Ga naar inhoud

velgen bmw z3

taaf

Aanbevolen berichten

Graag had ik een inlichting gehad welke velgenmaten er omder een bmw z3 bwj 96 passen ik zou er kunnen kopen dit model weet er iemand of deze passen

M3 velgen 225/40 ZR 18 de et waarde weet ik niet tot welke et waarde kan je mag je gaan zo de wielen niet buiten de carrosserie komen?

greetz

taaf

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De meningen zijn verdeeld hier, maar ik vond 18 inch onder een prefacelift niet fijn sturen. Veel te veel spoorvorming. Ik heb ze er onderuit laten halen en rij nu, afhankelijk van het jaargetijde, op 15 en 16 inch. Alle spoorvorming is weg. Helaas nog nooit 17 inch er onder gehad maar ik vermoed dat dat het hoogst haalbare is in mijn geval. (ook een prefacelift dus)

Link naar reactie
deze velgen met et waarde zou dus eventueel goed zijn? 8Jx18 inch

Steek: 5x120

ET waarde: 47

Specificaties klinken als de (originele) voorvelgen van E46 M3.

(Even mijn auto spammen :rolleyes: )

dsc3105c.jpg

Voor past het nét, loopt nergens aan gelukkig. Achter zou ik niet weten (heb 9Js achter), maar denk dat het wel past.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
ik heb andere velgen gevonden deze komen wel van een audi a3

Taaf, als je een setje velgen zoekt dan kun je het beste op marktplaats zoeken op 5x120 17" oid.

Als je dan een setje gevonden hebt dan klik je op deze link

Volgens mij is de standaard iets van 7J ET42, (ET42 = offset 42mm) dus als je deze in het eerste gedeelte invult en de gegevens van de gevonden velgen in het tweede, dan kun je zien hoeveel cm de velgen naar buiten en/of naar binnen komen.

Succes!

Link naar reactie

Nou, Widebody, lieve Ro :newblush: , dat is mijn aanname :)

Ik vind het verschil tussen 18 en 17 inch groot.. Ergo, het verschil tussen 19 en 17 is nog groter!

Of mag ik dat niet zeggen :wave:

We weten allemaal wel dat jij nu begint van: '19 inch en Eisenmann en dit en dat en zus en zo is alleen voor echte mannen' maar mij pak je er niet mee!! :lol: :D

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Nou, dat is mijn aanname :wave:

We weten allemaal wel dat jij nu begint van: 'bla bla bla'

Dat is wederom een aanname, :lol:

Dat gezegd hebbende, komt het er dus op neer dat jij 19" te GROOT vindt zonder er ook maar ooit een cm

op te hebben gereden.. :newblush:

Dat maakt natuurlijk niet uit, maar ik hoop dat TS dan wel jouw advies op juiste waarde schat. :)

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Dat zeg ik nooit Widebody.. Te groot heb je mij niet horen zeggen! Lees wat ik schrijf :D

Dan is dat denk ik het probleem, ik kan niet horen wat jij schrijft.. :wave::)

19Inch onder een Z3 staat mooi maar rijdt KöT IMHO :D ... en ik heb er wel ervaring mee :lol:

Kijk, dat is nou wel een mening gebaseerd op ervaring :newblush:

(waar ik het overigens niet mee eens ben, maar dat is een 2de) ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in