Ga naar inhoud

Rolbeugels met acrylaatscherm

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb sinds kort een z3 3.0i van 2001, maar geen rolbeugels en windscherm.

Heb me er eens in verdiept maar volgens mij heb ik niet veel keuze aangezien ik geen voorbereiding heb (zie foto)

20111204_153658.jpg

Nu zag ik bij Bartho Braat auto een rolbeugel met acrylaatscherm, maar ik twijfel.

Zitten die beugels voldoende vast en hoe zit het met de wind.

Lijkt me met zo'n acrylaatscherm, dat je juist meer last hebt van de wind. Of toch niet?

Iemand die deze beugels en scherm ook heeft en zijn ervaringen wil delen?

grt,

Francois

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Francois,

Volgens mij zijn dat rolbeugels die geen bescherming bieden als je de wereld plotseling op zn kop ziet en onvermijdelijk slachtoffer van de zwaartekracht wordt. Kortom, ze zijn er alleen voor de sier. Het windscherm zal best effect hebben. Voor zover ik weet zijn alleen de OEM beugels (niet meer nieuw leverbaar) veilig en die van Schnitzer. Verder heb je voor de ombouw een complete nieuwe plastic sectie voor achter en tussen je stoelen nodig die volgens mij nog wel gedeeltelijk te bestellen is (zie www.realoem.com) . Waarschijnlijk is je Z gezien z'n bouwjaar qua hardware wel volledig voorbereid op rolbeugels. M.a.w. de stalen hulzen zijn af fabriek al op de body gelast. Je vindt ze als het goed is onder de plastic delen die op je foto zichtbaar zijn. Zie verder het grote Rolbeugel Topic op dit forum.

Groet,

Pieter

aangepast door Olivier van Epscheuten
F,Q. Verwijderd
Link naar reactie

thanks pieter, daar was ik al bang voor. Een complete nieuwe plastic sectie gaat het niet worden, dat vind ik te gortig als je de prijzen van de onderdelen ziet.

Dus blijft er niks anders over dan geen rolbeugels of rolbeugels voor de sier.

Wat betreft een de windvanger is er ook niet veel keuze.

Ik heb wel de voorbereidingspunten daar zitten, maar alle windvangers die te koop staan hebben de bevestigingspootjes 74 cm uit elkaar staan. En bij mij staan de bevestigingspunten 70 cm uit elkaar. Heb alleen windvangers gezien die bovenop die verhoging van de gordelspanner gemonteerd dient te worden en dat vind ik geen gezicht.

Zal dan waarschijnlijk toch de sier rolbeugel met acrylaatscherm worden ben ik bang.

Link naar reactie

Hal2001 spreekt wijze linkjes. Daar heb ik mijn windscherm ook gehaald. 70 cm tussen de pootjes, 175 eurootjes, slap bakkie koffie en een verkooppraatje voor een lelijke Saab, maar toen had ik ook een mooi nieuw OEM schermpje!!

Groet,

Pieter

Link naar reactie
Een complete nieuwe plastic sectie gaat het niet worden, dat vind ik te gortig als je de prijzen van de onderdelen ziet.

Een overkomplete set op Ebay:

Complete set op ebay voor 200 euro

Ik had deze set gezien omdat ik aan het kijken was naar het opbergvak waar ik eventueel een subwoofer in kon bouwen.

Rolbeugels OEM kom ik hier ook regelmatig tegen voor redelijke prijzen.

Ebay.de (duitsland) zoeken op "bmw z3 innenausstattung"

Een acrilaat windscherm werk perfect, heb er zelf ook een in combinatie met de OEM rolbeugels.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in