Ga naar inhoud

KM teller unit glas demonteren

HOFFR02

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Aangezien ik momenteel in de ban ben van carbon wou ik ook

de binnenzijde van de teller unit gaan bekleden met carbon en hierna

de chromen tellerringen monteren. Echter heeft iemand het glas al eens verwijderd

kan geen lipjes of iets dergelijks vinden en ga er dan ook maar van uit dat deze

verlijmd zit. Aangezien er wel cockpitblenden te verkrijgen zijn voor de ZZZ ga ik er van uit dat het glas

op een of andere manier te verwijderen moet zijn, want hoe moet je anders de blende monteren :unsure: :unsure:

cockpitblende.jpg

Hoor graag jullie ervaringen of tips :thumbup::lol:

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

het gaat erom dat het glas uit de unit verwijderd moet worden om de blende te monteren.

Hier kan ik je niet mee helpen, hoor het graag als je het voor elkaar gekregen hebt. :blink:

Groeten

Ad

Link naar reactie
  • Administrator
anyway: voor zover ik weet haal je alles van achter los en laat je het glas zitten aan de koepel. Dat was althans bij de E30-jes van mijn broer zo...

Was bij mijn e36 (3QP) ook er zitten kleine clipjes aan de zwarte koepel die op de witte (e36) unit

klikken

Link naar reactie

ik neem aan dat jij de dagteller niet reset bij het tanken.... zou anders wel 1 op 20 zijn :)

UHHHH wou dat dit mijn tellerstand was, had de foto ff geleend :blink::huh::o

Ik heb hier nog wel een tellerunit liggen waarmee ik kan stoeien, maar ik begrijp de vraag niet helemaal en heb m'n hoofd er nu niet helemaal bij. PM me maar op het nieuwe forum

Het nieuwe forum B) B) B) waar is je hoofd :lol: :lol:

Het gaat er dus om dat ik de achterzijde helemaal heb verwijdert, voor het monteren van de ringen gaat dit goed, echter

als je een cockpitblende (duits) wil monteren moet je het glas kunnen verwijderen. De blende kun je namelijk niet zoals de ringen

via de tellergaten monteren. Een paar :P voor de duidelijkheid.

img1569uv.jpg

img1571wr.jpg

img1572l.jpg

img1575vk.jpg

Voorzover ik kan zien is het grijze gedeelte in in stuk gegoten en het glas er later

opgezet.

Link naar reactie
  • Administrator

is idd anders als bij mijn E36 :blink: maar is de plaat niet licht buigaar zodat je hem door een van de tellergaten

kan doen ?

Link naar reactie

op de een na laatste foto lijkt het aan de bovenkant alsof de voorkant erin geklikt zit. aan de bovenkant lijkt het alsof er een inkeping te zien is. Kun je daar de buitenrand niet iets opwippen zodat je de voorkant eruit kunt halen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in