Ga naar inhoud

achterruit vervangen Z3

judith

Aanbevolen berichten

Nog even de bemerking, dat hij de ruit er zonder hulp van een tweede man (of vrouw) perfect in weet te monteren. Duidt voor mij op vakmanschap!

Dit duidt IMHO niet op vakmanschap. Daar zijn andere criteria voor nodig. Het duidt misschien op een handige vent of geboren solist.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

zo vanmorgen maar eens aan het achterruitje begonnen :)

De oude ruit ligt er zo uit

IMG_0144.jpg

ik had eerst 2 plakbandjes geplakt en op de plakbandjes 2 pijlen gezet met de pijlen naar mekaar toe. Pijlen heb ik pas gezet na de foto.

De kapotte ruit eruit, de oude en de nieuwe op elkaar gelegd en op de nieuwe een plakbandje geplakt en een pijl gezet op dezelfde plaats als bij de oude

IMG_0145.jpg

Aangezien ik alleen dit klusje aan het klaren was heb ik wat hulplijnen van plakband ingeschakeld :lachen:

IMG_0147.jpg

hier zit de nieuwe ruit er al in, die 2 rode plakbandjes heb ik gebruikt om de randen wat aan de kant te houden zodat ik meer plaats had.

IMG_0148.jpg

IMG_0150.jpg

De randjes weer afgewerkt en klaar

IMG_0151.jpg

Volgende stap is het dak schoon maken, is een beetje groen hier en daar <_<

Link naar reactie

Ivo,

alles bij mekaar ongeveer 2 uurtjes, maar daar zit nog een bakje koffie bij en alles ff uitzoeken en bekijken. Het lastigste is om de ritsdelen samen in de zipper te krijgen daarna is het kinderspel :lol:

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Terwijl het halve forum in Limburg zat heb ik vanmiddag ook maar eens een poging gewaagd om samen met zoon van 13 het ruitje er in te zetten. Aangezien ik bijzonder onhandig ben had ik er de hele middag voor uitgetrokken. Maar wat bleek. Appeltje eitje. Het ruitje zat er zo in.

Misschien wel iets om in de howto op te nemen is dat je de rits aan de binnenkant dichttrekt, dat was voor ons eerst even onduidelijk. Het laatste stukje is dan erg lastig omdat de rits aan de binnenkant zit en je er dus eigenlijk niet meer bij kan. In ons geval ging het beginstukje van de rits ook weer open hierdoor en konden we weer opnieuw beginnen. Ondanks dat we origineel ruitje met klemmetjes hadden, heb ik het uiteindelijk als volgt gedaan:

Eerst cm of 5 van de rits vanaf de binnenkant dichtgedaan, toen bij het begin met naald en draad de rits vastgezet, zodat die niet meer open kon schieten en het klemmetje aan de binnenkant er vast op gezet. Toen ruitje helemaal dichtgeritst en voor het laatste stukje met een punttangetje het uiteinde van de rits vanaf de buitenkant vastgepakt en zo het laatste stukje dichtgeritst. Let op dat je je de kap ongeveer half open hebt gedaan, zo gaat het laatste stukje van de rits veel makkelijker.

Uiteindelijk hebben we er ongeveer 2 uur over gedaan, maar we zijn er van overtuigd dat we dit de volgende keer ruim binnen een uur kunnen doen.

Link naar reactie

Het stelt echt niks voor.. .maanden tegenaan zitten hikken om er in te zetten... Wel jammer dat in de FAQ eigenlijk de beste tip ontbreekt.. De plakbandjes heb je eigenlijk niet nodig (een rits is nu eenmaal een rits en kan maar op 1 manier dicht, als je zelf je jas dicht kan doen, moet dat met het ruitje ook wel lukken :lachen: ). Maar het is wel handig om te weten:

1. dat je aan de binnenkant dichtritst

2. dat je dan eigenlijk het beste even de rits bij het beginnetje vast kan zetten (heb ik even met naald en draad gedaan)

3. dat je dan het laatste stukje even met een tangetje moet dicht trekken (omdat het sluitinkje van de rits dan plat kan blijven liggen en je daardoor minder kans hebt dat het begin weer openschiet).

• Like 1
Link naar reactie

Het stelt echt niks voor.. .maanden tegenaan zitten hikken om er in te zetten... Wel jammer dat in de FAQ eigenlijk de beste tip ontbreekt.. De plakbandjes heb je eigenlijk niet nodig (een rits is nu eenmaal een rits en kan maar op 1 manier dicht, als je zelf je jas dicht kan doen, moet dat met het ruitje ook wel lukken :lachen: ). Maar het is wel handig om te weten:

Ben ik het niet zo mee eens, in je jas kan de rits niet verder tegen de aanslag en in de Z3 is dit een open rits. En nou elke keer opnieuw te beginnen als je erachter komt dat je in de bocht niet uitkomt is ook niet bevordelijk voor je rits :blink:

Link naar reactie
  • 4 jaren later...
Op 5/10/2013 om 12:40, bmweetje3 zei:

zo vanmorgen maar eens aan het achterruitje begonnen :)

De oude ruit ligt er zo uit

IMG_0144.jpg

ik had eerst 2 plakbandjes geplakt en op de plakbandjes 2 pijlen gezet met de pijlen naar mekaar toe. Pijlen heb ik pas gezet na de foto.

De kapotte ruit eruit, de oude en de nieuwe op elkaar gelegd en op de nieuwe een plakbandje geplakt en een pijl gezet op dezelfde plaats als bij de oude

IMG_0145.jpg

Aangezien ik alleen dit klusje aan het klaren was heb ik wat hulplijnen van plakband ingeschakeld :lachen:

IMG_0147.jpg

hier zit de nieuwe ruit er al in, die 2 rode plakbandjes heb ik gebruikt om de randen wat aan de kant te houden zodat ik meer plaats had.

IMG_0148.jpg

IMG_0150.jpg

De randjes weer afgewerkt en klaar

IMG_0151.jpg

Volgende stap is het dak schoon maken, is een beetje groen hier en daar <_<

helaas werken je foto's niet meer, heb je misschien de mogelijkheid om te opnieuw up te loaden? 

photobucket is lekker bezig dit gaat ze wel veel gebruikers kosten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in