Ga naar inhoud

Alarm soms spontaan afgaan

taaf

Aanbevolen berichten

hallo

deze nacht spontaan alarm afgegaan dit heb ik soms nog voor , ik denk dat dit een origineel alarm is van bmw dat je actief zet met de sleutel ,

in het interieur zie ik geen bewegingsensors staan het betreft een z3 van 96 waar kan ik de hellingshoeksensor vinden indien er ene zou opstaan?

en waar kan ik deze afstellen?

er wordt ook gesproken op het forum van schakelaar radio defect de welke is dit dan of waar zit deze geplaatst?

als het volgende keer nog gebeurt ga ik kijken hoeveel keer de led oplicht na vals alarm, wie heeft er de knipper codes die aangeven welk inbraak alarm het geweest is?

zijn de deur contacten enz massa gestuurde contacten?

als je de wagen op slot doet met de sleutel dus niet met afstandsbediening is dan het alarm actief?

hoe kan ik weten of er een hellingshoeksenor is ingebouwd?

volgens ik zie zie ik nergens ultrasoondetectors in het interieur of wordt dit binnen in de wagen niet beveiligd?

alle info welkom

greets taaf

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb sinds een paar maanden PRECIES hetzelfde probleem. De auto op alarm zetten en ik hoef nog geen 10 meter weggewandeld te zijn of hij is al afgegaan.

Donderdag a.s. een afspraak bij het inbouwbedrijf. Ik heb een Texalarm alarmsysteem in mijn Z3 uit 98.

Keep you updated..

Link naar reactie

In ieder gaval stoppen met schreeuwen. Heb je topic titel alvast aangepast.

waar kan ik de hellingshoeksensor vinden indien er ene zou opstaan?

en waar kan ik deze afstellen?

links achterin de kofferbak en niet afstelbaar.

er wordt ook gesproken op het forum van schakelaar radio defect de welke is dit dan of waar zit deze geplaatst?

heb je al gezocht op het forum?

Achter op de radio. Ook bekend als de "kabouter dildo" (als je hem ziet, weet je waarom).

als het volgende keer nog gebeurt ga ik kijken hoeveel keer de led oplicht na vals alarm, wie heeft er de knipper codes die aangeven welk inbraak alarm het geweest is?

kun je daar iets uithalen dan? Da's nieuw voor mij... Ben benieuwd.

zijn de deur contacten enz massa gestuurde contacten?

zie schema

als je de wagen op slot doet met de sleutel dus niet met afstandsbediening is dan het alarm actief?

Dat hangt ervan af hoe het alarm is geconfigureerd (dealer, speciale computer). In Duitsland is deze instelling toegestaan, in NL (waarschijnlijk verzekerings-zaak) niet.

hoe kan ik weten of er een hellingshoeksenor is ingebouwd?

Kijken...

volgens ik zie zie ik nergens ultrasoondetectors in het interieur of wordt dit binnen in de wagen niet beveiligd?

In cabrio's meestal niet, omdat ze door de softtop vaak valse meldingen geven. Later (met iets andere technologie?) soms weer wel. Niets van te zeggen, dus zoeken in het interieur.

Link naar reactie

schakelaars deuren en motorkap werkt , dit kan je horen door 1 deur open te zetten en schakelaar in te drukken , in kofferbak is dit denk ik een schakelaar dat in het slot ingebouwd zit hier zie ik drukcontacten maar zonder aansluiting waar je draad op aansluit dus dan zal dit wel via het slot werken denk ik?

Het rare is als je de kofferbak opendoet en je klikt het contactslot dicht met schroevendraaier toch het binnen lichtje blijft branden , ik me dan eens in de kofferbak gelegd en koffer dicht gedaan en dan gaat lampje wel uit dat vindt ik bizar of wordt dit lampje anders geschakeld dan via de massa?

ik zie 2 drukcontacten op de kofferbak zitten maar op deze is geen aansluiting voorzien electrisch tot wat dienen deze dan?

Link naar reactie

mijn z3 heeft wel interieur beveiliging, als ik de kap open heb en de auto op slot doe gaat het alarm af als ik iets in de auto leg of er uit haal. Het werkt niet helemaal 100% goed altijd.

Tijdens het uitbouwen van de middenconsole zag ik dat de detectie hiervoor aan de rechterzijde aan de binnenkant zit, hier zit een kastje waar een kabel op aan gesloten zit die ik los moest halen, dit kan ik ook helemaal fout hebben want is toch alweer 2 weken geleden ;)

Als je de auto met de sleutel sluit dan is het alarm niet actief (zie knipperledje), handig voor als je op een veerboot staat en het niet gewenst is dat de hellingshoek sensor alarm geeft waardoor het alarm afgaat :thumbup:

Link naar reactie

Bij mij was het ook de motorkap schakelaar, onderdeel van een tientje ongeveer.

Mijn interieur sensor is uitschakelbaar door de "sluiten" knop van de afstandbediening een tweede keer in te drukken meteen na sluiten. Het rode ledje tussen de stoelen licht dan kort op.

Link naar reactie

Ik heb nu donderdag a.s. een afspraak bij het inbouwbedrijf van het Texalarm systeem dat ik heb om het volledig na te kijken en het probleem van het spontaan afgaan te controleren.. Nu vraag ik mij af of het niet beter is de sensor in de achterbak (als ik die heb, moet ik even kijken m'n vriendin heeft de auto en is vanavond pas terug) of de motorkapsensor te vervangen voor die paar tientjes en te kijken hoe dat werkt dan de auto een paar dagen kwijt te zijn en wellicht flink in de kosten gejaagd te worden?

Heeft iemand artikelnrs voor mij die ik evt. nodig zou hebben dan voor een motorkapsensor en de achterbaksensor?

Gaat het hier bij ieders probleem overigens om origineel BMW alarm? Of soms ook andere merken later ingebouwd? Ben benieuwd!! Thanks!

Link naar reactie

Origineel BMW. Motorkap openen, rechts langs sluiting kleine zwarte schakelaar. Stekker losmaken en schakelaar eruit wippen. Check even of hij vrij kan bewegen etc, of dat vuil dat verhindert.

Link naar reactie
Ik heb nu donderdag a.s. een afspraak bij het inbouwbedrijf van het Texalarm systeem dat ik heb om het volledig na te kijken en het probleem van het spontaan afgaan te controleren.. Nu vraag ik mij af of het niet beter is de sensor in de achterbak (als ik die heb, moet ik even kijken m'n vriendin heeft de auto en is vanavond pas terug) of de motorkapsensor te vervangen voor die paar tientjes en te kijken hoe dat werkt dan de auto een paar dagen kwijt te zijn en wellicht flink in de kosten gejaagd te worden?

Heeft iemand artikelnrs voor mij die ik evt. nodig zou hebben dan voor een motorkapsensor en de achterbaksensor?

Gaat het hier bij ieders probleem overigens om origineel BMW alarm? Of soms ook andere merken later ingebouwd? Ben benieuwd!! Thanks!

bij mij is het in ieder geval een origineel bmw alarm , gisteren alarm spontaan nog 2 maal afgeweest, een vraagje naar de kenners toe kan je de motorkapschakelaar niet overbruggen door deze met een draadje door te verbinden of stekker los te koppelen om deze te testen zonder schakelaar zo het alarm denkt dat schakelaar in open of gesloten positie staat ? indien dan alarm niet afgaat zou je misschien ook kunnen weten dat er iets loos is met deze schakelaar?

Ik heb sinds een paar maanden PRECIES hetzelfde probleem. De auto op alarm zetten en ik hoef nog geen 10 meter weggewandeld te zijn of hij is al afgegaan.

Donderdag a.s. een afspraak bij het inbouwbedrijf. Ik heb een Texalarm alarmsysteem in mijn Z3 uit 98.

Keep you updated..

bij mij gebeurt dit niet wanneer ik alarm inschakel dit gebeurt een paar uur later of in het midden van de nacht!

Link naar reactie

Je kunt gewoon de stekker uit de motorkapschakelaar halen en de schakelaar verwijderen. De stekker even aftapen en een nachtje proberen, de motorkap is dan natuurlijk niet beveiligd maar zo kun je we testen.

lees ook eens hier

Link naar reactie

Ja zo ga ik het doen. Hangt er natuurlijk vanaf of dat Texalarm wel van de sensoren van BMW gebruik maakt of eigen sensoren. Ik heb de auto vanavond pas weer dus moet dat even controleren. Heb op internet ook over meerdere mensen gelezen met het Texalarm en spontaan afgaan. Schijnt ongelofelijk gevoelig te zijn; een vliegje kan al je nachtrust verstoren.

Overigens is het niet altijd dat het alarm METEEN afgaat maar wel vaak. Soms ook pas midden in de nacht hoor. Ik heb tot donderdag om risico's te elimineren en anders moet ik de auto alsnog even inleveren. I'll keep you guys updated.

Link naar reactie

wagen op de oprit een volledige dag op alarm gezet en het bizarre is niets afgegaan , en soms gebeurt dit na 2 uur als het ingeschakeld is!

de radioschakelaar hoe ziet dit er uit moet je hiervoor compleet de slede van de radio demonteren?

en kan je deze testen door deze niet te plaatsen of te overbruggen dat deze niet aangesloten is en alarm denkt dat met radio alles ok is?

schakelaar motor kap werkt als ik ruiten afdraai en hem op alarm zet en motorkap aan hendel opentrek werkt het alarm alsook met de koffer als ik op alarm zet en draai koffer los met sleutel gaat ook het alarm af!

zou het dan toch aan de radio kunnen liggen?

Link naar reactie
  • Administrator
In cabrio's meestal niet, omdat ze door de softtop vaak valse meldingen geven.
mijn z3 heeft wel interieur beveiliging, als ik de kap open heb en de auto op slot doe gaat het alarm af als ik iets in de auto leg of er uit haal. Het werkt niet helemaal 100% goed altijd.

Volgens mij hebben de Z's deze standaard bij het BMW klasse III alarm als ik mij niet vergis. Kwestie van afstellen. Meestal zit de sensor achter onder de middentunnel weggewerkt of achter de subwooferspeaker. Op het kastje zit een schroef die je met een kleine schroevendraaier kunt afstellen.

Link naar reactie
Volgens mij hebben de Z's deze standaard bij het BMW klasse III alarm als ik mij niet vergis. Kwestie van afstellen. Meestal zit de sensor achter onder de middentunnel weggewerkt of achter de subwooferspeaker. Op het kastje zit een schroef die je met een kleine schroevendraaier kunt afstellen.

jij hebt dus ultrasoon detectors in je interieur bv in de hoeken van het daschboard geplaatst? of wat bedoel je met de sensor die is weggewerkt in de middentunnel?

volgens mij heb ik geen interieur beveiliging met sensors in de wagen gebeurt helemaal niets enkel via deurcontacten kofferdeksel motorkap en dit via drukschakelaars!

Link naar reactie

ik heb ook even last gehad van het feit dat mijn alarm spontaan afging of na direct sluiten of na een tijdje..... ik ben er nu vanaf...

de deuren van de z3 hebben aan beide kant een sluitwig. hier zit een schakelaartje in. dit plastic wil nog wel eens slijten. deze schakelaar is voor het alarm en voor de centrale deurvergrendeling. na het vervangen van deze schakelaar heb ik er geen last meer van! ik zou zeggen bekijk deze even of het plastic schakelaartje versleten is dan weet je genoeg!

succes!

Link naar reactie

goed te horen Taaf, vuil en vocht zijn de boosdoener. Bij de dealer te koop voor een euro of 10 ongeveer.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Even een oud topic nieuw leven inblazen. Sinds gisteravond heb ik ook het euvel dat het alarm spontaan afgaat. Nu heb ik volgens mij een soort van gecombineerd alarm. Ik heb het idee dat de meeste BMW schakelaars e.d. gewoon origineel zijn maar de sirene en de afstandsbediening is van Gemini. Als ik de auto met de sleutel (dus niet met de AB) op slot zet, gaat de sirene niet af. Volgens mij is dat ook conform de gebruiksaanwijzing. Voordat ik de auto naar Ruud breng wil ik eerst even zelf die motorkapschakelaar proberen. Hij ziet er nog mooi uit en hij beweegt ook goed, maar toch maar even proberen.

Uitgaande van Realoem en mijn chassisnummer:

61319119052.jpg

kom ik op dit onderdeel:

http://realoem.com/b...030&hg=65&fg=95

Onderdeelnummer 61319119052. Klopt dat? De dealer in het dorp waar ik werk vraagt er namelijk 19 euro zoveel ex BTW voor. Iedereen heeft het over een lager bedrag dus ik vraag me af of hij wel het goede onderdeel heeft opgezocht. Het moet worden besteld en ik hoop met jullie te voorkomen dat ik het verkeerde onderdeel krijg waardoor het allemaal nog langer gaat duren.

Dank!

Link naar reactie

HAL,

Ik zeg je een ding; ik heb met mijn auto al duizenden keren geprobeerd het spontaan afgaand alarm te fixen. Beste wat ik ooit gedaan heb was voor 600 euro (incl montage!) een alarm inbouwen op de Z3 door Ruud, met behoud van je originele sleutel-ontvanger... Echt geweldig werkt het nu. Gewoon vergrendeling met je sleutel en al meer dan een half jaar geen probleem gehad.

Dat wilde ik even kwijt..

Link naar reactie

Ja, is prima. Maar dat kan altijd nog. Eerst zelf even proberen voordat ik weer een schep geld naar Ruud breng. Niet dat ik het hem niet gun maar ik houd het liever in mijn eigen zak. :) En zoals ik al schreef: Ik heb geen compleet origineel alarm en dus ook geen sleutel die het alarm bedient. het is gewoon een losse AB aan de sleutelbos.

Inmiddels wel de motorkapschakelaar gevonden bij een BMW-dealer dichtbij voor de prijs die ook in de topic wordt genoemd (9,95). Bewijst maar weer dat de dealer hier in het dorp echt veel te duur is. Nu weet ik zeker dat ik er nooit meer naar toe ga. :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in