Ga naar inhoud

Dooie motor


TZ3

Aanbevolen berichten

Help ik was van middag ff rustig aan het cruisen met de zzz 2.8 automaat samen met een maat van me (ex zzz rijder)

Ik zat er naast en ik keek erna na een ritje van zo'n kleine 100Km moesten we stoppen voor een verkeerslicht en liet ie ruim van te voren het gas los.

Vervolgens sloeg de motor af en bleef de auto gewoon uitrollen in D, na een complete stilstand proberen te starten maar nix nada noppes.

De startmotor gaat ook niet meer rond geeft alleen 2 droge klikken en er lekte wat koelvloeistof.

Het gebeeurde allemaal met een gangetje van zo'n 70Km per uur en daarvoor lag de snelheid op 100 en 120.

Wie heeft er een idee wat dit kan zijn ( gelukkig lid bij routemobiel en zijn we afgesleept)

T :sadder: m

Hier even een update 3-10-2011

Hij draait weer als een zonnetje en brult weer als een tijger.

De waterpomp was uit zijn lager gelopen en de koelvin was vast gelsagen in de ombouw aan de achterzijde van de radiator.

En daardoor sloeg de multiriem dus ook muurvast en stopte deze de gehele motor

De radiator was gelukkig niet geraakt dus dat viel mee het was alleen een nieuwe waterpomp en multiriem en 4 uurtjes werk.

Kosten 360 euri dat viel dus gelukkig alles mee ik was zelf bang voor een vastgelopen motor pfffffffffffffffffff

Dit alles is gebeurd bij KM stand 209555.

Misschien een tip om bij een km stand rond de 200000Km preventief de waterpomp te checken op speling??????

T :newblush: m

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Alleen het koelvloeistoflek kan ik niet plaatsen. Wellicht 2 separate problemen (of nog meer problemen :sadder: )

Defecte dynamo lijkt mij ook waarschijnlijk; op een gegeven moment zal je motor dan ook stoppen onder het rijden zoals gebeurt is (accu te leeg voor de ontsteking etc).

(en waarschijnlijk is bij zo diep ontladen je accu ook niet al te best meer)

Link naar reactie
Was die lekkende koelvloeistof misschien condens van de airco ?

De airco had ik niet aanstaan dus dat zou het niet kunnen zijn en wat betreft de accu die is nog geen jaar oud dus zou het ook niet mogen zijn maar inderdaad als de dynamo stuk is zou het kunnen zijn dat de accu te diep is ontladen.

Thanx voor de eventuele oplossingen, wordt maandag vervolgd hij staat nu bij de garage en die gaat er maandag mee aan de slag.

T :sadder: m

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.