Ga naar inhoud

Welke Velgen Zou Jij Kiezen? (z4)

Mark79

Aanbevolen berichten

hoi ik ben pas nieuw hier ik dacht probeer het even voor reacties . . . . ik kom er niet meer uit ;)

ik heb nog niet echt goeie foto's van mijn z4 heb die pas gekocht vandaar deze foto

velgen komen na de winter !

85949967.jpg

ivm met zwarte streep op het dak dacht ik misschien voltex barracuda black chrome inox

01bmwz4coupe.jpg

welke velgen zou jij kiezen :

20' Barracuda Voltec T6 blackchrome inox:

barracudavoltect6blackc.jpg

of

20' Breyton Race CS HC SS:

breytonracecshcssl.jpg

ik had al wat foto's gevonden met ongv zelfde concept

normalbild001small.jpg

z4barracuda40.jpg

of

11509994.jpg

ik hoor het wel

gr mark,

Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wauw... WAT een mooie QP. Lijkt van de achterkant wel anders dan anders? Andere achterlichten? Echt een van m'n lievelingsautos op het moment. Let wel, 20 inch beinvloedt het rijgedrag vrij veel. Ik zou hier en daar even naar de ervaringen vragen van verschillende velgmaten onder de Z4. Ik weet dat het onder de Z3 veel verschil maakt. Hoe groter, hoe slechter het weggedrag zeggen er velen.

Succes!

Link naar reactie

is bmw z4 coupe 3.0 si 2006 volgensmij zijn dat standaard achterlichten

ja rijgedrag veranderd wel ja met 20' ik ga voor de look

als ik voor de breyton cs zou gaan

mirror paint stainless steel lip:

breytoncsmpssl.jpg

hyper silver stainless steel lip:

breytoncsssl.jpg

vraag me af wat het verschil is tussen:

Breyton_CS_HC_SSL

Breyton_CS_SSL

Breyton_CS_MP_SSL = mirror paint

Link naar reactie
  • Administrator

Het hangt er qua bandenmaat ook vooral vanaf wat je zelf wilt: bijvoorbeeld 19 inch met verlaging of 20 inch zonder verlaging. In alle gevallen moet je er rekening mee houden dat het wel ergens licht gaat aanlopen. Voor plaatjes van 20 inch Breytons moet je even kijken in het Auto te koop topic bij de enige Z4 M die daar nu te koop staat van (S)toploss. De meest gebruikte setup van mensen die grotere velgen willen hier is 19 inch met verlaging (afhankelijk van of de auto al een M onderstel heeft of niet).

Puur optisch (en afgezien van budget):

- CSL's:

- BBS LM's (google maar eens: klassiek maar wel heel vet):

- Hamman Anniversary (op www.zroadster.com even "Hornisse" opzoeken);

Ps. De velgen die je nu hebt zien er al veel beter uit als je de kapjes verwijdert die over de wielbouten zitten. Kijk op dit forum maar eens in David's z3 zijn voorsteltopic bij zijn zomervelgen...

Link naar reactie

ik heb er zelf niet zoveel verstand van maar er moeten spacers tussen

ik heb net afspraak gemaakt met dat bedrijf 3 januari ga ik een in gesprek met hem

ik vertrouw het ook niet echt...

hij zegt dat het past ....ja passen gaat altijd maar rijden moet je ook nog haha

Link naar reactie

Weet je zeker dat 21" niet gaat passen? :petje:

Ik zou zeker niet groter gaan dan 19" zoals aangegeven anders krijg je geheid problemen met aanlopen en doorgesleten binnenschermen voor.

40_Inch_Rims.jpg

Link naar reactie

dat aanlopen en zo heeft niet zozeer met de diameter van de velgen te maken!

het is nl wel de bedoeling dat de banden bijpassend zijn,en dat de uiteindelijke diameter van de velg/band combi zo dicht mogelijk bij de maten van de oem wielen blijven.

het is eerder de et waarde en de breedte van de band/velg die aanlopen veroorzaken.(uit eigen ervaring)

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Als je het doet, zou ik voor de zwarte variant gaan.

En ik begrijp je keuze voor de looks, vind ik zelf ook belangrijk..

Ben benieuwd of het allemaal gaat passen;

20" zie je niet zo vaak onder een Z4..

ps.

Mooie QP heb je trouwens!

Link naar reactie

kan ik beter voor 19" gaan en verlagen met HR

moet ik dan complete set HR schokbrekers en veren of alleen de veren voor verlagen ( heb M onderstel )

met 20" zal verlagen niet meer gaan denk ik

dit was de bedoeling hij had er over dat het paste en dat hij dat vaker had gedaan maja... duitsers

voor 9J x 20 235/30/20

achter 10J x 20 275/25/20 heb eens gekeken wat zo'n bandje kost 365 euro per stuk dunlop :S

heb nu 8J voor en 8,5J achter 18"

na 3 januari weet ik meer :D

bedankt voor jullie reacties !

barracuda black chrome op youtube --> http://youtu.be/PyFStgd2RHw of http://youtu.be/E5tKb6jYNtM

Link naar reactie

Mag ik je een tip geven over het verlagen? Ik heb H&R met een M-onderstel verlaagd (dus alleen de veren) en het ligt ONGELOFELIJK strak op de weg, maar hoor over de stugheid betere verhalen over Eibach. Ik rij veel met de Z in Amsterdam en soms is hij wat hard, maar heb niet heel veel te klagen. Nu ga ik wel binnenkort over op Eibach gewoon om het verschil te voelen, maar als je wat googlet kom je op de bevinding dat menigeen die Eibach veren iets minder stug vinden.

Ik zou het overigens bij 19 inch houden. Vind 20 echt veel te groot staan bij de auto..

Link naar reactie

bedankt voor de tip over eibach zal het onthouden

wil wel verlagen dat de band maar net gelijk is met wielkas of net er onder

voor die barracuda voltec vind net schema voor die velg

8.0 J ET38 235/35 R19

9.0 J ET38 265/30 R19

iemand ervaring met Hankook V12 EVO banden ?

band op velg spannen zou dat wat zijn?

vind dat wel vet met verlagen.... dan loopt de band toch minder aan of heb ik dat mis?

Link naar reactie

Ik heb Hankook Evo op 18" velgen en dat rijdt prima. Beter dan de Conti's die ik hiervoor had. Qua banden zou ik voor 225 nemen en achter 255 breed. Gaat anders aanlopen zoals sandere39 al terecht opmerkte.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik heb Hankook Evo op 18" velgen en dat rijdt prima. Beter dan de Conti's die ik hiervoor had. Qua banden zou ik voor 225 nemen en achter 255 breed. Gaat anders aanlopen zoals sandere39 al terecht opmeekte.

De ene band is de andere niet,...

Leg maar eens een stapeltje 225 Merk X banden naast een stapeltje 225 Merk Y banden, dan zul je zien dat het ene

stapeltje niet even hoog is als de andere..

Link naar reactie

Verstand van velgen heb ik niet, maar ik kan niet nalaten als echte z3 :m: coupe adept de Z4 coupe toch ook wel een echt mooie auto is. Zeker in silver en wit. Het is dat ik niet van de mijne afwil, maar het is er wel eentje die op de lijst ultime droom autoos kan.....

Dus bij deze veel plezier met je machtig mooie coupe

Link naar reactie

8.0 J ET38 235/35 R19

9.0 J ET38 265/30 R19

ik heb volgende eronder en die lopen aan met :m: onderstel (alleen aan de voorkant btw,en het was maar tijdelijk nu gaat t al veel beter :sHa_biggrin:

vooraan 8,5j x 19 et 35 /banden conti sc3 235x 35 x19 bestel nr bbs ch oo4

achteraan 9,5j x19 et 40 / banden conti sc3 265 x 30 x 19 ch 005

Link naar reactie
  • Administrator

Ik zou denken dat de door jou in 19 inch genoemde bandenmaten/velgmaten/ET waardes net zouden moeten passen. Ik heb een tijd lang met 19/235/35 met ET 40 op 8.5 j voor en 19/265/30 op 9.5 j achter rond gereden i.c.m. ongeveer 3.5 cm verlaging (dat is twee cm ten opzichte van het M onderstel).

Dat gaat wel, maar het is wel opletten. Je zult dan sowieso wel houden dat de voorbanden bij bochten / drempels etc. net de binnenschermen aanduwen en op den duur op de contactpunten doorslijten. Maar dat hou je in bijna alle gevallen als je overstapt op 19 inch ... Ik zou alleen al daarom nooit beginnen aan 20 inch zonder verdere aanpassingen.

Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik voor een bandenmaat 225 op 8j voor en 255 op 9j achter gaan ...

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

De conti sportcontact 5 kan je ook krijgen in 225/35-19, dan behoort het aanlopen in de voorste spatschermen tot de verleden tijd..

Ik heb dat nu op een 8.5j et35 voorvelg en achter 9.5j et40 met 265/30-19..

Bij een Z3 past dit in ieder geval perfect, zonder ooit aan te lopen..

De 235/35-19 die ik eerste had op mijn 8.5j velg liepen inderdaad wel aan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in