Ga naar inhoud

Electrische schakelaar stoel gezocht

Aanbevolen berichten

Hoi,

Heeft er nog iemand de bedieningsschakelaar (voor-achter & hoog-laag) liggen voor de bijrijdersstoel.

De mijne werkt alleen voor-achter en voelt een beetje "japans jaren 70" aan bij hoog-laag en werkt ook niet in die richting.

Grroeten

Ad

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• 6 maanden later...

Dan zal deze het wel niet zijn

Ik had deze ook al gespot............ maar is de verkeerde kant.......we blijven zoeken.........de aanhouder wint.

In mijn auto zit PN 8413896

Groeten

Ad

aangepast door ad k
Link naar reactie

Ad,

Toevallig vandaag weer bezig geweest met mijn stoel. Het ding ging niet meer op en neer. Bovendien moest ik de speling oplossen.

Heb dus vandaag de schakelaar uitelkaar gehaald en kwam tot de ontdekking dat er veel vuil op de contactplaatjes in de schakelaar zat.

Heb toen de plaatjes met een mesje ontdaan van alle aanslag, één plaatje zat onder een laagje van een halve milimeter zwarte harde prut!

Toen alles weer schoon was het zooitje weer in elkaar gezet en alles werkte weer als nieuw! Het lijkt er dus op dat vervuiling van de schakelaar er voor zorgt dat up en down niet meer werkt omdat er een te hoge overgangsweerstand in de schakelaar zit. Mijn spindel loopt nu helemaal tot het eind in "up" en kan nu toch door het motortje weer "down" worden getrokken. Dat kon hiervoor dus niet; het spul stond gewoon vast. Ik hoorde en zag wel een beweging, maar hij kwam niet naar beneden. Na de schakelaar dus "gerepareerd" te hebben blijkt het allemaal weer te werken.

Ga morgen weer een stoel uitbouwen en zal dan wat fotootjes maken: 't is wel een nauwkeurig klusje, maar het is te doen!

Grtz, Carl

Link naar reactie

Heb dus vandaag de schakelaar uitelkaar gehaald en kwam tot de ontdekking dat er veel vuil op de contactplaatjes in de schakelaar zat.

Hoi Carl,

Bij mij is de schakelaar helemaal defect, hoog-laag voelt heel anders aan dat voor-achter en heeft helemaal geen weerstand meer....dus echt kapot denk ik.

Gewoon vervangen als ik er een kan vinden........nieuwe bij de dealer is qua prijs wel erg duur....dus we wachten geduldig af.

Groeten

Ad

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Hey, ik heb nog stel zetels liggen model van 1997 beige voor afbraak (leder is er versleten) maar alles werkt prima en ook de zetelverwarming is perfect als ik ze niet volledig kan overlaten of ruilen zal ik laten weten voor de schakelaar

Grz

aangepast door RudiDan
Link naar reactie

Hey, ik heb nog stel zetels liggen model van 1997 beige voor afbraak

Bedankt voor de reactie maar mijn probleem met de stoelen is opgelost.

Diverse schakelaars gekocht via Marktplaats en Ebay en uiteindelijk ook een juiste gevonden.

Ik heb er nu ook een paar over die mogelijk iemand anders weer verder kunnen helpen mocht er interesse zijn.

Wat ik nog beschikbaar heb staat in de te koop sectie:

Linkje naar topic

Groeten

Ad

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.