Ga naar inhoud

Reactietopic Europatour editie I: Zwitserland / Noord-Italië 2011

BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

Voor de onbekenden met de pas.

Hij is 1 1/5 = (1,5) auto breed. Bij een tegenligger zijn er dus problemen.

Ik was de groep kwijt <_< en ging er solo over heen en kreeg 3x een tegenligger.

Ik ging er niet solo overheen, maar wel als eerste, dus ik werd ook als eerste geconfronteerd met de tegenliggers die we hadden. Het voordeel van een groep is denk ik wel dat een tegenligger nooit zal denken dat wij met z'n allen wel even achteruit zullen gaan (los van het feit dat we dat dus niet hoeven, als stijgers).

Bij één tegenligger was er wat irritatie en onbegrip over en weer. Hij ging aanvankelijk netjes achteruit, en ik dus naar voren. Tot hij op een gegeven moment onverwachts naar voren kwam zetten en me bijna raakte. Ik boos, hij ook boos, want hij moest eventjes een stukje naar voren om beter te kunnen manoevreren. Uiteindelijk konden we er redelijk langs, maar ik begreep van degenen achter me dat ie nog steeds kwaad zat te gebaren.

Het was ook wel fijn dat we als stijgers de bergwand steeds rechts hadden. Passeren met de afgrond aan de rechterkant was een stuk spannender geweest, denk ik. Al met al had ik 'm toch niet willen missen. De landschappen waren erg imposant. :(

Link naar reactie
  • Administrator
maar ik begreep van degenen achter me dat ie nog steeds kwaad zat te gebaren.

Bedoelde jij dat busje? Die zaten met de duimen omhoog en te zwaaien naar ons. Wellicht omdat wij als laatste langskwamen? <_<

Ik heb daar trouwens beeldmateriaal van :(

Link naar reactie
:nono: :hamer: Volgens mij hebben we vaak genoeg gemeld dat stijgend verkeer vóór dalend verkeer gaat... ;)

Och, was me bewust dat ik 25 m achter me een verbreding had gezien. Kan heeeeel goed op mn spiegels rijden en vond het een kleine moeite.

Tegenligger waren heel blij!!

Bij één tegenligger was er wat irritatie en onbegrip over en weer. Hij ging aanvankelijk netjes achteruit, en ik dus naar voren. Tot hij op een gegeven moment onverwachts naar voren kwam zetten en me bijna raakte. Ik boos, hij ook boos, want hij moest eventjes een stukje naar voren om beter te kunnen manoevreren. Uiteindelijk konden we er redelijk langs, maar ik begreep van degenen achter me dat ie nog steeds kwaad zat te gebaren.

Nou Sas, je leest het, een aanradertje dus :thumbup:

Link naar reactie

Alleen maar duimen omhoog gezien! De rest gingen we te snel voorbij :thumbup:

Lachen, op de heenweg al een Italiaan in een oud barrel die ons inhaalden en dikke duimen omhoog had, toen we met een auto of 6 op weg waren naar het eerste hotel. Verder onderweg ook alleen maar positieve reacties gezien (hoezo selectieve waarneming haha) en ook later onderweg naar Spanje iemand die probeerde om de 5 zetjes te filmen (was het nou een fransman of een spanjaard??? hij miste nog bijna zijn afslag omdat hij nog heel graag wilde filmen, geweldig toch??!!) En ach ja laat iemand zich maar druk maken, je moet gewoon overal voorrang nemen, dat maakt alles een stuk makkelijker :hamer:

Link naar reactie
  • Administrator
hij miste nog bijna zijn afslag

Dat deed ik ook, op weg naar Italië met nog 35km aan brandstof te rijden. Het tankstation gebruikte het begin van een afslag... :hamer:

Het eerstvolgende tankstation was nog 40km rijden. Maar achter een vrachtwagen blijven hangen om brandstof te sparen en uiteindelijk de tollweg afgegaan op zoek naar een pomp. Toch nog gehaald met 2 van de 3 digits - - - zichtbaar op de BC :thumbup:

Link naar reactie
dan rij je toch gewoon net als Fucker Frenk de oprit achteruit?

Dat hebben wij dus maar even gedaan voor de ZZZekerheid, wij moesten ook hoognodig tanken op de franse tolweg, rond 12 uur 's nachts en de meter was al helemaal weggezakt tot het uiterste streepje en het lichtje brande, brande en brande maar.

Wij zijn de heuveltjes in z'n vrij naar beneden gerold en toen zou de afslag komen, maar die kwam maar niet... en toen ineens waren we er voorbij.. :drank:, doorrijden??? , no no, geen optie, dus even een achteruitrij-race... :thumbsup:

De stoelverwarming was echt niet nodig... :m:, De pomp lag toch redelijk van de tolweg af, hoe Frans kan het aangegeven worden.. :m: We moesten bijna 47 liter tanken, en dat voor een 45 liter-tank..oeps!

Link naar reactie

Hebben we op de terugweg nou allemaal met samengeknepen billen gezeten bij een dreigend brandstoftekort? ;)

Ik had nog ruim een kwart tank over, dus maakte me nergens zorgen over. Toen kwam er eindelijk (de terugreis door Duitsland verliep, zoals gemeld, met wat frustraties) een stukje waar ik gebruik kon maken van de geneugten van een snelweg zonder snelheidslimiet. Voor ik er erg in had ging het lampje aan. Ook nog geen direct punt van zorg, maar tegen de tijd dat de boordcomputer aangeeft dat ik nog 10 km kan rijden, wordt het wat minder ontspannen rijden... Dat was gelukkig het moment dat er dan toch eindelijk een pompstation verscheen.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Goed, het heeft eventjes geduurd, maar ik heb inmiddels m'n foto's gereed. Ze staan hier allemaal netjes bij elkaar. :nono:

Een zeer kleine selectie:

Eerste dag in de bergen en wie had als enige het dakje open...? B)

6173407654_eb1864e317.jpg

Wat doe je bij te krappe parkeerplaatsen? Overdwars over twee plekken natuurlijk. :)

6218085421_c094953f19.jpg

Gletsjers kiek'n

6221629680_a00f478211.jpg

Albula

6231701717_24b2338705.jpg

FQF

6232226356_3fb6e54762.jpg

Overigens, waar blijven de foto's van alle anderen eigenlijk? Zijn die nog trager met verwerken als ik? :blink:

Link naar reactie
  • Administrator
Zijn die nog trager met verwerken als ik? :hypocritesmiley:

Is je zin nou niet helemaal af, of moet je je heel erg schamen gelet op het nest waar je uitkomt? ;) ;) :lol2:

Maar mooie plaatjes hoor, ook de hele serie ....

Link naar reactie
  • Administrator

Jeroen, ik ben pas net aan het kiek'n maar wat heb jij mooie foto's gemaakt! Nu snap ik ook waarom jij regelmatig als laatste aankwam... je bent echt overal gestopt zo te zien :hypocritesmiley:

Goed gedaan jochie! ;)

Link naar reactie
Is je zin nou niet helemaal af, of moet je je heel erg schamen gelet op het nest waar je uitkomt? :lol2: :hypocritesmiley: ;)
Geen van beide. Volgens de huidige regels is het gebruik van 'als' niet meer fout. Het gebruik van 'dan' verdient weliswaar nog steeds de voorkeur, zeker in schrijftaal, maar ach... we kunnen hier toch informeel met elkaar omgaan? ;)

Dank voor de complimenten. :)

Link naar reactie
maar ik heb inmiddels m'n foto's gereed. Ze staan hier allemaal netjes bij elkaar. ;)

Je hebt prachtige fotos van moderne architecture gemaakt. :hypocritesmiley:

De kerk Chiesa di San Giovanni Battista is bij Milaan, zie ik op Google Maps.

Terecht dat je daar naar toegegaan bent, het is een schitterend gebouw/interieur.

Heb je die fotos op de rustdag gemaakt, of na afloop v/d tour?

Link naar reactie
  • Administrator

Mogno Henk, Valle Maggia bij Locarno/Ascona... Die kerken hebben allemaal dezelfde naam :lol2:

http://www.vallemaggia.ch/attivita_dettagl...tc=6&att=19

Eerste dag in de bergen en wie had als enige het dakje open...? ;)

Toen nog wel ja, enige minuten later niet meer ;)

FQF

6232226356_3fb6e54762.jpg

Hoest eigenlijk met onze Ferry? :hypocritesmiley:

Link naar reactie

De link naar de foto's doet het niet... ?? :rolleyes: (waarom heb ik dat elke keer)

Ik zou ook nog foto's posten maar het is er nog niet van gekomen door allerlei onverwachte tijdrovende dingen (waaronder een harde schijf die vol was waardoor Ed een nieuwe pc moest opbouwen uit diverse exemplaren en zo nog wat akkefietjes...). Komt echt nog.

Maar we zouden vooral allemaal erg geholpen zijn met de SERVER van JORDI (even een subtiele hint geven...)

Link naar reactie

Hier komen enkele foto's van ons

regenachtig vertrek eerste dag

1109041512p1010792kopie.jpg

de organisatie houdt de moed erin

1109041552p1010821kopie.jpg

De deelnemers proberen dat ook te doen

1109041609p1010822600x8.jpg

Groot gelijk Ruud, je hebt vakantie!!

1109051340p1010867800x6.jpg

Vanaf de tweede middag alleen maar zon gezien!!! Let op de man die rechts staat, mooi hè?

1109051401p1010873800x6.jpg

Verdorie waarom wordt er niet gejumpt...

1109061242imgp6169800x5.jpg

... van dat kleine dammetje... :rolleyes:

1109061315imgp6188800x5.jpg

(ik probeer steeds een nieuwe reply aan te maken en alles wordt in 1 post geplakt dus dadelijk krijg ik natuurlijk de melding dat het te groot is, dus ik wacht even een tijdje... grrrr wie bedenkt zoiets...)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in