Ga naar inhoud

kofferbakslot en ab

Gast Freek

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds een paar weken de trotse bezitter van een Z3 1.9 uit 1999.

Mogelijk is het niet verstandig 2 vragen in één topic te stellen. Maar ik waag het toch.

1) Als ik de Z3 met de ab sluit, dan gaat de kofferbak niet op slot. Ik kan deze alleen sluiten en openen door de sleutel in het slot van de kofferbak te steken. De (Duitse) handleiding geeft geen informatie hoe dit weer te activeren. Wie weet raad?

2) Bij andere Z3's zie ik de knipperlichten even oplichten als de Z3 via de ab wordt gesloten. Bij mij gebeurd dat niet. Iets kapot??

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• 4 maanden later...

Het heeft even geduurd, maar inmiddels de kabelboom naar het kofferdeksel m.b.v. het - op dit forum aangeboden - tussenstuk vervangen. Inderdaad bleek een kabel te zijn gebroken en een tweede kabel grotendeels ook. Alles werkt nu weer zoals het moet en gaat de kofferbak dus weer op slot en open met de afstandsbediening. Top dit forum!

Blijft over het blinken van de lichten als de auto wordt geopend en/of gesloten. Inmiddels natuurlijk flink op het forum rond gekeken. Dan kom ik tot de conclusie, dat dit ook niet gebeurd, omdat er geen alarm in mijn Z'tje zit. Blijkbaar zijn daar wel after market oplossingen voor, dus maar eens op internet zoeken. Maar mogelijk heeft iemand dit al eens aangebracht en zou me hierbij kunnen helpen met informatie, end. Hoef ik het wiel niet uit te vinden.

Link naar reactie

Ik zit met hetzelfde probleem. Bij mij werkt de ab enkel om open te maken. Dicht maken gaat enkel via de sleutel.

Alle portieren werken wel met de centrale vergrendeling (handmatig sluiten). Alles gaat ook open met AB.

Dus ik denk dat het niks met stelmotors of iets dergelijks te maken heeft?

Mijn lampen knipperen overigens ook niet indien ik hem handmatig sluit dan wel met AB open.

Ik heb dan ook (nog) geen alarm in de auto.

Tijd om bij Ruud langs te gaan. Waarschijnlijk ook kabelboom in kofferbak.

Link naar reactie

Bij mij was het net iets anders. AB sloot/opende wel de deuren, maar deed niets met het kofferdekselslot. Gebruik van de sleutel in het slot van het kofferdeksel (dus handmatig) sloot of opende wel beide portieren. Ik heb via dit forum het vervangingssetje gekocht en dit kort geleden overeenkomstig de Howto gemonteerd. Al met al een dik uur werk (trouwens uitgevoerd door mijn vriend Bergcd. Alle eer komt hem toe!). Maar nu werkt alles weer zo als het hoort. Of dat ook helpt tot het oplossen van het probleem met sluiten van de portieren weet ik niet, maar het zou me niets verbazen. Tenslotte staat het allemaal met elkaar in contact. Sluiten/openen de portieren wel als je met de sleutel je kofferbak op slot/open doet? Zo ja, dan zou ik toch eerst eens het stuk kabelboom naar het kofferdeksel vervangen.

Op het internet vond ik de volgende module: Waeco Knipperlichtmodule MagicTouch MT2000 Te koop bij Conrad.nl voor € 49,99 gratis verzenden als je met Ideal betaalt of bij Voelkner.de voor €30,20 plus € 9,95 verzendkosten.

Heeft 2 mogelijkheden: 1) knipperlichten bij inschakelen van de richtingaanwijzer blijven 3 to 5 keer knipperen. Bij nogmaals bedienen blijven de knipperlichten branden tot die weer automatisch afslaan of tot die wordenuitgezet. 2) aansluiten op de AB unit: Knipperlichten knipperen bij openen/sluiten. Je kunt kiezen om de unit voor zowel beide mogelijkheden aan te sluiten of voor één van beiden.

Ga er binnenkort eens één bestellen, zodra ik uitgevonden heb waar de AB unit in mijn Z3 zit. Misschien kan iemand mij dat duidelijk maken.

Link naar reactie

Bedankt voor je verwijzing. Als ik het goed heb, vind ik de ZKE achter het dashboard kastje. Die moet ik natuurlijk wel verwijderen. En daar zitten dan de aansluitdraden voor de CV. Pin 4 (blauw-rood) is voor openen en pin 1 (wit-rood) is voor sluiten. Correct? De foto waar de draden voor de linker en rechter knipperlichten te vinden zijn, is duidelijk. Dat kan niet missen.

Link naar reactie

Voordat ik ga beginnen aan de installatie van de Waeco Knipperlichtmodule MagicTouch MT2000 de volgende vragen. Mogelijk dat iemand daarop een antwoord heeft.

1) waar zit het relais (of is het unit?) voor de knipperlichten

2) Uit dit relais zal ongetwijfeld een draad naar de schakelaar voor de richtingaanwijzers gaan, want anders gebeurd er niets :sHa_biggrin: Weet iemand toevallig de kleurcode van deze draad?

Eventueel een plaatje is meer dan welkom.

Link naar reactie

@Freek: Ik heb nog een Waeco MT2000 module liggen die ik geprobeerd heb in te bouwen in m'n 3.0i uit 2001 maar wat me uiteindelijk niet gelukt is. Die mag je hebben voor € 25,- incl. verzenden. Stuur ik de aansluitgegevens die ik bij elkaar gescharreld heb mee.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in