Ga naar inhoud

Zwart kadertje in voorruit

teronk

Aanbevolen berichten

Gegroet Allen!

In de voorruit van m'n Z3 (M44, 1998 aut.) zit linksonder (aan de buitenzijde, vanuit de bestuurdersstoel bekeken) een zwart/donker kadertje waar je normaliter een serienummer achter zou verwachten.

1. Hoort dit zo (en betekent dit dat het serienummer erachter is weggevallen)?

2. Kan het een nieuw geplaatste ruit zijn (van een ander type BMW bijvoorbeeld) die feitelijk niet in een Z3 hoort?

Antwoorden meer dan welkom!

Groet,

Pieter

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi Pieter,

Heb even gekeken bij mijn ZZZ (1996) echter kan ik geen zwart kader ontdekken.

Wel loopt er een donkere balk aan de onderzijde van de ruit over de gehele lengte.

BTW zit het chassisnummer naar mijn bescheiden mening ook niet op deze plaats maar in het midden van

de motorruimte tegen de schutplaat. (in ieder geval bij die van mij) :blink: :blink:

Groet Rob

:thumbup:

Link naar reactie

Rob,

dank voor je reactie. En ja, ook bij mij zit het serienummer keurig waar onze lieve heer um wilde hebben (schutplaat). En ja, ook ik heb een donkere balk over hele lengte van de ruit (plm 4 cm hoog), maar ik heb ook een zwart kadertje linksvoor in die donkere balk..........iemand?

Link naar reactie
Bij mij ook een kadertje in de zwart rand, zonder zichtbaar serienummer. (2.8 '99 FL)......

Nou, de stand is dus 2-2. Dit moet echt een onderwerp voor de absolute fijnproevers zijn. Wie verlost ons uit deze ellendige onzekerheid? Of heb ik echt een vraag gesteld waarop geen antwoord bestaat?

Link naar reactie

Kijk, we komen dichterbij. Dit zou kunnen betekenen dat de oorspronkelijke ruit geen kadertje heeft en dat BMW deze vervangende ruiten gebruikt voor meerdere modellen (waaronder eentje die wel een serienummer achter de voorruit heeft). Zoiets?

(toegegeven, het is allemaal niet wereldschokkend, maar het houdt je van de straat, nietwaar?)

WIE BIEDT MEER?

Link naar reactie

Ook nog even gespeurd.....volgens de bmw catalogus zijn er twee verschillende onderdeel nummers ( oud onderdeel nummer 51 31 8 397 854; nieuw onderdeelnummer 51 31 8 400 511). Dit onderdeelnummer wordt alleen gebruikt voor verschillende Z3 varianten.

De ruit met het nieuwe onderdeelnummer heeft in ieder geval een kadertje volgens de plaatjes op de site van barthobraat.

Wellicht dat de ruiten met kader dus ooit vervangen zijn door een nieuw ( al dan niet OEM) exemplaar???

Link naar reactie
Ook nog even gespeurd.....volgens de bmw catalogus zijn er twee verschillende onderdeel nummers ( oud onderdeel nummer 51 31 8 397 854; nieuw onderdeelnummer 51 31 8 400 511). Dit onderdeelnummer wordt alleen gebruikt voor verschillende Z3 varianten.

De ruit met het nieuwe onderdeelnummer heeft in ieder geval een kadertje volgens de plaatjes op de site van barthobraat.

Wellicht dat de ruiten met kader dus ooit vervangen zijn door een nieuw ( al dan niet OEM) exemplaar???

Hoppa! Volgens mij zijn we d'r uut. Z3's zonder kadertje dragen nog hun originele fabrieksruitje en de collegae met kadertje hebben ooit een steen op hun ruit gehad of zijn ten prooi gevallen aan de Rotterdamsesnelwegwindbuksschietert. Met grote dank aan hcstijn voor grondig speurwerk!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in