Ga naar inhoud

Hier wordt ik niet blij van

HOFFR02

Aanbevolen berichten

• Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dan nog even een vraag over onderstaande foto, dit kastje zit voor onder de middenconsole en is via een stekker aangesloten en

is gevuld met een soort vloeistof volgens mij, iemand enig idee waar dit voor dient????

Tiltsensor? Maar bij mij zit die links in de kofferruimte.

Link naar reactie

BHoi Rob,

Je bent goed bezig. Ik zie en weet van vorig jaar hoeveel werk het is, maar geloof me, door deze grondige aanpsk pak je het wel goed aan en krijg je geen nare luchten. Zit/zat er veel water in je schuimrubber van de vloerbedekking? Lekt die bij jou niet bij de aansluiting van de carroserie en kap?. Die bakjes moet je doorspuiten met perslucht. Eventueel beetje wasmiddel ingooien, dan lost het vuil wat op. Als die open is dan loopt het aan de onderkant van de auto eruit.

Dat witte kastje is volgens mij de activator van de airbags bij een aanrijding, alleen die van mij is van aluminium dus 100% weet ik het niet.

Die witte kabel van je alarm kan van de handzender zijn.

Succes en als je vragen heb hoor ik het wel.

Groet Leon

Link naar reactie
voor een auto van 15 jaar oud en een cabrio is er bijzonder weinig roest te zien toch wel klasse :thumbup:

Hans

Ja goed he, kwaliteit van de bovenste plank. de roest die je ziet is met name de oorzaak van het deurrubber :banaan:

BHoi Rob,

Je bent goed bezig. Ik zie en weet van vorig jaar hoeveel werk het is, maar geloof me, door deze grondige aanpsk pak je het wel goed aan en krijg je geen nare luchten. Zit/zat er veel water in je schuimrubber van de vloerbedekking? Lekt die bij jou niet bij de aansluiting van de carroserie en kap?. Die bakjes moet je doorspuiten met perslucht. Eventueel beetje wasmiddel ingooien, dan lost het vuil wat op. Als die open is dan loopt het aan de onderkant van de auto eruit.

Dat witte kastje is volgens mij de activator van de airbags bij een aanrijding, alleen die van mij is van aluminium dus 100% weet ik het niet.

Die witte kabel van je alarm kan van de handzender zijn.

Succes en als je vragen heb hoor ik het wel.

Groet Leon

Ok de bakjes hebben dus een afvoer, maar waar loopt deze afvoer heen zodat ik kan controleren of deze ook daadwerkelijk open zijn.

Het witte kastje is volgens mij niet van de airbag want dit aluminium kastje zit ook bij mij onder de middenconsole maar hierop staat met GROTE LETTERS NIET VERWIJDEREN AIRBAG, maar ja een eigenwijs zoals ik trekt zich daar niks van aan. :stupid:

De witte kabel blijft nog een beetje een raadsel, of deze voor de handzender is vraag ik mij af waarom zo'n dikke kabel en zo lang :drank:

Wellicht is er een ZZZ rijder die het zelfde type alarm heeft en het met ons wil delen.

:ok:

Groet Rob

Link naar reactie
Ok een soort dodemansknop zoals op een motor. Op de kop = motor uit :ok:

Nee, eerder auto op alarm en bij opkrikken of optakelen gaat je alarm af. Zo werkt ie bij de mijne, op de kop heb ik nog niet geprobeerd

en hoop ik ook nooit uit te testen.

Link naar reactie
Nee, eerder auto op alarm en bij opkrikken of optakelen gaat je alarm af. Zo werkt ie bij de mijne, op de kop heb ik nog niet geprobeerd

Ach troost je. De kans dat je erin zit, de auto ondersteboven ligt én het alarm is ingeschakeld is nihil...

Link naar reactie

Hoi Rob,

Als je met je vingers goed voelt in het bakje voel je een gaatje, daar zet je een luchtspuitje op met compressor en dan suit je hem door. De afvoer loopt aan de binnenkant van je scherm naar onderen van je auto aan de voorkant van je achterwiel. Daar komt dan water uit. Door wat wasmiddel erna in te doen spoel je dat buisje schoon(ontvet je hem).

Er is hierover het een en ander geschreven op het forum.

Dat witte kastje is voor mijdan ook vreemd, ik ben hem niet tegen gekomen. Zat hij aangesloten? Kan nml ook zijn dat het een kwikscakelaar was tegen wegslepen van een orgineel bmw alarm, dit werd ook toegepast bij aftermarket alarmsystemen.

Die draad van het tex alarm kan een antenne draad zijn, afhankelijk van de lengte reageert die van dichterbij of juist al van veraf. De antenne draad van een ifra road alarm is nml andes van samenstelling dan die van een alarm met rollende code.

Ik hoop dat je er wat aan heb.

Groet en succes

Léon

Link naar reactie

Ok mannen, bedankt voor de info, ga morgen de bakjes doorspuiten en schoonmaken.

Tevens ben ik van plan om in ieder geval de deurrubbers te vervangen. Heb al even gegoogled

echter zonder resultaat, ook TIS en REAL OEM geven geen resultaat. Iemand enig idee waar ik

wat meer info kan krijgen over prijzen en dergelijke. Wellicht zijn er ook universele rubber op de

markt. Hoor het graag. Voor wat betreft het opknappen van het interieur zal ik binnenkort een

nieuw topic openen wellicht kan ik meer mensen inspireren om het een en ander zelf op te knappen <_<:nono:

;)

Groet Rob

PS wie heeft trouwen de stoelen ontworpen van de ZZZ, heb ze naar zolder gebracht maar wat zijn die dingen F***cking zwaar, hier is nog

wel wat gewichtsbesparing te halen.

Link naar reactie

Zo vandaag weer even geklust in de garage.

De opvangbakjes goed schoongemaakt en doorgespoten met perslucht. Ging er van uit

dat er een kunstof slangetje aan de onderzijde zou zitten maar als je het rubber afdekplaatje

er af haalt om bij de slotplaat te komen kun je een metalen afvoerpijpje zien lopen. Naar het geluid

van het stromend water te oordelen loopt dit weg in de dorpels van de auto.

Ook de rubbers nog eens goed bekeken en hier valt eigenlijk weinig aan te zien. ook bij de A steil loopt

het water goed door naar onderen. Wat wel opviel is het korte stukje rubber bij het dak niet al te best

aansluit op de andere rubbers. Bij een gesloten portier zie je een kier zitten. Ik dacht what the heck wat we bij de prop van de A stijl kunnen we ook hier

toepassen. In de del van de rubber ook de daar voor bedoelde kit in gedaan en netjes met een sopje glad

gestreken.

img1554i.jpg

img1555jf.jpg

Onder de deurrubbers aan de onderzijde hebben we meteen maar even de aanwezige roest weggehaald. Beetje novorox doet

wonderen :kicking: Ook is zoonlief de auto nog verder aan het strippen met zijn poetsmanie. De kieuwen en de nieren moesten er aan geloven

en natuurlijk het embleem van de front hood. Op zich geen overbodige luxe als je ziet wat voor zandbak zich daar verzameld.

img1551t.jpg

Waar de 3 voor staat is mij niet duidelijk wellicht de derde ZZZ in productie :m: :banaan:

BTW ook hier geen roest te ontdekken en dat voor een 15 jaar oude auto :surrender:

WORDT VERVOLGD

Link naar reactie

Even weer een update. Na het reinigen en hernieuwd plaatsen van de rubbers en

het doorspuiten van de diverse afwateringsbakjes en rubbers en het opvullen van

het middelste rubbers van het dak de ZZZ weer lekker onder de douche gezet.

Rechts achter onder de rits van het raampje een klein beetje water, wellicht dit

gedeelte weer even impregneren. Voor de rest :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik denk dat de grootste boosdoener is het veelvuldig wassen van de auto en dan met

name met een lekkere harde straal de auto van dichtbij afspuiten. Met name dan wordt

er een hoosbui nagebootst welke in het echt niet is te evenaren. Hierdoor kunnen de

opvangbakjes het vele water niet aan en lopen dan ook over. Nu voor de rest het hele kleine

beetje roest wegwerken onder de bekleding en dan kan het opbouwen weer beginnen :newblush:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in