Ga naar inhoud

Permanente oplossing voor Sticky Steering


Plakband

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

@Hano1963 Inmiddels zijn er al een paar warme dagen geweest in juli en augustus (waarin bij mij het euvel ook naar voren is gekomen) en ben toch wel erg benieuwd hoe het nu gaat met het Sticky Steering.

Let us know!

Terugkomend op mijn vorige post over de oplossing voor stickey steering en hetgeen ik al eerder geschreven heb: inmiddels toch wel een paar warme dagen gehad met hoge temperaturen en het probleem is nog steeds niet teruggekomen.

Inmiddels heb ik bij een ander forumlid dezelfde actie uitgevoerd op een Z4 2.5 uit 2003. Hij sms-te een paar dagen later dat het al veel beter aanvoelt.

Nu had ik eerder het gevoel toen ik zijn auto reed dat het spoorvorming was en niet stickey steering, maar ik ben blij dat hij beter is gaan sturen.

Bij mij is het echt gewoon weg. Vertrouw de auto veel beter nu en durf weer even flink door de bochten te trekken. Van de week ook even een stukje gedrift om eens echt te kijken wat er met het stuur gebeurt, maar het probleem is nog steeds echt weg.

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Vandaag weer eens lekker gereden. Temperatuurmeter gaf 34 graden aan. Dit zou dus het moment moeten zijn dat stickey steering gaat opkomen. Na mijn actie op de vorige pagina is het weggebleven. Vandaag een flinke rit gemaakt en het is nog steeds niet teruggekomen. Iedereen heeft wel een mening over dit fenomeen maar bij mij is het gewoon weg door lekker ouderwetse grease.

Nu dus al een jaar geen problemen meer.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Vanwege de sticky steering, heb ik er ook voor gekozen mijn ZZZZ bij de dealer met garantie te kopen. De mijne is van 2004 en had alle boekjes erbij netjes gestempeld, maar geen onderhoudsfakturen. Sticky steering was iets waar de dealer nog nooit van gehoord had, maar binnen 3 maanden was het raak. Eerst hebben ze nog van alles geprobeerd met nieuwe software en dergelijke wat wel een kleine verbetering bracht maar geen oplossing.

Op de Z stonden eerlijkheidshalve, geen originele velgen met andere banden voor als achter en gemixt RFT en non RFT. Ik heb deze eerst vervangen voor 4 originele 18inch met 225 40 18 Bridgestone Potenza RFT zodat alles weer in originele spec was en dit NIET het probleem kon zijn. Ook dit bracht geen verbetering.

Op garantie hebben ze toen heel netjes het hele stuurhuis van A tot Z vervangen. Sinsdien stuurt de Z als een kart. Wereld van verschil. Kan alleen maar het zelfde adviseren, of een Z4 kopen waar het stuurhuis al van vervangen is, of eentje met BMW garantie of voor een lci model gaan.

aangepast door kalispera
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Heel erg makkelijk om de handeling te verrichten ...

Hallo Hano,

Ik ben ook best wel nieuwsgierig gezien de smering van het stuurhuis bij mijn auto.

Kan je mij adviseren hoe het stuur te verwijderen? Ook i.v.m. de airbag.

Zal het enorm waarderen.

Gr. Peter

aangepast door 2.5si
Geen volledige citaten ajb. Dit volstaat ook voor de boodschap en scheelt nogal wat ruimte.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Sinds 2 weken trotse bezitter van een prachtige Z4. Zelf ingevoerd maar wel met de boekjes erbij. De auto heeft ca 1,5 jaar stilgestaan en guess: bij de eerste 200 km "sticky steering"

Meteen op onderzoek uit en veschillende opties overwogen. Ondermeer een afspraak bij carmovement in Helmond.

Na de eerste 200 km gedurende ca 500 km geen sticky steering meer gehad, ook niet tijdens de bloedhete dagen van afgelopen week.

De afspraak met Carmovement toch door laten gaan en overleg besloten er toch niets aan te doen.

Verklaring: door het lange stilstaan gaat het vet uitdrogen en klonteren.

Heb je sticky steering dan adviseer ik je een afspraak te maken met Erwin Seijkens van Carmovement, hij heeft goede resultaten voor ca. € 200 arbijdskosten. Het risico zeker waard volgens mij.

Link naar reactie

Het is heel onvoorspelbaar soms.

Bij mijn oude Z4 heb ik er 1x last van gehad (nou ja paar keer bij die rit), dat was tijdens het betere bochtenwerk in de Harz.

Daarna nooit meer last van gehad volgens mij, niet in de Eiffel, Sauerland, Schwarzwald, Stelvio, Gaviapas, Franse Alpen etc. (Ja, je komt nog eens ergens)

Gewoon niet meer.

aangepast door gasman
Link naar reactie

Hij maakt het desbetreffende onderdeel helemaal schoon, oude vet eruit en dan opnieuw voorzien van een hittebestendig vet. Ik kreeg zeker de indruk dat hij wist waar hij het over had. Voor mij klinkt het ook volstrekt logisch. Komt het ooit terug, dan weet ik waar ik zijn moet in Helmond. Voor ca € 250 het proberen mer dan waart zeg ik.

Link naar reactie

Hij demonteert voor 250 euro de complete stuurkolom en electromotor?

Je bent een beetje vaag in wat hij exact doet....

Je hebt gezien wat hij deed of heb je je auto daar afgeleverd en bent na een tijdje weer teruggekomen?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Bij mijn ZZZZ , gisteren HET GAATJE geboord , thnx Cees / Shoveltje. Gisteren bij het nr huis rijden en vandaag , tocht met ZZZZ , warm weer , serieus stuk gereden , voel niets ( meer) . Moet wel zeggen dat ik "het" soms had . Serieuse test volgende week in Toscane

aangepast door bojan
  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.