Ga naar inhoud

Z3 M Coupe 99


Kevin

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een z3m en heb problemen met de motor.

Ik zit met een vermogen verlies van ongeveer 40pk.

Ben op de testbank geweest en ik had 280 pk.

Ben ook al op verschillende plaatsen geweest maar blijkbaar niemand wat kan helpen.

Ze hebben gezegd da het de vanos kan zijn, er was er ook ene die zei dat er een 3.0 instak..

Zo geraak ik dus niet verder.

Kan iemand mij helpen hierbij.

Groeten Kevin

Link naar reactie

Ja idd nog steeds.

Is zelfs 3maanden binnen geweest in hasselt bij serge pouwer.

Na die tijd krijg je dan te horen dat er een 3.0 inzit en moet je een slordige 400euro betalen.

Daarna nog ergens binnen gedaan wat de motornummer heeft nagezien en bougies en mazoutfilter heeft vervangen maar dat helpt ook niet.

Mss is het geen slecht om eens een test te doen tegen een andere z3m zoals in de topic gezegd wordt.

Link naar reactie

Is zelfs 3maanden binnen geweest in hasselt bij serge pouwer.

Na die tijd krijg je dan te horen dat er een 3.0 inzit en moet je een slordige 400euro betalen.

Met alle respect maar 400 euro betalen voor een diagnose die 3 maanden moet duren waarbij de conclusie een 3.0l blok is. Wat een stel prutsers zijn dat (bovendien heeft een 3.0l 231 PK) Ze konden mij 400 euro betalen i.p.v. ik hun. Goeie reclame zegt het voort serge power....Ik hoop dat je er i.i.g. uitkomt

Link naar reactie

tja de km 60000 ongeveer als ze juist zijn is een vraagteken denk ik.

Heb de auto van mijn schoonbroer gekocht, door hem altijd onderhouden geweest bij bmw garage en ook gekocht bij bmw.

daarvoor zou hij van een particulier geweest zijn.

Is een duitse wagen normaal gezien.

uitlaat is van heinze dus daar zal het niet aan liggen

Testbank is gebeurd bij asd tuning in Meerhout.

Hij heeft toen gezegd dat het de vanos was maar is wou nog eens eerst ergens anders gaan horen

en dan weet je het op het laatste nietmeer en sta je nog niks verder na bijna een jaar.

Link naar reactie

Die jonge wat bij bmw werkt die heeft da nummer nagezien en hij zei tegen mij dat het zeker geen .

Over die 400euro denk niet dat ik ze ooit ga terug zien.

Is wel jammer dat er mensen zo hun geld willen en kunnen verdienen.

Is natuurlijk makkelijk als er een klant komt die niet veel van auto's kent en die dan nog van alles wijsmaken.

Link naar reactie

Ik snap dit niet helemaal, motorkap open, midden console, uitlaten, boekje, je weet toch wanneer je een originele M hebt ??? Vermogens verlies van 40 PKK is wel veel.......

Een 3 ltr ziet er echt een beetje anders uit......

Link naar reactie
  • Administrator

Toch maar naar Roodkapje ook als is het een rit van 500km (is altijd goedkoper als 400 euro :sFun_whistle: )

Ik verwacht hier niet een antwoord op je vraag, maar nou wil ik wel weten of het

mogelijk is dat je 40pk inlevert als de vanos niet goed meer werkt ?

#edit# thanks voor het antwoord Bart

Link naar reactie

Als die Vanos niet goed werkt zul je wel meer dan 40 PK inleveren.

Maar een jaar lang met zo'n auto in je maag zitten die het niet lekker doet, daar doe je jezelf tekort mee.

Ik zeg: naar Ruudkapje met dat ding. Bel eerst voor een afspraak. Als je daar niet met een goed gevoel vandaan komt, betaal ik de koffie!

Link naar reactie

Dealeronderhouden?? Bij de dealer gooien ze er zelfs verkeerde olie in. 10W60 bedoeld voor een :m: 5!!

Als ik vervolgens mail dat Castrol voor een S50 0W40 voorschrijft, blijft het erg stil :lipssealed:

Toch moet je op 10% vermogensverlies rekenen voor een auto van >10 jaar.....

Link naar reactie
  • Administrator

Maar merk je ook iets aan de auto? Misschien is dat voor jou lastig te beoordelen omdat je de auto nog niet zo lang hebt; in dat geval: laat je zwager er nog eens in rijden en vraag of die iets ongewoons merkt. Bijvoorbeeld: houdt de auto ergens in, hoor je iets bij stationair lopen, etc., etc.

Ik denk dat veel mensen je hier heel graag helpen, maar zonder meer informatie en op afstand is dat vrijwel onmogelijk. Heb je bijvoorbeeld een fimplje ofzo met motorgeluid? Een kapotte Vanos zouden sommige mensen hier daar wel uit kunnen herkennen bijvoorbeeld ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.