Ga naar inhoud

Nieuwe Daily


De Beertjes

Aanbevolen berichten

hallo mensen,

Even een korte vraag, onze daily (Citroën Xara van 12 jaar) gaat het pand verlaten en de bedoeling is dat er een "Oldtimer" voor in de plaats komt, ik zit te denken aan een E 28 (5 serie) uit de jaren voor 1986.

Heeft iemand nog tips ???????

Alle info is welkom :lachen:

P.s. Uiteraard blijft de Z op de eerste plaat (onder de carport) staan ;)

Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Een E28 als 528i of, beter nog M5, is zeker niet verkeerd. Helemaal niet als je een shadow-line uitvoering neemt.

Suc6!

(ik heb overigens nog een E24 staan, mag je voor een leuk prijsje komen afhalen, moet je hem nog wel even "afmaken" :lachen: )

Link naar reactie

Ja, de reden is simpel, GOEDKOPER rijden, dus een diesel of een LPG en ik vind de E28 wel een mooie wagen met redelijk wat luxe er in.

Alles met elkaar moet het een goede "harde" auto worden waar nog een flink aantal jaren in gereden kan worden, de bedoeling is wel om hem geheel in nagenoeg concours staat te brengen en of het nu een 520i wordt of of een :lachen: uitvoering weet ik nog niet, we zien wel ( een ;) zou wel mooi zijn)

En Rob, ja de E 24 is wel mooi, maar de Baas moet er ook in rijden en zij vind deze toch wat aan de grote kant

Link naar reactie
Ja, de reden is simpel, GOEDKOPER rijden, dus een diesel of een LPG en ik vind de E28 wel een mooie wagen met redelijk wat luxe er in.

Alles met elkaar moet het een goede "harde" auto worden waar nog een flink aantal jaren in gereden kan worden, de bedoeling is wel om hem geheel in nagenoeg concours staat te brengen en of het nu een 520i wordt of of een :thumbup: uitvoering weet ik nog niet, we zien wel ( een :angry: zou wel mooi zijn)

En Rob, ja de E 24 is wel mooi, maar de Baas moet er ook in rijden en zij vind deze toch wat aan de grote kant

Toch zou ik met een e28 diesel oppassen. Dat zijn de eerste bmw diesels (bmw is van oudsher absoluut geen dieselmerk!), en dat heeft doorgaans bij heel veel merken destijds (begin jaren 80) voor problemen gezorgd, simpelweg omdat die merken in het begin niet realiseerden hoe je een diesel goed ontwerpt. Niet dat ik de specifieke problemen van de e28 diesel weet, maar ze zullen vast legio zijn.

Voor een oldtimer diesel: ga dan voor een merc of peugeot. Een mercedes 300td is bijv. een leuke bak (en onderhand dus vanwege bovenstaande redenen ook een gewilde klassieker, dus vaak wel duur helaas)

Meestal zijn oldtimers (en helemaal het in 'concoursstaat' terugbrengen) geen goedkope manier van rijden, maar een hele dure hobby (duurder dan Z rijden :thumbup: ) en tijdsintensief.

Link naar reactie
  • Administrator
Mooie cruiser zeg! Leuk voor in de winter ...

Zo'n E24?! Als je die niet ook op stal zet roesten ze weg waar je bijstaat. Ik kom op weg naar mijn werk iedere dag langs een cremekleurige E24 die twee jar geleden in concours staat verkeerde en waarvan nu de portieren, spatborden en wielkasten vol (slecht weggewerkte) roest zitten ... En dat is er wel een die op tijd gepoetst, etc, wordt ...

Geldt trouwens ook voor alle "klassieke" jaren '80 Mercedessen die er in mijn buurt te vinden zijn; beginnen vrij snel te roesten op voor de hand liggende plaatsen.

Link naar reactie

Tja, als ik het allemaal zo hoor moet ik maar eens even goed rond neuzen en bekijken wat de beste keus is, toch BMW of wellicht een MB (krijg het bijna niet uit m'n bek, maar goed het zij zo).

:thumbup:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zo even een update, ja ik moet eerst maar even kwijt dat ik naar de diverse adviezen hier heb geluisterd en natuurlijk de PM van Arno.

De conclusie was, GEEN oldtimer, te veel problemen, roest en het voordeel is eigenlijk maar minimaal, maar ja wat dan, goed rond gekeken en tot het volgende gekomen:

BMW 318i Executive E46

Bouwjaar 2001

Kleur donkerblauw

187000 Km

119 PK, benzine (gas kan er altijd nog op)

Setje nieuwe winterbanden erbij

De auto moet nog wel een opfris beurt hebben en daar zijn we nu mee bezig (voornamelijk schoonmaken, poetsen en wat ontbrekende dingen herstellen), de auto is van een monteur geweest en dat is goed te merken, motorisch loopt hij uitstekend, spoort niet, trilt niet echt perfect ;) .

Zaterdag opgehaald uit noord Brabant en de Citroën Xsara erop ingeruild, althans dat was de bedoeling, echter afgelopen vrijdag moest ik behoorlijk remmen omdat mijn voorganger vol in de ankers ging (met ABS en ik dus zonder) met als gevolg dat alles blokkeerde en er dus geen houden meer aan was en er dus bovenop zat :D .

Na veel gebel met de verzekering de auto uiteindelijk naar het schade bedrijf in Coevorden gereden (ik kon er nog gewoon mee rijden) waar al snel werd geconcludeerd dat de Citroën ECONOMISCH TOTAAL LOS was, met andere woorden de Citroën had niet z'n hoge dagwaarde :sleepy: , een geluk bij een ongeluk dan maar, ik had dus niets meer om in te ruilen en dat maakte het verhaal wat voordeliger voor mij, ik kon dus weer opnieuw gaan onderhandelen over de prijs en dat heeft nog wat opgeleverd ook, eind goed, al goed dus, nu alleen nog even afwachten wat de Citroën nog oplevert (had hem gelukkig nog all risk verzekerd :lol: , koste ook niets meer :P , gelukkig ook nog een No Claim bescherming dus wie doet je wat.

het enige wat een beetje zuur was, ik rijd al meer dan 20 jaar schade vrij en de Citroën (als nieuw gekocht) 12 jaar gehad, altijd goed onderhouden en dan de laatste dag voor hij de deur uit gaat ........................., gaat dan toch wel een beetje sneu af, alsof hij niet bij ons weg wilde :lol:

Nou ja, de Z heeft nu dus een jonger broertje, als ik er morgen even aan toe kom maak ik wel even een paar :foto:, er zitten een paar hele mooie LM velgen onder van een E90, 16 inch type 7J ET 31 met dubbele spaken 268.

Link naar reactie

Ik weet niet hoe je alles met je verzekering gaat regelen, maar je moet er wel ff op letten dat je waarschijnlijk je no claim beschermer niet kan overzetten op je nieuwe verzekering voor je e46.

Een no claim beschermer beschermt waarschijnlijk alleen je no claim van de lopende verzekering, maar je veranderd wel in b/m trede danwel in schadevrije jaren. En dat is waar de premie van de nieuwe verzekering op gebaseerd zal worden denk ik.

Het hangt er dus een beetje vanaf welke sprong je maakt bij uitkering van geld en hoeveel jaren je hebt of dit invloed heeft.

Link naar reactie
de auto is van een monteur geweest en dat is goed te merken, spoort niet,:thumbup: .

Ik neem aan dat de monteur niet spoort om een citroen in te ruilen :thumbup:

Vele veilige kilometers en schadevrije jaren in je nieuwe aanwinst.

Groeten

Ad

Link naar reactie
Zelf ook niks aan de crash overgehouden?

Nee, heb er zelf niets aan overgehouden, alleen een zwaar beschadigd ego :thumbup: de klap was eigenlijk niet zo hard, maar ja z'n Citroën kan niet zo veel hebben.

Ik weet niet hoe je alles met je verzekering gaat regelen, maar je moet er wel ff op letten dat je waarschijnlijk je no claim beschermer niet kan overzetten op je nieuwe verzekering voor je e46.

Een no claim beschermer beschermt waarschijnlijk alleen je no claim van de lopende verzekering, maar je veranderd wel in b/m trede danwel in schadevrije jaren. En dat is waar de premie van de nieuwe verzekering op gebaseerd zal worden denk ik.

Het hangt er dus een beetje vanaf welke sprong je maakt bij uitkering van geld en hoeveel jaren je hebt of dit invloed heeft.

Het maakt niets uit, tegenwoordig hebben de verzekeringen geen No Claim beschermer meer en val je bij de eerste schade 10 % naar beneden, alleen de bestaande polissen blijven de No Claim beschermer houden totdat je de verzekering overschrijft of enigszins veranderd, voor mij komt het allemaal nog net goed uit, op de Z heb ik ook de volle No Claim maar ook deze is al zonder No Claim beschermer.

Ik blijf nu gewoon de volle No Claim behouden voor de 318.

Ik neem aan dat de monteur niet spoort om een citroen in te ruilen :thumbup:

Hij zag er nog wel brood in, de Citroën zag er goed uit, had niet te veel Km op de teller, eerste eigenaar en een nieuwe APK, dus zo gestoord was hij nog niet denk ik, en misschien had hij er al wel een klantje voor, hij vond het in ieder geval wal heeeeel erg jammer ;) , maar ja zoals ik al zij, voor mijn werd het vele malen beter zonder inruil.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
de auto is van een monteur geweest en dat is goed te merken..

Een vriend van mij die monteur is, heeft mij wel eens gezegd: "koop nooit een auto van een monteur, die hebben namelijk geen zin om hun eigen auto

goed te onderhouden, omdat ze dagelijks al aan andere auto's sleutelen"..

Hopelijk gaat dat voor jouw aangeschafte exemplaar niet op... wanneer kunnen we de foto's verwachten? :thumbup:

Link naar reactie
wanneer kunnen we de foto's verwachten? ^_^

De :rambo: komen als hij is gepolijst en in de was gezet is, vandaag de hele dag bezig geweest om hem van binnen schoon te krijgen en een paar aanpassingen gedaan (verlichte pookknop, lederen pookhoes en diverse ontbrekende kapjes).

En daarna even een proefritje gemaakt, blijkt de wagen in de bochten (nat weer) bij een beetje gas geven direct van achter uit te breken en in een slip te willen, thuis gekomen eens even gekeken waar dat aan kon liggen, blijkt dat de achterbanden niet van het zelfde merk zijn als voor (Pirelli P7), maar een K*T Chinees, LANDSAIL LS 988 wat een rotzooi zeg, zag op internet alleen maar negatieve reviews, bij nat weer levensgevaarlijk zegt men en dat is ook mijn mening, dus morgen maar even een paar nieuwe achterbanden erop laten zetten, Pirelli denk.

Nog even een vraagje, nu liggen er achter 225 op, kan ik op deze velg ook 205 late zetten ??

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.