Ga naar inhoud

Remschijven En Blokken Achter Vervangen

Aanbevolen berichten

Ik heb eigenlijk en simpele vraag, mijn Z3 is aan vervanging toe van de remschijven en blokken achter en ik wil dit dan zelf gaan vervangen.

Als ik kijk op internet welke ik dan het beste kan plaatsen zie ik door de bomen het bos niet meer, of ik nu de originelen moet nemen of Boch, Brakemax, ATT, enz. en moet dan de slijtagesensor ook worden vervangen, deze brand nu namelijk.

Groet Theo

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

gewoon even naar de dealer,schijfjes blokken en een sensor halen.

in mijn ervaring gewoon het eenvoudigst als je gewoon de juiste spullen wilt hebben.

wil je gelijk upgraden dan kun je een brembo set gaan opsnorren,maar dan moet je ook de remtangen upgraden anders is de winst alsnog nihil (zeker op de achteras)

of een bmw :m: set opsnorren,bv bij holtropautodemontage.

Link naar reactie

moet dan de slijtagesensor ook worden vervangen, deze brand nu namelijk.

Yep! De slijtagesensor is zelf een 'slijtdeel', dus: branden=vervangen.

Voor achterschijven naar de dealert of Brezan, als je betere blokken wil is er keus in overvloed, o.a. Ferodo, Green Stuff...

Upgraden naar Brembo's is een grapje waarbij je in de orde van grootte van EUR 1500-2000 per as moet denken...

Link naar reactie

Bosch wordt ook als OEM spul gebruikt en voldoet prima bij een normale rijstijl.

Zolang je niet permanent de Nürburgring probeert te temmen doen ze het uitstekend.

Bovendien zijn ze betaalbaar:

Ik was voor de hele riedel rondom zo'n 250 euri kwijt, 8 blokken en 4 schijven.

Alles bij elkaar zo'n vier uur sleutelen.

Achter ff opletten met de handremremschoenen. :blink:

Als je niet weet hoe oud je remolie is, die meteen maar vervangen en je snapt niet dat je al zolang met slechte remmen reed!

Grtz, Carl

aangepast door Tja
Full quote verwijderd. Carl, gebruik alleen de knop CITEREN als je wat wilt quoten.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.