Ga naar inhoud

bestuurderstoel hoogteregeling

taaf

Aanbevolen berichten

weet er soms iemand hoe ik dit kan oplossen of waar ik moet op letten bestuurderstoel gaat niet meer omghoog ( zo ineens) gaat enkel naar beneden ,naar voor en achter is geen probleem , betreft een z3 van het bouwjaar 96 ( geen electrische verwarming in de zetels)

graag jullie reactie

Greets taaf

intussen eens naar gezien als ik met schakelaar wat beweeg werkt hij soms in lengeterichting geen proleem naar beneden ook niet enkel in de hoogte moet ik wat met schakelaar rammelen en dan werkt hij soms dus zal denkt ik de schakelaar zijn( hoogteregeling)

heeft iemand deze al gedemonteerd ? zo ik niets van clips afbreek o moet de stoel er uit hiervoor?

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Als ie alleen naar beneden gaat --> sta je niet in de hoogste stand .. of teveel naar achteren.

Doe dat verstellen zonder dat de motor draait en zonder contact... soms wil de computer op storing gaan als je dat doet als de motor draait, of als je het onder het rijden doet..

Je krijgt dan de airbagstoringslamp in beeld. (RoodKapje kan dat eenvoudig oplossen...) :m:

Verwarming ligt aan uitvoering... heb je van die knopjes met een stoeltje en een sinuslijn in je console zou het er in moeten zitten.

succes :unsure:

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hoi,

Schakelaar kan je eraf trekken, wel voorzichtig uiteraard. Slecht contact als ie het af en toe wel doet.

Als de kap er af is zie je wel hoe het werkt. Er weer goed opzetten en misschien probleem opgelost.

Mijn schakelaar was ook gammel maar functioneert nu weer. Bij mij was uiteindelijk de stelmotor voor de hoogteverstellling overleden. Deze heb ik vervangen, leuke klus.

Als je de schakelaar wilt vervangen moet de zijkant van de stoel er helemaal af, 4 schroeven en dan zit het nog vast aan de rugverstellingkabel.

Misschien heb je dan ruimte genoeg om de achterkant van de schakelaar los te krijgen, hier voorzichtig mee zijn, schakelblok zit hier vastgeklemd en de klemmetjes breken makkelijk af

Voor vervanging heb je een complete set met bedrading voor nodig. Waar te krijgen weet ik niet, heb zelf een sloopstoel gekocht voor onderdelen.

Wat is wijsheid, eerst het makkelijkste en dat is de knop eraf zien te krijgen en er weer op zetten in de hoop dat...

Succes,

Harry

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in