Ga naar inhoud

achterruit vervangen Z3

judith

Aanbevolen berichten

Ik moet toch deze week naar Ruud, want er drupt wat koelwater uit mijn koelsysteem. Waarschijnlijk een klein lek onderaan het expansievat.

Ik zal hem meteen porren voor een deal. Wie weet. Alleen leest het dit hoogst waarschijnlijk ook en is dan dus voorbereid ;)

Link naar reactie

Wat een onzin. Ruud hoeft daar niet op te worden voorbereid, hij weet heel goed wat het is om een ruitje in te zetten. Soms gaat dat heel snel, meestal zit je samen een tijd te pielen.

Maar als je Ruud's tarief afzet tegen wat BMW er voor rekent, *heb* je al een deal. Als je het goedkoper wilt, moet je het zelf doen - ook goed.

En ja: ik ben een tevreden "Ruud heeft mijn ruitje vervangen" klant.

Link naar reactie

Gaat er niet om of Ruud dit doet en /of het goed doet. Ging alleen maar over voorbereid te zijn op een gesprekje over een prijs voor een ruitjes vervangdag. Zie ook de post van Gsusivo. Beiden min of meer humoristisch bedoelt. Maar ja, over humor kun je natuurlijk van mening verschillen.

aangepast door Zetter
Link naar reactie
  • Administrator

Memelink levert ook originele BMW ruitjes, alleen zijn die qua prijs een stuk duurder. Ik weet dat hij ook meldt dat de imitatieruitjes van mindere kwaliteit zijn.

Het wisselen in de kou onder tijdsdruk en zonder ervaring klinkt meer als de oorzaak van het niet lukken ipv te suggereren dat Memelink prutspul levert, want dat verdient die jongen niet.

Link naar reactie

@Rob: helemaal met je eens.

@zetter: over humor kun je inderdaad van mening verschillen. Ik houd er wel van. Bij voorkeur zwart, net als m'n koffie. Of droog, dat vind ik ook leuk, maar dat strookt dan weer niet met de koffie. Lastig.

Het kwam allemaal een beetje over als gezeur over "goedkoop, goedkoop, goedkoop".

Goede humor is lastiger dan je denkt.

Of was dat nou "Goede humor is lastiger als je denkt"? ;-)

PS even voor de zekerheid, dat is een smiley om aan te geven dat ik een grap maak.

Link naar reactie

Kan me in je laatste post helemaal vinden. En voor onderhoud gaat mijn Z3 ook naar Ruud.. Maar voor eenduidige aankopen, waaronder ook het vervangen van het achterruitje valt, kijk ik toch eerst wel even rond. Zeker ook bij Ruud. Heeft me in de loop der jaren toch flink wat geld bespaard. Daarnaast is het ook vaak een kwestie van business gunnen. Maar wel goed te weten, dat jij over de vervanging door Ruud tevreden bent.

Link naar reactie

Ruud zei zelf gisteren aan de telefoon: goedkoop is duurkoop.

Daarbij was de ruit uit vorm doordat hij gerold/opgevouwen had gezeten.

Door de kou hield hij de vorm zoals hij uit de verpakking kwam.

Het schijnt dat ze bij Memelink die ruitjes ook voor 4 tientjes monteren. Dus mocht je toevallig in de buurt zijn dan lijkt mij dat je daar geen bult aan kunt vangen.

Link naar reactie

Was toch wel een wijs besluit van me om de hardtop te laten zitten. Binnenkort ga ik wel een poging wagen om het ruitje er zelf in te zetten, maar dan wel als ik tijd genoeg heb en de temperatuur een iets aangenamer niveau bereikt heeft.

Link naar reactie

Ja, verstandig. Nu was het zo dat de tijdsdruk meespeelde. De auto van RSCL staat buiten, en buiten staan zonder ruitje is natuurlijk geen optie.

We gaan binnenkort nog eens een poging wagen als het weer beter is, dan is het materiaal wat minder stug en bibberen onze handjes ook minder!

Link naar reactie

Ik begreep dat RSCL geen ritsruit maar een met naald en draad.

Een orgineel BMW ruitje kan toch redelijk eenvoudig ingeritst worden met enig geduld en vakmanschap. Goedkoop kan ook duurkoop zijn.

Link naar reactie

ipv te suggereren dat Memelink prutspul levert, want dat verdient die jongen niet.

Hierbij het antwoord van dit bedrijf op mijn vragen via de mail:

"De eerste aftermarket ruiten die we in het verleden leverden waren inderdaad (helaas, toen nog niet bekend) van mindere kwaliteit.

Alle Z3 ruiten die we tegenwoordig leveren zijn van gelijke, of betere kwaliteit dan de originele BMW ruit. Tegenwoordig produceren wij (als enige in NL) de ruiten zelf van top kwaliteit cabrio PVC, 1 mm dik met een kwaliteit proefstempel in de folie.

Origineel BMW is Groen getint, daarnaast hebben we inderdaad glashelder en donker getint.

Overigens wil ik u waarschuwen dat het vervangen van een Z3 ruit absoluut niet eenvoudig is, advies is om de ruit door ons te laten vervangen.

We gaan deze ruiten in de toekomst alleen nog met montage aanbieden. "

aangepast door Zetter
Link naar reactie

Ik begreep dat RSCL geen ritsruit maar een met naald en draad.

Een orgineel BMW ruitje kan toch redelijk eenvoudig ingeritst worden met enig geduld en vakmanschap. Goedkoop kan ook duurkoop zijn.

Hij had een ritsruit. Het verschil met de originele was dat bij de originele 2 klemmetjes geleverd zijn om de ritsuiteinden te borgen. Bij die van RSCL moet je dit ritsuiteinde door middel van naald en draad borgen. Op zich ook geen onoverkomelijk probleem.

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

^ IvoZ3, het is inderdaad met een rits en naald en draad ipv borgklemmetje

heb vandaag het volgende antwoord gekregen vd verkoper : " De rits van onze ruit is van een originele BMW ruit en is dus een origineel bmw onderdeel. Ook de pasvorm van de ruit is origineel BMW.

Dat het u niet gelukt is betreuren wij maar verbaast me niet, het monteren van deze ruiten is niet eenvoudig en ervaring is vereist "

Wij hadden dit nooit mogen doen met deze temperatuur, na 10 min (als het oude ruitje verwijderd is) heb je bij 3a4 gr.C al verkleumde vingers, volgens mij moet dit te doen zijn maar dan bij minimum 15 gr C

ik ga gewoon een afspraak maken om het daar te laten plaatsen, het volgende stond er ook nog bij,

" Alles is op voorraad, zoals vanmorgen aangegeven; belt u mij voor het maken van een afspraak en voorgaande te bespreken. "

gr

aangepast door rscl
Link naar reactie

Gisteren de achterruit vervangen van mijn Z3,

Ruit heb ik gekocht op de Duitse Ebay van een aanbieder uit Munster die voor alle cabrio`s zelf ruiten maakt.

Montage set en beschrijving zat er bij, dit alles voor 90 euro incl. verzend kosten.(beschijving in het Duits maar met goede foto`s en op de site nog meer)

Is goed te doen maar af en toe wel met twee personen.

Voor de eerste keer gedaan in twee uur maar heb wel de stiksels van de rits in de kap op verschillende plaatsen hersteld,deze waren versleten.

Deze ruit heeft geen keurmerk maar wel een perfekte pasvorm.

Groeten Jos

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gisteren het achterruitje laten vervangen door Memelink (al eerder genoemd in dit topic). In anderhalf uur kant een klaar. Heb weer een prima groen getint ruitje, dat perfect harmoniseert met de ruiten van mijn Z3. Hierdoor heb ik weer een helder zicht naar achteren. Ben uiterst tevreden over zijn vakbekwaamheid en ook de kwaliteit van het gebruiikte materiaal van deze ruit.

En dat allemaal voor een zeer acceptabele prijs.

Nog even de bemerking, dat hij de ruit er zonder hulp van een tweede man (of vrouw) perfect in weet te monteren. Duidt voor mij op vakmanschap!

aangepast door Zetter
Link naar reactie

^ ik heb het verleden week ook gemerkt bij mijn kap, ik wou hem helpen omdat hij maar alleen was, maar hij had liever

van niet, zijn antwoord: doe ik altijd alleen :blink: terwijl een kap toch een vrij groot ding is om alleen te hanteren, lijkt mij zo!!

maar dat is dus de ervaring en kennis en het verwonderd mij niet dat hij dat raampje ook alleen doet

gr

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in