Ga naar inhoud

Deurbekleding Herstellen, Hoe?

judith

Aanbevolen berichten

Ik rij al twee jaar rond met een deurbekleding die kapot is en weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit kan laten herstellen. Misschien dat iemand een tip heeft hoe ik dit kan oplossen.

Wat is er aan de hand?

In het verleden is een reparatie niet goed uitgevoerd (bij de vorige eigenaar). De plastic folie die tussen het portier en de binnenbekleding zit is niet goed bevestigd. Hierdoor is het vocht, dat langs je raam je portier in loopt, bij de binnenbekleding terecht gekomen en is deze aan het bollen, het karton zet uit. Voor het oog zie je dit nog niet eens zozeer maar het zorgde er wel voor dat de noppen die de bekleding aan het portier bevestigden loslieten waardoor de binnenbekleding loszat en rammelde.

Toe heb ik aan de garage gevraagd dit op te lossen. Vervolgens hebben deze doodleuk drie schroeven in mijn portiergedraaid. Tot mijn grote schrik, verbazing en &*^%&*$ ( we moeten het hier netjes houden maar je begrijpt was en ben er niet blij mee)

Maar wat nu.

Monteur zegt de schroefgaten te kunnen repareren zodat je het niet meer ziet. Als dat zo is is het probleem nog niet opgelost omdat de binnenbekleding nog steeds los zit en bolt.

Een nieuwe binnendeurbekleding is geen optie. Volgens de monteur heb ik een binnendeur waarvan er maar tien gemaakt zijn ? (met airbag) In ieder geval heb ik een lederen kleur die niet standaard is en waarschijnlijk door de vorige eigenaar speciaal is uitgekozen. De kleurcode of nummers op de binnenbekleding zijn onbekende nummers voor de bmw dealer. De monteur geeft als optie twee nieuwe binnendeuren met bv zwart lederen bekleding. Dit terwijl ik notenhouten dashboard heb en oker/camel kleurige lederen stoelen ( deze kleur zit dus ook in de deurportieren verwerkt)

Het lijkt mij een vresselijk lelijk gezicht en vind het in iedergeval geen oplossing maar ja wat dan......Iemand ideeen?

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi Judith,

Ik zou Ebay.de eens goed in de gaten houden, er worden regelmatig interieurs aangeboden mogelijk dat jouw kleur of iets waar een mooie combinatie mee te maken is toch voorbij komt.

Zoeken op "bmw z3 innenausstattung" dan krijg je alles wat met het interieur te maken heeft.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Een paar foto's zou helpen. Je hebt verschillende opties. Zoals Ad al aangaf op zoek naar een gebruikte set deurpanelen (ebay UK http://www.ebay.co.uk/ komen ze ook geregeld voorbij, maar ook op Duitse en Britse fora), ben je van de schroefgaten af, en opnieuw laten bekleden in de kleur van je stoelen. Autobekleders kunnen vrijwel zeker leer leveren in dezelfde kleur als je stoelen.

Maar wellicht heb je wel een af-fabriek geleverde kleur. Oker/camel is wel geleverd. Met goede foto's is dat hier waarschijnlijk wel te beoordelen.

Link naar reactie

Je kunt gewoon zwarte panelen met leer kopen (of elke andere kleur) en het leer vervolgens heel eenvoudig verven. Perfect resultaat. Heb het zelf al meerdere keren gedaan, ook met stoelen van Z3. Ga naar de Leerlooier in Den Haag met je oude paneel. Daar maken ze de kleur perfect na en geven ze goed advies. Je zult versteld staan.

Lijkt me dat er weinig te doen is met de oude panelen. Die krijg je niet meer netjes vast, ben ik bang.

Succes

Groet,

Pieter

PS: wat een prolurken in die garage, dat ze er gewoon een paar schroeven doorjassen!!!

Link naar reactie

Dank jullie wel voor jullie adviezen. Codes lijken uit de vs te komen. Kan dat? Ik ben bekend met de camel kleur waar HBmw3 over schrijft. Dit is niet mijn kleur.

Any way, er zal niets anders op zitten dan mijn portomonee open te trekken om van het probleem af te komen. Ga eens rond kijken & informeren. Ben ik wel van die schroefgaten af want daar moet ik wel van huilen ........

Link naar reactie

Hoi Judith,

Kan je niet het leer er voorzichtig afhalen van dd bestaande panelen, deze volledig verlijmen(of te laten verlijmen door een bekleder) op 2 nieuwe/gebruikte panelen. Deze kan je dan eerst strippen om te oefenen bijv.

Idd een pl... Garage z'on Datzo garage

succes Leon

Link naar reactie

Wat een verhaal, volgens mij zijn de monteurs niet geheel van deze tijd,

een stukje vanuit de consumentenbond. Succes met de afhandeling.

Wat zijn mijn rechten?

Volgens de wet hebben garages een 'resultaatsverplichting'. Dat betekent dat ze verplicht zijn om voor een goed eindresultaat te zorgen. Ze moeten dus een auto goed repareren. Als je niet tevreden bent over de reparatie, dan mag je de garage hier op aanspreken.

Wat kan ik het beste doen?

• Spreek de garagehouder aan en verzoek hem je klacht op te lossen.
  • Kom je er samen niet uit? Stuur een brief naar de garage. Geef aan waarom je bezwaar maakt en dat je binnen 3 weken een reactie van het garage wilt. Je kunt de brief het beste aangetekend versturen.
  • Kom je er niet uit met de garage en is de garagehouder aangesloten bij deBOVAG, dan kun je de klacht voorleggen bij de afdeling Bemiddeling van BOVAG via 0900 269 22 68 (werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur, €0,35 p.m.).
  • Is de garage niet aangesloten bij de BOVAG, of kom je er samen met de BOVAG niet uit, dan kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Voertuigen. Dat kan alleen als de garage geregistreerd is bij de Geschillencommissie. Doe dit binnen 3 maanden na je brief aan de garage. Let op: je kunt pas naar de geschillencommissie nadat je schriftelijk bij de garagehouder hebt geklaagd.
  • Als de garagehouder niet is aangesloten bij een geschillencommissie en je hebt een rechtsbijstandsverzekering dan kun je die inschakelen. Heb je die niet, dan kun je contact opnemen met de Consumentenbond. Als lid krijg je bij ons persoonlijk juridisch advies (070) 445 45 45.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in