Ga naar inhoud

Bijgeluid automaat 2.8 Z3

lupkens

Aanbevolen berichten

iHallo ik heb sinds een paar dagen een originele nederlandse Z3 2.8 automaat uit 1997 met 82000 op de klok.

Nu is dit mijn eerste BMW en maak me al zorgen om iets dat ik hoor in de eerste versnelling.

Het geluid dat ik hoor is een soort van fluitend, snerpend geluid. Dit hoor je in de eerste versnelling, bij het doorschakelen naar de tweede is het weg. Maar bij terugschakelen komt het geluid weer teug en hoor je het ook. Dit geluid hoor ik niet steeds...ligt denk ik aan andere geluiden.....

In hogere versnellingen hoor ik ook een geluid bij een constante snelheid. Als ik iets wat gas geef of los laat verdwijnt dit.

Is dit allemaal normaal, of moet ik toch maar even de garage opzoeken?

Hoop dat r automaatrijders zijn die me kunnen geruststellen...

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Welkom op het forum (broer) maar voorstellen zonder :thumbup: dat kan niet.

gezien je nog geen :unsure: hebt kunnen maken zal ik je deze keer helpen :blink:

O ja en lees eerst DIT

#edit# foto's verwijderd ivm voorstel topic

Link naar reactie

Lupkens,

ik herken jouw geluiden niet zo direct, maar als ik de radio niet aan heb en de ramen dicht, kan ik wel honderd geluidjes horen waaronder sommige van de automaat. Een QP is dan ook verder wel een tempel van rust. :blink:

Vooral als ik afrem tot stilstand vind ik het erg boeiend om te luisteren hoe de bak op het laatst naar de 1 terug gaat. Schijnt een systeem met slipringen te zijn. ik ben even kwijt hoe het precies zat, maar iemand hier had een compressor laten installeren ooit en daarbij zijn bak laten aanpassen.

Ben je misschien niet ook een prins op de erwt, anders dus heel misschien verrotte slipringen?

als je nu bang wordt: Voor de zekerheid (ik kop hem even in) gewoon een keer langs bij Roodkapje in Reeuwijk...

Link naar reactie

Yep zaterdag gaan we erheen. Mijn broeder heeft dit al geregeld.....inieder geval even de olie van de automaat en de dif laten vernieuwen...mag wel na 15 jaar toch?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gisteren bij Ruud geweest, de olie van de automaat en de diff laten vervangen.

De automaat schakelt nu veel soepeler en je merkt er bijna niks van, terwijl ik voorheen het voelde als de bak schakelde . Het zingen van de diff is nu ook weg en hoort dus geen rare geluiden meer.

Mijn Z is even nagekeken op andere eventuele gebreken en was prima in orde! Geen roest of andere bekende problemen!

Verder maar even ook spacers laten achter laten plaatsen van 15mm, wist niet dat 15 mm zoveel verschil zou uitmaken.......

Uiteraard gisteren ook nieuwe mensen leren kennen bij Ruud onder het genot van een bak koffie............................

Link naar reactie

Alsnog welkom op het forum! Mooi Sinterklaascadeautje....

En nu dus geserviced door Ruud, geen rare geluidjes meer. Je kunt er weer even tegen. Heeeeel veel mooie kilometers gewenst en veel leesplezier op het forum natuurlijk.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in