Ga naar inhoud

Te lage temperatuur


teronk

Aanbevolen berichten

Collega's,

Mooie dag vandaag. Maar koud. Eerste ritje in mn ZZZ (1.9 aut. '98) in lage temperatuur en wat zie ik? Bij 120 km/u constant blijft de tempmeter hangen op het eerste streepje (kwart van de schaal). In normale temperaturen staat 'ie keurig in het midden. Kent iemand dit verschijnsel? Oplossing? Ik hoor graag! Of moet ik gewoon direct naar Roodkapje?

En dan nog iets anders. Het was ook m'n eerste rit met een net geplaatste veerpootbrug. Laat ik het zo zeggen: eerst reed ik met een soort marshmellow met een eigen mening voor me, na plaatsing van de 'domstrebe' was dat veranderd in een strakke, rigide, massief stalen neus. Hij stuurt als een winkelhaak en smeert in de bochten elke beschikbare millimeter rubber over het asfalt...zuigend! Een sensatie van verschil! Dat wilde ik jullie niet onthouden voor die luizige 145 euro. Allemaal doen dus!

Groeten

Pieter

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik vind je reactie over je domstrebe wel bijzonder. Het verschil is volgens mij niet zo groot als jij verwoord. Een domstrebe zal in de grensgevallen wel uitmaken. Weet je zeker dat Ruud niet stiekem M-rubbers heeft geplaatst?

Link naar reactie
Ik vind je reactie over je domstrebe wel bijzonder. Het verschil is volgens mij niet zo groot als jij verwoord. Een domstrebe zal in de grensgevallen wel uitmaken. Weet je zeker dat Ruud niet stiekem M-rubbers heeft geplaatst?

Natuurlijk is het een samenspel tussen bepaalde factoren klikklik echter ik kan een heel eind met zijn verhaal mee, een kleine investering

echter een groot genot :thumbup: :D

Link naar reactie
Ik vind je reactie over je domstrebe wel bijzonder. Het verschil is volgens mij niet zo groot als jij verwoord. Een domstrebe zal in de grensgevallen wel uitmaken. Weet je zeker dat Ruud niet stiekem M-rubbers heeft geplaatst?

Grinnik....soms is dit meer een polemiekenforum dan een Z3-verzamelplaats. Je kunt er met gemak een 20 pagina lange discussie over, pakweg, het motief van een handgeknoopt Berberkleedje oplopen.

Maar goed, toegegeven, de verwoording van mijn enthousiasme over de domstrebe duidt op overdrijvingsdrang. De bevindingen echter, zijn natuurlijk ingegeven door de fijngevoeligheid van de berijder in kwestie. Dat is geen waarde-oordeel, maar een simpele constatering. De ene coureur-wannabee gooit z'n neus met een overmaat aan spierkracht en middelpuntvliedende bij-effecten, zonder enig respect voor diens radius, door willekeurig welke koersverandering dan ook. De krachten die daarbij vrijkomen zijn zowel een bevrediging van de eigen behoefte aan sensatie als dat ze imponerend zijn voor 80-jarigen. Kicken!!!

Het verschil dat enige verstijving van de voortrein met zich meebrengt wordt bij een dergelijke rijstijl minder voelbaar. Alweer: geen waarde-oordeel, maar een constatering.

Ik ben in een andere hobby gewend om gecoordineerde bochten te draaien en mijn stuurbewegingen zonder noemenswaardige inspanning tot hooguit millimeters te beperken. Als je een Z3 zo probeert te besturen, dan maakt een veerpootbrug verdomd veel uit!

Groet!

Link naar reactie

helemaal eens met teronk, na het plaatsen van de veerpoot brug stuurt mijn M coupe rustiger, strakker, minder last van spoorvorming en minder zoekerig.

Ik heb hem nu een kleine 6 maanden en voor die investering bei der 'Rudi' is het een giga verbetering. In combinatie met een beetje verlaging en een beetje spacers ligt het oogappeltje erg lekker op de weg.

Ik denk dat het bij een roadster nog een groter effekt heeft.....

Link naar reactie
  • Administrator
Ik ben in een andere hobby gewend om gecoordineerde bochten te draaien en mijn stuurbewegingen zonder noemenswaardige inspanning tot hooguit millimeters te beperken.

Je drinkt ook wel eens een biertje wil je zeggen? :newblush: Ik ben overigens ook een veerpootbrugvoorstander, maar bij een Z4 zou het ook heel wel een placebo-effect kunnen blijken te zijn. Maakt mij niks uit; ik geloof erin :thumbup:

Link naar reactie
Je drinkt ook wel eens een biertje wil je zeggen? :drank: Ik ben overigens ook een veerpootbrugvoorstander, maar bij een Z4 zou het ook heel wel een placebo-effect kunnen blijken te zijn. Maakt mij niks uit; ik geloof erin ;)

Biertje? Zeker! Maar niet als ik vlieg. Vandaar......

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb dat laatst ook gehad, thermostaat vervangen en het was verholpen.

Ron!

Dat was um dus. Dit weekend de thermostaat vervangen en de tempmeter staat onder alle omstandigheden rotsvast in het midden. Ik had nog nooit meegemaakt dat een thermostaat open blijft staan. Had alleen maar kokend ervaren dattie dichtbleef. Vandaar mn onzekerheid. Maarr...weer iets bijgeleerd. Dank daarvoor!

Nu wel weer een ander vraagje: sinds de thermostaat-operatie start mn ZZZ ineens minder goed. Waar kan dat nou aan liggen? Heb ik een sensor geraakt en de computer in de war gebracht of zo?

Een antwoordje wordt hooglijk op prijs gesteld!

Groet,

Pieter

Link naar reactie
Accu?

Nope...is echt iets ontstekerigs. Treedt plotseling op na vervanging thermostaat (startte voordien na 1 keer ronddraaien van de startmotor), dus denk ik aan een sensor die geraakt is in het reparatiegeweld.

Dank voor de suggestie

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.