Ga naar inhoud

Nieuwe Daily

De Beertjes

Aanbevolen berichten

• Administrator
Nog even een vraagje, nu liggen er achter 225 op, kan ik op deze velg ook 205 late zetten ??

Wat zit er voor op dan? Ik zou niet snel achter smallere banden dan voor laten monteren ... ^_^ Maar kun je niet nu vast de extra set winterbanden monteren en eerst eens afwadhten of de E46 daarmee de winter overleeft?

Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Voor zitten nu 205 op van Pirelli P7 en achter nu dus 225 van L*** ^_^ en volgens mij is het nog een beetje vroeg voor de winterbanden en bovendien

Zijn de zomerbanden op dit moment in de aanbieding, iedereen wil nu de winterbanden en dat scheelt weer wat, maar kan ik nu op de velgen waar nu de 225 op liggen nieuwe 205 op zetten ??

Link naar reactie

Zo vandaag maar even bij de lokale bandenboer geïnformeerd wat de mogelijkheden zijn en natuurlijk wat het moet kosten, nou er kunnen dus gewoon 205 op, de keuze is dan vrij simpel het worden de Pirelli P7 205, de zelfde als er voor op zitten, het is niet zo'n snelheidsmonster, dus de 205 kan prima, de 225 heb ik liever op de Z, en Ruud voor het onderhoud kom ik uiteraard naar Reeuwijk, al was het maar voor de koffie en de fijne :D :lol: ;) ;).

Moet op de Z in het voor jaar een paar nieuwe remblokken en schijven en dan rondom RVS remleidingen, dus zet maar alvast in de planning zou ik zeggen.

En dan hier een paar :foto: hij is inmiddels al wel geheel schoon, maar moet nog gepolijst en in de Nano protect gezet worden (de lak zit vol met hars en vuil en voelt als schuur papier), maar dat dus morgen

318i14-1.jpg

318i12.jpg

En hier nog even met z'n broer, de Z

318i11.jpg

318i15.jpg

And the weels

318i13.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Ik mis nog wat chrome Theo ;)

Lijkt het nou zo door de lichtval of zitten er andere lichtunits vóór in? Vind de glaasjes van knipperlichten nogal apart naar beneden lopen.

Veel plezier ermee!

Link naar reactie

Nee, de knippers zitten wel goed, deze E46 is het eerste type, de latere (midden 2001) facelift heeft de knippers iets verder doorlopen, alleen is de linker een imitatie van DEPO :D en die zijn niet zo goed in de pasvorm, dus die wordt nog vervangen door een origineel van Bosch, daar moet ik nog even naar opzoek.

Allemaal bedankt voor de leuke reacties en het meedenken ;)

O, ja en wat het chroom betreft, dat blijft voorbehouden aam de Z, een beetje verschil moet er toch zijn ;)

Link naar reactie

Zo Theo een E46 is wel heel wat anders dan die Citroen, wat een mooie keus!

Zo kun je als je Z is gestalt in de winter toch BMW blijven rijden :rolleyes:

Deze ziet er erg mooi uit en je zult hem zelf zo te lezen nog mooier gaan maken.

Veel plezier met je nieuwe speeltje. :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator
nou er kunnen dus gewoon 205 op

Dat zeg ik. :) Maar goed bezig verder. Ben wel benieuwd naar een polijst/nanao voor en na. Hebbu ook nog wat interieurplaatjes?

Link naar reactie

Zo, de bandjes zitten er op en dat voelt een heel stuk beter dan die Chinese troep, ben begonnen met het polijsten van de motorkap, maar was nog niet z'n succes :kisstogether: , de hars die er op zit krijg je er met ligt polijsten niet af, dus morgen maar even proberen met speciale oplosmiddel van Valma voor het oplossen van hars en resten.

En dan gaan we maandag maar weer polijsten, wordt vervolgd, o'ja en de :lol: volgen :mellow:

Link naar reactie

Hars verwijderen met

, niet met polijstmiddel. Polijstmiddel verwijdert een minuscuul laagje van de lak, terwijl de hars op de lak ligt. Polijsten moeten je alleen doen als de lak lichte krassen heeft. Verwar polijsten niet met polishen btw...
Link naar reactie
Hars verwijderen met
, niet met polijstmiddel. Polijstmiddel verwijdert een minuscuul laagje van de lak, terwijl de hars op de lak ligt. Polijsten moeten je alleen doen als de lak lichte krassen heeft. Verwar polijsten niet met polishen btw...

Hars verwijderen met klei?? Sorry , maar ik denk het niet .

Polijsten is polijsten hé , to polish is het Engels voor polijsten. Ik denk dat je verwart met de polish van Meguiars , Meguiars noemt zijn "glaze" polish en dit is inderdaad verwarrend.

Theo met dit zal het zeker lukken:

http://www.carclean.nl/product/Valma/Harsv...A64_100190.aspx

Mooie E46 trouwens

Link naar reactie

Ja, ik heb zojuist de hars geprobeerd te verwijderen met de harsverwijderaar van Valma, maar ook dit lukt niet :mellow: , zir er wel heel hardnekkig op, morgen toch maar op de grove manier Polijsten (met 3M polisch) en dan maar even kijken, heb al een stuk met de hand gedaan en dat geeft wel resultaat

Link naar reactie
Hars verwijderen met klei?? Sorry , maar ik denk het niet .

Polijsten is polijsten hé , to polish is het Engels voor polijsten. Ik denk dat je verwart met de polish van Meguiars , Meguiars noemt zijn "glaze" polish en dit is inderdaad verwarrend.

Theo met dit zal het zeker lukken:

http://www.carclean.nl/product/Valma/Harsv...A64_100190.aspx

Mooie E46 trouwens

Ik spreek hier over detailing clay en daarmee haal je wel degelijk (hardnekkige) hars/teer en ander vuil van de lak.

Polish staat niet alleen voor polijsten, maar ook voor boenen, poetsen, schuren, wrijven en zoeten. Doorgaans staat polish bij autodetailing producten voor het laten glanzen van de lak en is zeker geen polijsten. Persoonlijk vind ik polijsten om hars te verwijderen iets wat rigoureus. De hars ligt op de lak en niet erin.

Link naar reactie
Ik spreek hier over detailing clay en daarmee haal je wel degelijk (hardnekkige) hars/teer en ander vuil van de lak.

Polish staat niet alleen voor polijsten, maar ook voor boenen, poetsen, schuren, wrijven en zoeten. Doorgaans staat polish bij autodetailing producten voor het laten glanzen van de lak en is zeker geen polijsten. Persoonlijk vind ik polijsten om hars te verwijderen iets wat rigoureus. De hars ligt op de lak en niet erin.

Aaaaach , detailing clay .... :rambo:

Zoals ik reeds eerder zei , meguiars is volgens mij het enige merk dat zijn glaze een polish noemt , andere merken ( poorboys , monello enz....) hun "polish"middelen zijn om te polijsten

Dus ->No way

Theo , ik hoop dat het lukt met het clayen (ik denk het niet -> en als het wel lukt dan is het geen hars :vader: )

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in