Ga naar inhoud

Boos! @#&^%$@


RobC

Aanbevolen berichten

Vandaag eindelijk monteren van de spoorverbreders. H&R 30 mm, gekocht op ebay.de. Een goed, gedegen merk. Denk je.

Eerst op 1 wiel proberen, want mogelijk is 30 mm te breed. Wiel eraf, schoonmaken, spoorverbreder gemonteerd met de bijgeleverde schroeven, klaar.

Maar toen! Wiel er op, en de normale schroeven passen @#^%$@ dus NIET!!!!!

In de bijgeleverde gebruiksaanwijzing gekeken waar werd bevestigd dat de normale schroeven gemonteerd kunnen worden. Nogmaals, NIET dus!!

Forceren doe je niet waar het om wielen gaat, dus ik baal als een stekker. Waarbij je meteen realiseert dat kopen in het buitenland dus niet alles is. Verhaal halen wordt natuurlijk wel erg lastig.

Moet ik nu op zoek naar andere schroeven, of weet iemand hier een simpele oplossing voor? Balen!!

Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dus je hebt de orginele "bouten" (zo noem ik ze liever) bij een verbreding van 30mm toegepast? Lijkt me zeer sterk dat dat gaat passen Beetje overheen gelezen

Heb je al eens geprobeerd het wiel op de verbreder te plaatsen, dan vastdraaien, en kijken hoeveel draad je nog over hebt? Dus niet op de auto monteren maar gewoon wiel op verbreder. Veel succes

Link naar reactie

Nog nooit meegemaakt in mijn lange tuning loopbaan, wat zou er voor reden zijn om deze schroefdraad te laten afwijken B) Je originele bouten moeten gewoon passen. Zijn die dingen eigenlijk wel voor BMW z3 :offtopic: Kun je met het H&R nummer opzoeken op de site.

Heb je al eens geprobeerd of de bijgeleverde bouten wel eringedraaid kunnen worden, zouden nm. identiek moeten zijn qua schroefdraad

Link naar reactie
Zijn die dingen eigenlijk wel voor BMW z3 :offtopic: Kun je met het H&R nummer opzoeken op de site.

Nummer, vermeld op de verbreders: 6075725. Op de site van H&R staat dat voor E46. Is de Z3 een E46???

Pierre, kijk jij eens. Misschien word jij wat wijzer??

Link naar reactie
Z3 is gebaseerd op E36 (en zelfs ook E30). E46 is huidige 3 serie (die net weer opgevolgd wordt door de nieuwste). :offtopic:

Maar zou dat dan uitmaken voor de wielbouten ?

info:

Artikelnr.  Angaben (Lochanzahl, System, Breite pro Achse, Lochkreis, Nabendurchmesser, ET-Grenze)  
6075725 BMW 5/1 + M5
Felge Lochzahl 5, Spurverbreiterung DRA-System 60 mm 120/5, 72, 5 mm, ET-Grenze: +7

Das System DRA wird mittels Spezialschrauben an der Achse befestigt. Die Felgen werden mit den Serienradschrauben an den vorhandenen Gewindeaufnahmen befestigt. Das System DRA wird komplett mit dem entsprechenden Befestigungsmaterial ausgeliefert.

H&R Spacer E36/E85/E52 ALL 318/325/328/M3/Z4/Z3/Z8 30mm

6075725MSRP:

Bolt Pattern: 5/120, Center Bore: 72.5, Bolt/Stud Type: Bolt, Thread Type: 12x1.5, Spacer Type: DRA, Width: 30mm

Wat ik zo hier en daar lees zouden ze wel moeten passen op de Z3s. Heb je er niet een zakje aparte wielbouten bijgekregen?

Link naar reactie

misschien moet je met de originele bouten de verbreder vastzetten en met de bijgeleverde bouten het wiel B)

Valt te proberen, maar ik zou zeggen dat het allemaal dezelfde draad zou hebben :offtopic:

Link naar reactie
Zijn het ook misschien bouten die bij je velgen zijn geleverd en heb je thuis nog "echte orginele bouten"liggen, zou het daar in kunnen zitten??

Goede gedachte. Echter, de diameter van de schroeven is gelijk. Daar gaat het om. Mijn schroeven zijn dikker dan de schroefgaten van de verbreders kunnen hebben.

Link naar reactie
Zijn het ook misschien bouten die bij je velgen zijn geleverd en heb je thuis nog "echte orginele bouten"liggen, zou het daar in kunnen zitten??

Goede gedachte. Echter, de diameter van de schroeven is gelijk. Daar gaat het om. Mijn schroeven zijn dikker dan de schroefgaten van de verbreders kunnen hebben.

Dat de bouten dikker zijn is gunstig ,dan is het mogelijk om de draad in de spoorverbreder op te boren en opnieuw te tappen.( eventueel helicoils)

Voor mij geen probleem stuur ze maar op.

groet,

aad

Link naar reactie
Ik zal morgen eens langs de specialist in Deventer gaan. Die verkopen hopelijk ook H&R en wellicht dat zij de oplossing hebben.

mijn collega zegt wel eens:

koop bij de man, die het repareren kan

:offtopic:

Zelf koop ik ook het liefst via 't net B)

Link naar reactie
Zijn het ook misschien bouten die bij je velgen zijn geleverd en heb je thuis nog "echte orginele bouten"liggen, zou het daar in kunnen zitten??

Goede gedachte. Echter, de diameter van de schroeven is gelijk. Daar gaat het om. Mijn schroeven zijn dikker dan de schroefgaten van de verbreders kunnen hebben.

Dat de bouten dikker zijn is gunstig ,dan is het mogelijk om de draad in de spoorverbreder op te boren en opnieuw te tappen.( eventueel helicoils)

Voor mij geen probleem stuur ze maar op.

groet,

aad

Aad, ik zoek het natuurlijk eerst even uit, want ik wil niet direct een ander daarmee belasten cq de gemakkelijkste weg kiezen. Mocht dat allemaal niet lukken, dan neem ik je genereuze aanbod graag aan! Nu alvast bedankt daarvoor!

Link naar reactie
misschien moet je met de originele bouten de verbreder vastzetten en met de bijgeleverde bouten het wiel B)

Valt te proberen, maar ik zou zeggen dat het allemaal dezelfde draad zou hebben :offtopic:

Neen moet niet Ivo, de bouten om de verbreder vast te zetten zijn korter.

Snap hier niets van moet gewoon dezelfde schroefdraad zijn. En BMW is onderling uitwisselbaar, de e39 heeft alleen een ander naafgat en pas vanaf de X5, X3 en e60 is er sprake van dikkere bouten. :m:

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Heb je ondertussen al succes gehad Rob??

Heb er verder niets mee gedaan. Da's het nadeel van kopen over de grens (Duitsland in dit geval); is er iets niet goed dan wordt het een heel gedoe. Ik overweeg nu naar de specialist te gaan en (dan daar te kopen) spacers er door hen op te laten zetten. Jammer van het geld, ik heb dan 2x spacers betaald, maar dat moet dan maar.

Link naar reactie
Heb je ondertussen al succes gehad Rob??

Heb er verder niets mee gedaan. Da's het nadeel van kopen over de grens (Duitsland in dit geval); is er iets niet goed dan wordt het een heel gedoe. Ik overweeg nu naar de specialist te gaan en (dan daar te kopen) spacers er door hen op te laten zetten. Jammer van het geld, ik heb dan 2x spacers betaald, maar dat moet dan maar.

Ik heb wel interesse in je spoorverbreders als jij ze toch niet gebruikt. Wat moet je ervoor hebben?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.