Ga naar inhoud

Hoe navi software van BMW Z4 aanpassen naar NL?

Gast

Aanbevolen berichten

Die termen ken ik niet, maar ik heb bij Sander (heel goedkoop) een CD rom gekocht met een kaartupdate.

Hij informeerde dat hij niet de spraak kon corrigeren.

Hiervoor moet je in principe naar de Dealer. Die Tommy heb ik toen ook gebeld, is 30 euro goedkoper dan de dealer maar ik zou 35 euro aan benzine kwijt zijn om naar Lisse te rijden (+1/2 dag)

Link naar reactie

hey

via de map dvd kun je idd niets aan de spreek taal veranderen,maar wel met inpa via de obd

en die heb ik ook,als t goed is komt vinn strakjes en gaan we zijn z nederlands leren.

je kunt het ook doen door een firmware update cdrom te kopen bv via marktpl heb ik gelezen.

• Like 1
Link naar reactie

Ik krijg na een tip op het forum hier, net een bericht van iemand op Navigatiehulpsite. Blijkbaar heb ik een High DVD, die was in 2006 nog niet in het Nederlands. Op basis van de nieuwste DVD is ook een update mogelijk en heb je NL beschikbaar. Deze software zou ik van de week gaan ontvangen, dus we wachten even af.

Ook hier mijn dank voor alle hulp!

Link naar reactie

ik heb ook de taal met navcoder in het nederlands ingesteld bij mijn e46, lijkt me sterk dat je via een nieuwe landen dvd dit ook kunt veranderen. Er zijn wel meerdere talen toegevoegd op de landen dvd zodat er meer ondersteuning is voor andere talen maar de boordcomputer zal eerst de de gewenste taal moeten kunnen spreken. Ik heb ook al de versie met spraakwaarschuwing gehad voor de flitspalen maar dit raad ik iedereen af. Dit werkt anders als bij een tomtom of garmin, er wordt gekeken in een straal van 300 m om de auto of er een flitspaal staat en dan volgt er een waarschuwing. Dit betekent dus alle flitspalen in een zijstraat geven ook een melding en daar wordt je niet vrolijk van :sick:

Er zijn inderdaad genoeg software upgrade cd`s in omloop en in de handel en zelfs met andere opstartschermen en is makkelijk te doen, let wel op dat er dan ook de nederlandse taal bijstaat. En zorg dat de accu vol is of laat de motor draaien tijdens de update :thumbup:

De avatar van mij hier is mijn opstart scherm in de e46 ;)

Link naar reactie
Dit werkt anders als bij een tomtom of garmin, er wordt gekeken in een straal van 300 m om de auto of er een flitspaal staat en dan volgt er een waarschuwing. Dit betekent dus alle flitspalen in een zijstraat geven ook een melding en daar wordt je niet vrolijk van :thumbup:

oh ja is dat zo???

ik wil je niet tegenspreken maar tomtom doe het precies op dezelfde manier.

garmin heb ik geen ervaring mee

enige is dat je het bij de tomtom uit kunt zetten en in je bmw niet tenzij je de dvd eruit haalt

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in