Ga naar inhoud

Welke Velgen Zou Jij Kiezen? (z4)

Mark79

Aanbevolen berichten

• Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

• Administrator

De conti sportcontact 5 kan je ook krijgen in ...

Er is bij mijn weten geen bandenmerk dat geen performanceband levert in die maat, maar je kunt wat bij een Z3 probleemloos kan qua ET waardes niet zomaar projecteren op een Z4 ... De verschillen tussen Sander's setup (en mijn voormalige setup) zijn niet zo heel groot ten opzichte van jouw setup nu en bij Sander en bij mij loopt / liep het aan in de voorste binnenschermen ...

Link naar reactie
  • Administrator

Dat is nogal subjectief natuurlijk: (imitatie) style 135 zie je hier in Amsterdam ook op iedere gare 3-serie met een lawaaiuitlaat... Doe mij dan maar iets uniekers...

Link naar reactie

De conti sportcontact 5 kan je ook krijgen in 225/35-19, dan behoort het aanlopen in de voorste spatschermen tot de verleden tijd..

Ik heb dat nu op een 8.5j et35 voorvelg en achter 9.5j et40 met 265/30-19..

krijg je dan geen gezeur met je tractiecontrole,als de omtrekken te veel gaan afwijken dan wil dat wel eens het geval zijn.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

^^ Sterker nog, ik kreeg van iemand hier op dit forum eens een link naar een site waar je omtrekken kan berekenen als banden maten wijzigen etc..

Daaruit kwam naar voren dat de omtrek verschillen tussen 225 en 265 kleiner zijn dan bij 235 en 265..

Ik zal het even proberen op te zoeken vandaag...

edit:

Grappig die gene was jij..

Bedankt sander!

Bij 275 en 235 zit er een verschil in diameter van 2mm (649mm ten opzichte van 647mm)

Bij 265 en 225 zit er een verschil in diameter van 2mm (643mm ten opzichte van 641mm)

Bij 265 en 235 (zoals het nu is) is er een verschil van 4mm (643mm ten opzichte van 647mm)

Als ik het zo lees zijn beide opties dus beter dan wat ik nu heb.. ohmy.pnghuh.png

aangepast door Z3-Widebody
Link naar reactie

zo zie je maar weer.

ik moet eerlijk bekennen dat wanneer ik mijn zomerwielen eronder heb de dsc soms in een snellere bocht ingrijpt zonder dat ik al slip.

ik vermoed dat dat kan komen door het verschil in omtrek.

kan ook een kleine storing zijn die dan ook maar af en toe optreed.

Link naar reactie

heb velgen even er op gehad met hankooks velgen waren van zoon van hem

begon al donker te worden was wel jammer was helemaaal verkeerd gereden pff stuk of 10 Bergheim's in duitsland :S

voor 9J /20 en achter 10J /20 komen niet buiten de wielkas zonder spacers ( doorzak test hebben we gedaan )

op deze velgen zitten wel 285 achter hankooks hij ging kijken voor 275 voor morgen krijg ik email

alleen voor moet nog een aanpassing worden gedaan bij reflector ( verhitten en ombuigen dan moet alles passen )

afb0082.jpg

afb0083.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Wat hield de "doorzak test" in? Hoe hebben jullie die uitgevoerd? Bijbuigen van zaken zou ik niet zo voor zijn, bovendien: buig je dan de binnenkuip bij of ook spatbord / bumper zelf?

Link naar reactie

voor en achter wiel op een namaak drempel die ze daar hadden liggen

1 wiel op gereden en dan zakt het wiel al heel ver in de wielkas

en dan met 2 man mee gehangen maar raakte niks , alleen bij voor scherm bij reflector

achter deze reflector zit een verdikking als die weg is loopt hij niet meer aan,

ook niet met winterbanden hoop ik ;)

z4cp.jpg

we zien wel

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in