Ga naar inhoud

bougie eruit geknald

humfree

Aanbevolen berichten

vanmiddag , tijdens rustig ritje, loop mijn Z3 (1.9 uit 97) ineens op 3 pitten

dat klonk beroerd, wij meteen stoppen natuurlijk

blijkt er en bougiekabel helemaal afgebroken te zijn

de bougie ligt los in het gat, ik weet nog niet of de schroefdraad in het blok kapot is, de bougie is zwart maar lijkt niet kapot

hoe kan zoiets nou ineens gebeuren, ken ook niemand die dit heeft gehad

wie kan hierover meer vertellen

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Alsof het voor de oplossing iets uitmaakt of iemand zich voorgesteld heeft of niet :sSic_toilet:. Het is wel vriendelijker, dat wel.

On topic: ik heb er bij de Z nog niet eerder van gehoord.

In het algemeen komt zoiets alleen maar voor als je de bougie er een keer uitdraait en dan weer opnieuw monteert. Het ringetje dat erop zit is gemaakt om bij montage een beetje te vervormen. Als je die een tweede keer monteert, lukt dat niet meer goed. Dan trilt de bougie óf los (en dan heb je geluk gehad) óf hij gaat 'rammelen' en trekt de schroefdraad uit de kop. YMMV

Op naar de garagist... Kent iemand nog een goeie... <_<

Link naar reactie

bedankt voor je reactie, ik kan je positieve houding waarderen, ben nog bezig de weg op de site te vinden, kost even wat tijd

net mijn mooie wagentje naar de garage gesleept, de schroefdraad lijkt nog in orde gelukkig, nieuwe bougiekabels worden besteld

z3humfreeveersemeer.jpg

Link naar reactie

:thumbup: mét foto.... Mooie velgen...

Tip: maak even een voorsteltopic (met foto's van je Z) in de Members Gallery. Dan ontdooit de rest van de meute ook wel.

Intussen hopen we er maar het beste van. Hou ons op de hoogte?

Link naar reactie

[Mooi plaatje daar bij de meerkoet]

naaahhh, goed gezien zeg

nu ben ik toch wel nieuwsgierig

bij het rondkijken op de site een paar dagen geleden was ik je al tegengekomen omdat je een oproep voor een rit naar het veerse meer had geplaatst

ik dacht dat je uit Belgie kwam, maar je zit aan de overkant denk ik nu

je komt hier wel vaak in de buurt als je de meerkoet herkent

bij ons in het dorp rijden 3 z3s, van het voorjaar als het weer lekker is willen we een relaxte rit naar de brouwerij in Westmalle gaan maken,als je zin hebt lijkt me dat een mooie gelegenheid om kennis te maken

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in