Ga naar inhoud

Hier wordt ik niet blij van


HOFFR02

Aanbevolen berichten

Beste mede forum deelgenoten.

Na het gevalletje olielekkage diff. dacht ik ben toch lekker bezig en ga de bult

er uit halen. Op zich geen probleem echter bij het loshalen van de bekleding

onder de stoel voelde ik wat nattigheid. En met nattigheid bedoel ik veel water in het

schuim van de vloerbedekking. Aan de bovenzijde van de vloerbedekking had ik nog geen

vochtigheid waargenomen maar we kunnen hier spreken van aanzienlijke waterlekkage.

De vraag is dan ook waar zitten de eventuele afvoerkanalen en wat zou eventueel

de oorzaak kunnen zijn. Bij het rijden in de regen (lees wolkbreuk) komt er wel wat water

binnen via het raampje echter niet zo veel om er een zwembad van te maken.

Voor alle duidelijkheid aan de rechterkant is het nog lekker droog.

Hoor graag van jullie.

Groet Rob

:rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Als het druppelt dan heb je binnen no time een emmer vol. proppen afkitten is dé oplossing voor lekkage langs de deur. kan geen kwaad om dit sowieso te doen.

Link naar reactie

Had al even gezocht kwam echter niet verder :unsure: :unsure:

Maar het volgende zoals ik kan lezen gaat het water bovenin het raam naar binnen hier zitten 2 gaatjes

echter als het water naar binnen gaat moet het toch ook ergens uitkomen :blink: :blink:

Heb ze even doorgeblazen en hierna met een gietertje water erin laten lopen. Het gevolg dat het water aan

de binnenzijde naar binnen komt. (zie foto) Waar dient het water te worden afgevoerd????????

fotoforumwaterlekkage.jpg

Groet Rob

:lachen:

Link naar reactie
  • Administrator

Doordat de prop open is, loopt het water bij met name het rijden in de regen of bij stilstand in de regen als er teveel water moet worden afgevoerd, via de prop naar binnen.

Link naar reactie

Het zou ook zomaar kunnen zijn dat het water via een andere plek de auto binnenloopt... zoals de deuren, afwateringsbakjes nabij de hardtopbevestigingspunten en de achterzijde van de kap (lekkende kitrand). Weet je zeker dat het (alleen) via de A-stijl naar binnen komt?

Link naar reactie
Het water hoort terhoogte van het zij ruitje eruit te komen, en dan langs de deur en via de dorpel weg.

OK duidelijk ga ik daar even kijken of dit ook werkelijk het geval is

Het zou ook zomaar kunnen zijn dat het water via een andere plek de auto binnenloopt... zoals de deuren, afwateringsbakjes nabij de hardtopbevestigingspunten en de achterzijde van de kap (lekkende kitrand). Weet je zeker dat het (alleen) via de A-stijl naar binnen komt?

Ook hier ga ik verder naar kijken, maar ik heb het vermoeden dat het aan de voorzijde binnenkomt.

Doordat de prop open is, loopt het water bij met name het rijden in de regen of bij stilstand in de regen als er teveel water moet worden afgevoerd, via de prop naar binnen.

De prop ga ik ook uit voorzorg afkitten, welke kit is hier voor geschikt????

Link naar reactie

Ik de Kit van Innotec, aanbevolen door een garagist die hier mee werkt.

Zie eerste foto van de how-to.

Link naar reactie

Beste Rob,

Ik wil je niet troosteloos maken maar ik heb hetzelfde gehad. Ik heb er ongeveer 9 liter water uit gehaald, ik heb voor de zekerheid alle rubbers vervangen en bij Ruud de achterzijde van de softtop en carrosserie opnieuw laten kitten.

Die A stijl afkitten is leuk, ik heb het hele rubber vervangen. Bj mij liepen na doorspuiten de afvoeren gewoon door, maar doordat er kleine beschadigingen zaten en ik niet meer die lekkage wilde heb ik besloten dus ook het hele raamrubber te vervangen, was wel duur maar nu weet ik zeker, en dat controleer ik met voelen regelmatig onder de bekleding met me hand(dus tussen schuimrubber en staal) dat die helemaal droog is. Bij het verwijderen van het voorraamrubber leek het wel of er van A stijl naar A stijl een slangtje door het rubber heen liep. of die ook water afvoert weet ik niet wat ik wel bij mij zag is dat die gewoon uitgedroogt was en in stukken was.

Bij Ruud bleek toen we de kap loshaalde dat de kap als eens "na"gekit was, dus zonder de kap los te halen vanuit de onderkant was gekit, het gekke was, dat het daar nog steeds lek was. De enigste remedie is achterzijde helemaal loshalen, kunstof beugel schoonmaken( helsklus, nieuw is de plastik strip ongeveer 4 tientjes) en alles opnieuw geheel in de kit zetten en weer afmonteren.

Ik ontdekte het in de Winter, ik heb de hele auto leggehaald en de bekleding op zolder na uitwringen laten drongen drie maanden lang, volgens mij de enigste manier om het eruitte krijgen,zit nml meer vocht in het schuim dan je denkt en dat red je net met open laten staan of een fohn.Het vocht trekt nml omhoog en dus overal door je bekleding heen. Als je dat laat zitten gaat het echt op den duur stinken naar muffe en beschimmelde lucht.

Ik hoop niet dat ik je te mistrostig heb gemaakt maar liever in een keer goed opgelost dan maar half gedaan.

Aan de ene kant natuurlijk logisch dat er lekkages komen, mijn rubbers en kit waren 15 jaar oud, dus echt wel uitgedroogd en gekrompen, het is geen schande dus, maar meer normale slijtage. Ik weet bijna wel zeker dat er meerdere zzz last van hebben( andere merken auto's ook) maar doordat er zo'n dikke schuimlaag tussen bodemplaat en bekleding zit merk je het niet snel, en als je het merkt is het al veel te veel( bij mij kwam ik erachter omdat me matten nat bleven ondanks dat die 3 weken had binnen gestaan)

groet

Leon

Link naar reactie
Ik hoop niet dat ik je te mistrostig heb gemaakt maar liever in een keer goed opgelost dan maar half gedaan.

Leon

:( :( :( :( :(

Nee hoor valt wel mee, heb nu in eerste instantie de proppen afgekit en de afvoer getest en zoals het nu lijkt is dit goed.

Ga maandag een weekje op vakantie in Nederland dus zal wel de nodige regen tegenkomen en kan dan zien of het

kitten heeft geholpen zo niet gaan we verder kijken wat de eventuele oorzaak is. Maar 9 liter is wel erg veel ik praat hier over

wellicht een paar centiliter maar ook dat is voor mij te veel :rolleyes: :rolleyes:

Wort vervolgd

Groet Rob

:rolleyes:

Link naar reactie

Hoi Rob,

Ik wilde het zelf ook niet geloven, maar met scheppen en al kwam van de bodemplaat aan beide zijden ( bij mij was en bijrijder en bestuurder nat) 6 liter water in me emmer, met uitknijpen van het foam ongeveer nog een wasteiltje vol erbij, dat kwam ongeveer over met 3 liter.

Het gekke was, mijn bekleding aan de achterzijde( waar de befaamde bobbel zit) was ook droog, daar ziet echter iets van dubbele beplating wat ik van Ruud bereep en het loopt er dan achterlangs naar beneden. Ik dacht ook eerst dat alles van voren kwam, maar achteraf gezien had Ruud helemaal gelijk. Wat je ook kan doen als je op vakantie gaat is je "hoedenplank"bekleding eruit halen, als het dan hard regent kan je gelijk zien of die ergens aan de onderkant bij de aansluiting van je softtop/carroserie lekt. Dat stukje bekleding is er met 10 minuten zo uit nml en met vakantie heb je er geen last van dat het er niet zit.

Is de andere kant bij jou wel helemaal droog? Heb je die stoel er ook uit gehaald? en diep eronder gekeken?

Prettige vakantie in ieder geval, en ik hoop voor je dat je niet al te veel regen heb, hebben wij dat ook niet nml

Groet

Leon

Link naar reactie

Hoi leon,

Bedankt voor de bruikbare info, ga het zeker in de gaten houden. Wat betreft de hoeveelheid was het bij mij nog niet zo

dramatisch. Bodemplaat was wel wat vochtig maar geen plassen. De rechterkant is geheel droog ook daar heb ik de stoel gedemonteerd

(kon ik meteen goed schoonmaken). Goed idee trouwen om de bekleding aan de achterkant er uit te halen had al gezien dat dat een

niet al te grote ingreep is.

We gaan het afwachten, nu maar hopen op veel regen :rolleyes: :rolleyes: :(

Groet Rob

:rolleyes:

Link naar reactie
  • Administrator
en met vakantie heb je er geen last van dat het er niet zit.

Ik kan me vergissen, maar ligt de binnenkant van de ruit dan niet bloot op het metaal van de bak (gevolg: krassen)?

nu maar hopen op veel regen

Ik zou zeggen: spring nú in de auto en rijdt naar het Oosten... :rolleyes:

Link naar reactie

Ik kan me vergissen, maar ligt de binnenkant van de ruit dan niet bloot op het metaal van de bak (gevolg: krassen)?

Ja klopt, maar dat is makkelijk op te lossen met als je de kap open doet even een handdoek of theedoek eronder liggen, en dan kan je toch niet zien of het lekt. dat kan je alleen zien bij veel water en met gesloten kap, dan zie je het zo in druppels/straaltjes naar beneden komen.

Leon

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Het vervolg,

Op de vakantie in Zeeland heeeeel veeeel water gezien, zie filmpje.

Echter kwam het water niet van boven. :sleepy:

Heb bedacht om het een en ander te controleren het volgende te doen.

De stoelen weer even verwijderen en de bekleding er in zijn geheel eruit halen,

inclusief hoedenplankbekleding. Dan het kapje dicht, een persoon in de auto en een

persoon met een waterspuit buiten de auto en een fikse regenbui nabootsen. :thumbup:

Hopelijk kunnen we dan zien waar het water naar binnen treed, tenminste als dit nog

het geval is. Mochten er nog andere suggesties zijn dan hoor ik het graag.

Groet Rob

:scratchchin:

Link naar reactie

Hoir Rob,

Goeie vakantie gehad?

Dat is idd de goeie oplossing. Ik zou alleen beginnen met de hoedenplank stof. Dan een persoon erin, dan de ander met de tuinslang. Als je het dan al.ziet lekken achteraan dan weet jeoi genoeg. Scheelt werk mbt verwijderen van stoelen en bekleding als het niet lekt. Lekt het wel zou ik het alsnog verwijderen en laten drogen.

Succes,als.er vragen zijn hoor ik het wel.

Groet leon

ps laat ook water lopen op je achteruit. Die willen nml op de stiknaad ook nog wel eens lekken, maar dan zie je watersporen op de hoedenplankstof

Link naar reactie

Hoi Leon,

Zeker een goede vakantie gehad, kijk maar maar de lucht :holiday:

Wat betreft het verwijderen van de stoelen en de bekleding is een :fiew: van een cent.

Hiermee kan ik meteen zien wat de ooraak zou kunnen zijn.

Leuk z'n filmpje :drank: , alleen voor privé, ben benieuwd wat er dan wel opstaat :P

Tja blijft gissen he :fiew: :birthday:

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

OK, de winter komt er aan en de ZZZ geschorst zodat we verder kunnen met waar we waren gebleven.

Vanmorgen de binnenzijde gestript en de bedoeling is om de kunstof delen weer wat op te knappen. De

middenconsole gaan we " wrappen" met carbon 3M DI-NOC folie. ook gaan we alle stoffen delen maar eens goed

reinigen. Na 15 jaar is dit wel eens nodig. Voor de rest gaan we de binnenzijde maar eens grondig aanpakken zodat de ZZZ

nog eens 15 jaar mee kan.

img1530kn.jpg

img1529xh.jpg

Tja en er komt een zooi uit :oops:

img1533pu.jpg

Maar met name de lekkage moet worden aangepakt, de vorige keer heb ik de a stijlen al afgekit maar vandaag

maar even een zware regenbui nagebootst.

img1534s.jpg

Aan de rechterzijde kwam het water via het gaatje aan de bovenzijde van het rubber naar binnen, een beetje vreemd

volgens mij aangezien er ook gaatjes aan de onderzijde aan buitenkant zitten :thumbup::)

img1536vi.jpg

Ook de achterzijde van de auto en de kap beregent en wat meteen opviel was dat het opvangbakje (volgens mij) meteen

overstroomde. Ziet hier een afwatering in???? heb deze nog niet goed kunnen vinden.

img1535n.jpg

Dan nog even een vraag over onderstaande foto, dit kastje zit voor onder de middenconsole en is via een stekker aangesloten en

is gevuld met een soort vloeistof volgens mij, iemand enig idee waar dit voor dient????

img1540xn.jpg

En dan de laatste vraag voor vanavond, de witte kabel van het achteraf ingebouwde alarm weet iemand waar deze voor dient???

Deze loopt via de rechter raamstijl naar boven.

img1537w.jpg

Goed voor zover voor vandaag, alvast bedankt voor de eventuele antwoorden

:kicking:

Groet Rob

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.