Ga naar inhoud

Kromme remschijven


renbos

Aanbevolen berichten

Hallo Z3-ers,

Misschien kan één van jullie mij wijzer maken.

Toen ik vorig jaar mijn Z3 kocht trilde de remmen. Zelf (mijn zoon dan) nieuwe Bosch schijven gemonteerd. Probleem opgelost. Na een maand begonnen ze weer te trillen. Eerst lichtjes maar steeds heftiger. Na een paar maanden dan maar naar een BMW garage gegaan. Die hebben originele schijven gemonteerd. Ook de remblokken zijn vervangen. De spoorstangrubbers zijn tegelijk vervangen. Probleem opgelost. Nu een paar maanden verder beginnen ze weer te trillen.

Met de Z3 wordt 80% van de tijd korte afstanden gereden. De rest van de tijd wordt getoerd niet gescheurd.

Wie weet wat er de oorzaak kan zijn??

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Op de remschiven is geen verkleuringen te zien en de wielen draaien vrij rond. Geen slepende of piepende geluiden.

Nou jullie weer.

Hoe rijd je zoon als je er niet bij bent? Misschien heeft hij dan toch zwaardere voet als jij wel denkt?

En welk type is jou z3? motor? geventileerde schijven? en welke diameter? Veel vragen maar goed om weten.

Link naar reactie

Beste allemaal,

Allereerst hartstikke bedankt allemaal voor jullie ideeen.

mohikaan & bridders:

Het "Nou jullie weer." was niet bedoeld als sneer maar als uiting van frustratie. Ik kan het nm. niet uitstaan dat zoiets alledaags niet te verklaren is.

barteke:

Mijn vrouw rijdt alleen in de z3 als we er niet samen mee op pad zijn. De z3 is een 1800 uit 1996 met standaard niet geventileerde schijven.

GuidoK:

Ik heb nog niet gemeten maar in een paar maanden tijd onder normale omstandigheden mag toch zeker niet een schijf kromtrekken of te dun zijn?

Ik heb inmiddels weer een afspraak gemaakt bij de BMW garage die laatst de schijven heeft gemonteerd in de hoop dat zij iets ontdekken.

Ik hou jullie op de hoogte van de uitkomst.

groeten

Link naar reactie
Ik heb nog niet gemeten maar in een paar maanden tijd onder normale omstandigheden mag toch zeker niet een schijf kromtrekken of te dun zijn?

Dat weet ik niet, da's nou net de vraag. Zonder op onderzoek gaan (in de werkelijke wereld dus) blijft het een beetje een (zinloos) raadspelletje.

Onder normale omstandigheden mag het niet nee, dus is er maar 1 conclusie: dit is geen normale omstandigheid.

Jij constateert kromme schijven, er is niet bekend wat je allemaal niet constateert. Dunne (versleten) remschijven trekken ook sneller krom.

Of misschien staan je klauwen wel scheef tov je schijven. Of misschien heeft de dealer de vorige keer verkeerde schijven gemonteerd (en de 1e keer had je al geen nieuwe blokken bij de nieuwe schijven gedaan. Altijd nieuwe blokken monteren, ongeacht staat van slijtage) Of.......

Ik kan wel 100 dingen bedenken die er mis zouden kunnen zijn. Maar zonder input kan niemand je helpen.

En zelf wat moeite doen siert de mens ook wel een beetje vind ik :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.