Ga naar inhoud

achterruit vervangen Z3

judith

Aanbevolen berichten

Ivo, mocht je deze werkwijze gaan volgen, laat dan s.v.p. even weten of het inderdaad zo makkelijk is, als het op de video lijkt.

Mijn ruitje is ook aan vervanging toe. Misschien dan toch zelf vervangen.

aangepast door Zetter
Link naar reactie

Handig en simpel eigenlijk die tape, heb ik ook nodig voor een stukje dat steeds los gaat zitten.

kijk HIER ff Ferry, ik heb het ook met pattex repair extreme gedaan zoals in de how to en het zit nog steeds.

wel echt opletten dat je niet te te weinig maar vooral niet te veel gebruikt

aangepast door coot
  • Like 1
Link naar reactie

Die tape die zij op het einde gebruiken voor rondom, die zit niet bij het BMW ruitje.

Iemand een idee? Mijn pakket heeft slechts een klein stukje tape erbij om over het ritsbegin te plakken.

Bij mij zit de tape al op het ruitje, met zo een aftrekbaar plastic folie

en verder zit er bij - het spateltje

- het slotje v.d. rits ( om hem dicht te trekken)

- een stukje tape

- een stuk naaidraad

Link naar reactie

Nou, pijnlijk onderwerp dat ruitje inmiddels. Ik zal er niet teveel woorden aan vuil maken want ik begin weer te borrelen van woede :muur: Wat een k*tsysteem is dat. Hebben met 4 man flink staan vloeken.

Eddy (RSCL) was gisteren als eerste aan de beurt.

Na anderhalf uur in de kou gepield te hebben met dat ding besloten om maar de oude ruit terug erin te bouwen.

Dat ging ook niet zo lekker...ik sloeg een kruisje toen we hem er eindelijk ingeritst hadden.

Was niet helemaal mooi gecentreerd maar dat hebben we professioneel opgelost:

null_zps690ab835.jpg

De andere ruitjes zijn we mooi vanaf gebleven. Mijn auto staat lekker in de verwarmde garage en ik zal misschien binnenkort als het wat warmer weer is een poging wagen.

aangepast door Ruud_19
Zoals gevraagd via pm
Link naar reactie

Wat een k*tsysteem is dat. Hebben met 4 man flink staan vloeken.

Bedankt vor het delen van jouw ervaring. Goed dat ik er zelf niet aan begonnen ben. Rij toch maar naar een expert en laat het doen.

aangepast door Ruud_19
Aangepast zoals gevraagd in PM
Link naar reactie

Dat is balen. Oorzaak kou? Materiaal daardoor te stug?

Allereerst was het koud. Waardoor de ruit stug was. Ik had bibberende handen. Daarbij was er tijdsdruk, want mijn spruitstuk moest ook nog terug.

Tot slot was het ruitje van een beetje van 'erg mindere kwaliteit' dan de BMW ruit. De ritssluiting begon na enkele malen proberen te rafelen...

De ruit kwam ook in een langwerpig doosje, hij had opgevouwen gezeten, waardoor het ook lastiger was om hem te centreren. De BMW ruiten worden allemaal langwerpig en liggend verpakt en zijn dus meteen 'in model'.

Bedankt vor het delen van jouw ervaring. Goed dat ik er zelf niet aan begonnen ben. Rij toch maar naar een expert en laat het doen.

Lijkt me wel het beste, laat die van mij ook binnenkort een keertje door een expert erin zetten, tenzij ik eens in een optimistische bui ben.

Je moet het sowieso met 2 a 3 man doen. Ik heb Jack mijn inbouwaccessoires mee gegeven, zodat hij het thuis eerst kan doen.

Mocht het hem lukken, dan rijd ik nog wel een keer bij hem langs...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in