Ga naar inhoud

Water Onder Mijn Bekleding Z4 Qp


Mark79

Aanbevolen berichten

Ik werd gisteren avond even weer niet goed :rant:

na de zomer

kwam ik er achter dat onder mijn bestuurdersstoel onder de bekleding water zat

het schuim was helemaal nat van achter tot aan voor bij het gaspedaal

kwam er achter dat 1 van die doppen onder mijn stoel die naar de weg op een kier stond...

dus heb ik dop dicht gekit met lijmkit en alles goed laten drogen tot het kurkdroog was....

nu heb ik weer het zelfde probleem ....weer nat ...........

nu weet ik het niet meer.... :(

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

komt ook vaak via de deuren binnen.

het schuim wat achter de deurbekleding zit dient rondom waterdicht gekit te zijn,als dit niet ok is dan loopt het regenwater zo vanuit de deur over het deurrubber naar binnen.

(uit eigen ervaring)

kun je checken door de deur open te doen en dan de waterslang op je raam richten en dan aan de binnenkant de onderzijde van je bekleding in de gaten houden.

Link naar reactie
  • Administrator

Het kan ook de (afdichting rondom je) voorruit zijn. Heeft de Z4 al eens een nieuwe voorruit gehad? Dan is de kans alleen maar groter. Kun je controleren met 2 man: stoel eruit, binnenbekleding eruit, 1 man met tuinslang op de voorruit, ander met zaklamp binnen kijken. Kan dan heel langzaam druppelen, maar ook dat is na een tijdje genoeg voor een zeiknat tapijtje...

Link naar reactie
  • Administrator

^Ik heb het ook al eens bij Carglass gehad; nieuwe ruit vanwege lekkage links, vervolgens met nieuwe ruit lekkage rechts ... In ieder geval: succes (je hebt als het goed is 4 jaar garantie op montage)!

Link naar reactie

lekkage gevonden einde van soundgenerator

img05461.jpg

vorige eigenaar denk ik niet goed terug gezet

img0544rt.jpg

rubber hoort vast te zitten

zat gewoon los tegen carrosserie tegen bekleding van motor ruimte :(

en net boven dat gat zit afvoer van voorraam ....

img0551e.jpg

25484178.jpg

nu vraag ik me af waarom dat naar binnen gaat?

en waarvoor die schuimpjes voor zijn groen: zit een zwarte lange en bij rood zit een witte ...

61826457.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Gelukkig maar dat het om een kleinigheid gaat.

Dit is gewoon voor een ''sportiever'' geluid binnen. Er zijn vele hier die het schuim er (deels) uithalen klinkt gewoon lekkerder :punk:

verder nutteloos.....

Link naar reactie

ik vond het kleinigheidje toch behoorlijk veel werk alles droog maken en voordat ik die rubber op zijn plaats had :S

vind hem nu al zwaar klinken als ik rustig rij

heb nog wel originele luchtfilter mat er in zou dat uitmaken als ik andere luchtfilter mat koop kwa geluid?

kn_33-2372.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Bedoelde kleinigheidje niet het vele werk, maar het had erger kunnen zijn.

Misschien heeft de vorige eigenaar er al wat schuim uitgehaald.

Wat betreft die andere luchtfilter, dat kan ik je volgende week vertellen ga de K&N filter bestellen.

Zie dat je uit Budel komt kunnen er 2 bestellen (spaart in de verzendkosten) stuur maar een PM

Link naar reactie

toch is het zo sandere

heb in de auto gelegen (met moeite ;) met zaklamp

en collega met brandslang van het werk op voorraam het liep daar naar binne rubber zat niet vast in het gat hing er los tegen

ik scheen met zaklamp zo door naar de motor ruimte

Link naar reactie

Ik heb ook zo m'n twijfels ;)

Ik heb namelijk mijn soundgenerator niet meer (ander inlaatspruitstuk, dus helemaal vervallen), en ik heb dat gat nog niet afgeplugd. En ik heb in de vakantie in ongelofelijke regenbuien gereden (biblische proporties noemde iemand het), maar geen last van water in het interieur gehad.

Maar hou het iig in de gaten, ook nu je soundgenerator goed gemonteerd zit.

Wellicht heb je meerdere lekken.

Link naar reactie
  • Administrator

Apart verhaal inderdaad. Lijkt me een juiste conclusie dat de soundgenerator los zit, maar vraag me af of dat wel de oorzaak van je lekkage is. Ik denk eerder dat je ergens een lek hebt waardoor water je interieur binnen kwam en dat je soundgenerator los zat. Op de plek waar die je schutbord doorgaat komt bij een normale regenbui vrijwel geen regenwater (ook door het ruber dat je boven aan je eerste foto ziet). Ik zou me wel kunnen voorstellen dat daardoor water je interieur is binnengekomen op het momentd at je motorruimte een keer met een hogedrukreiniger is schoongespoten (ook om meerdere andere redenen niet aan te raden).

Ik ben benieuwd of het nu wegblijft!

Ps: hoe hebben ze bij CarGlass vastgesteld dat de voorruit niet lekt; is daar meer dan een optische controle van rubbers e.d. aan te pas gekomen?

Link naar reactie

met 1 of ander spray op de rubbers en met luchtslang van binnen kijken of er lucht naar buiten komt

lekte niet dus kon ik wel door hun laten na kijken maarja dan waren de kosten voor mij zelf ;)

nu kost het mij niks......... ( alleen tijd ) ;)

heb al meerdere keren gezegt dat boven dat gat van soundgenerator zit het gat zit van afvoer van voorraam een gat van ongv 4cm

collega heeft met brandweer slang op mijn voorraam gespoten niet te hard ;) ik vanbinnen gekeken en water stroomde via dat gat naar binnen dus,,,,,

offtopic ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.