Ga naar inhoud

Tik in de aandrijflijn

MadMarky

Aanbevolen berichten

Bij het achteruitrijden op een uitgesleten (onverhard) spoor heeft m'n bodem de grond geraakt. Nu heb ik een flinke tik ergens in m'n aandrijflijn :thumbup:

Iemand een idee wat het kan zijn?

Onbelast draaien met de wielen van de grond. Piepje lijkt vooraan bij de diff weg te komen, normaal of niet?

Tijdens een rit op de weg. Bij accelereren is het stil, zodra ik het gas los laat begint het ergens midden onder de auto te ratelen.

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

de uitlaat komt volgens mij het laagst. kijk eens of die niet verplooit is ergens. lijkt aan je differentieel toch eigenaardig laag te zitten.

een gelijkaardig geratel heb ik vroeger veel meegemaakt met golfjes maar daar was het een trillingsdemper op de cardan die loskwam.

Op de brug zetten en overal eens goed aan voelen en bewegen. Moet wel duidelijk vindbaar zijn.

Link naar reactie

Bij mijn auto is dit er onder vandaan en ben ik eindelijk van het getik af:

full.jpg

full.jpg

Het is het hitteschild dat vanaf de versnellingsbak naar de diff loopt, de uitlaat hangt eronder en de cardanas loopt er boven langs. De middendemper had een mooie afdruk achtergelaten op de verdikking in het midden waardoor de cardanas er daar tegenaan liep.

Heb nu alleen nog soms een piepje bij het diff, daar mag de garage tzt nog eens naar kijken.

Link naar reactie

Ik weet niet of er een metalen stof/beschermingsflens over het lager heenzit (van cardanas of homokineetas), maar als die flens verbogen is kan die ook tegen het diff aanlopen en een piepend of malend geluid geven

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in