Ga naar inhoud

Achterruitverwarming hardtop & alarm

maaarkske

Aanbevolen berichten

Hi,

Sinds kort heb ik mijn hardtop op mijn zzz zitten en heb ik (helemaal vanuit de kofferbak) het stekkertje voor de achterruitverwarming naar voren gehaald.

Ik heb nog geen achterruitverwarmingsschakelaar maar had hem al wel vastgemaakt aan het stekkertje van de hardtop.

Probleem is dat er nu constant spanning op staat wat resulteerde in een lege accu :thumbup:

Mijn vraag is, heb ik het verkeerde stekkertje of moet eerst de schakelaar ertussen voordat het correct werkt? Ik vind het heel vreemd dat er constante spanning op het stekkertje staat namelijk.

Tweede probleem, de LED op de handzender van mijn alarm (origineel gemel alarm) blijft branden. Indrukken van de knoppen werkt wel en auto reageert hier ook gewoon op. Wel ben ik bang dat de batterij zo op een gegeven moment "op" is waardoor ik hem niet meer van het alarm af krijg. Iemand een idee?

Bedankt!

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi Maarske,

Ik heb vorig jaar een hardtop geïnstalleerd, mijn stekker zat achter de bestuurdersstoel onder de soort en met hoedenplank. Wat ik er van kan herinneren is dat er geen spanning op stond, maar zeker weten doe ik het niet. Over je handzender: de micro schakelaar aan de binnenkant blijft hangen. Dat kun je oplossen door de handzender open te maken, en dan het micro switchje even schoon te blazen met lucht. heel vaak gaat die san weer soepeler omdat er vuil en vettigheid via de drukknopjes bijkomt. Als dat niet werkt zou je altijd nog naar een elektronica zaak kunnen gaan en daar zo'n klein switchje halen en vervangen.

Succes

Leon

Link naar reactie
Ik heb nog geen achterruitverwarmingsschakelaar maar had hem al wel vastgemaakt aan het stekkertje van de hardtop.

Maf dat het stekkertje wel past: er hoort wel een schakelaar tussen te zitten. Ik zou verwachten dat je het niet zomaar zou kunnen inpluggen zonder die schakelaar :thumbup: of heb je zelf de bedrading 'pas' gemaakt?

Link naar reactie

Maaarkske,

Ik heb onlangs de boel door Roodkapje laten aansluiten, zonder de schakelaar aan te brengen. Dat zou ik zelf doen. Daar is een paar weken overheen gegaan en al die tijd heeft er geen spanning op het systeem gestaan. Met andere woorden: ik vermoed dat je iets verkeerd hebt aangesloten.

Sterkte!

Pieter

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Update,

Vandaag dus eens de hardtop eraf gehad om alle kabels te bekijken, volgens mij heb ik dus toch de verkeerde kabel aangesloten gehad want ik heb er "nog" een gevonden.

Kabels die bij de hardtop zitten:

kabelshardtop.jpg

Waarom zitten hier twee kabels? Een stekker heeft 2 draden en eentje 3 draden

Kabel uit de kabelboom:

kabelkabelboom.jpg

Deze kabel heeft draden die overeenkomen met de draden die ik vind bij de stekker in de middenconsole (dikke bruine waarvan ik denk dat het de + is voor de ruitverwarming, zwart als aarde, dunne bruine waarvan ik geen idee heb wat die doet).

Nu komt het, de kabels passen niet op elkaar maar dit zou je met pinnetjes moeten doen die in de voorbereidingsset zitten.

Zie foto hieronder:

hardtopkit003-2.jpg

Iemand een idee hoe deze op elkaar zouden moeten passen? Zelfs als ik de twee 3polige stekkers op elkaar ga aansluiten heb ik nog de 2polige stekker van de hardtop die nergens aan vast zit?

Heb btw de knop voor de verwarming besteld op ebay, die ga ik eens installeren en aanzetten om vervolgens op de stekkers de spanning te meten. Anders verbind ik alles gewoon door naar de hardtop met mijn "eigen" stekkers van de autohandel.

Nu nog even vaart achter de boel zetten en dan ben ik straks "winterklaar" met mijn hardtop met achterruitverwarming en winterbanden :-)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in