Ga naar inhoud

Z4 M Stuur: verschillen gekleurde en zwarte stiksels?

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de twee versies die verkrijgbaar zijn voor een Z4 M stuur. De een heeft de welbekende stiksels in de kleuren van de M badge terwijl de ander dit niet heeft. Verder lijken de sturen identiek. Wat is hier de achtergrond van? Is het puur optiek of was die met de stiksels alleen op een originele Z4 M verkrijgbaar?

mstuur.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Nou; er is nog wel een verschil: de buitenrand van de niet originele :m: versie is zachter dan de buitenrand van de originele :m: versie. De originele doet wat plastic achtiger aan zoals ook de buitenring van het standaard stuur en de niet originele doet gek genoeg wat leerachtiger aan. Althans; dat is mijn ervaring op basis van een multi-kleurig origineel :m: stuur in de 2.5si en een stuur met zwart stiksel in de 3.0i. Van beide weet ik niet waar ze wanneer origineel vandaan gekomen zijn ...

Link naar reactie

Nou; er is nog wel een verschil: de buitenrand van de niet originele :m: versie is zachter dan de buitenrand van de originele :m: versie. De originele doet wat plastic achtiger aan zoals ook de buitenring van het standaard stuur en de niet originele doet gek genoeg wat leerachtiger aan. Althans; dat is mijn ervaring op basis van een multi-kleurig origineel :m: stuur in de 2.5si en een stuur met zwart stiksel in de 3.0i. Van beide weet ik niet waar ze wanneer origineel vandaan gekomen zijn ...

Hmmmm. Interessant. Welke van de twee zou je aanbevelen?

Link naar reactie
  • Administrator

Da's een goeie vraag. Bij de uitruil 2.5si met gekleurd stiksel stuur (dus hardere rand) tegen 3.0i met niet gekleurd stiksel stuur (dus zachtere rand) zeiden Ruud en ik ongeveer in koor "He, wat een gek stuur" over de verschillende sturen. Maar nu ik dit stuur - dus zonder gekleurde stiksels - even wat langer heb vastgehouden (grofweg 600 km) vind ik dat zeker aangenamer. Mijn advies zou dus zijn: zoek een stuur met de wat zachtere rand. Als je de andere kant van het verhaal wilt horen: bel Ruud even; die heeft ondertussen juist meer kunnen wennen aan het hardere :m: stuur dat in de 2.5si zit! :lachen:

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • Administrator

En nog even ter vergelijking met Jurgen's plaatje hierboven van een stuur met zachtere buitenkant en zwarte stiksels:

Gekleurde :m: stiksels en harde variant buitnekant:

20tjcz5.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in