelf een verbindingskabel gemaakt van een 220V snoer met zo`n trekhaak stekker erop en smorgens was de auto lekker warm en helemaal ontdooit. In mijn vorige bmw e36 zat al 7 jaar een webasto standkachel in die geprogrammeerd kon worden of via afstand ingeschakelt kon worden. Dat was altijd heerlijk om uit de nachtdienst zo in de voorverwarmde auto te stappen terwijl de collega`s nog lekker stonden te krabben :clapping:

Inmiddels alweer een webasto standkachel gekocht via ebay maar we zijn er nog niet uit in welke auto deze komt :lol:

Ik ben wel aan het kijken of ik in de z3 weer een electrische aansluiting kan maken die netjes weg gewerkt kan worden zodat daar ook weer een klein kacheltje in kan zodat deze weer lekker voorverwarmd is en ik weer veel punten aan mijn saldo kan toevoegen :clapping:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Een hardtop is inderdaad de beste oplossing, want voorkomen is beter dan genezen.

Ook ik heb geen ruimte voor een HT.

Ik zie er wel wat in om mijn softtop kap bij koude winternachten onder een sluier te bedekken.

Heb even gekeken en er zijn volop hoezen op de markt.

Welke te nemen?

Vraag is dus, welke hoes gebruiken jullie?

Elke (koude) avond een hoes over je hard/softtop leggen...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in