Ga naar inhoud

Z3 motor check

Aanbevolen berichten

Ik wist niet dat Z tjes erfelijk waren....zelf heb ik eerst een ZZZ gehad en sinds 2 jaar een ZZZZ, en nu wil mijn dochter ook een ZZZ aanschaffen.

We zijn gister de eerste gaan bekijken maar daar zijn we op afgeknapt vanwege een slecht draaiende motor, motorblok zat onder de olie, vooral onderaan.

En ik had es gehoord wanneer je bij een stationair draaiende motor de oliedop eraf haalt een er spat olie uit dat de motor een major problem heeft.

Vandaag zijn we naar een andere gaan kijken en die had hetzelfde...de garagist zei dat dit normaal was.

Ik weet 't niet meer, ik ken er niet veel van...is dit iets dat normaal is ?

Ik heb bij de FAQ gekeken ,maar niet direct hier iets over terug gevonden....

Grts

Frank

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik dacht dat het redelijk normaal is dat de olie eruit klotst ja. Dat is volgens mij de functie van de dop om dat te voorkomen.

Volgens mij moet je stationair wel de peilstok kunnen lichten.

Link naar reactie

om welke motor variant gaat het hierbij is wel de vraag.

bmw heeft veelal (ik geloof zelfs altijd)een negatief carterventilatie systeem,wat zoveel wil zeggen dat er tot op zekere hoogte een onderdruk in het carter/krukkast heerst.

voregah was een beetje de test om de olievuldop bij draaiende motoer even los te halen,en dan MOEST het toerental even inzakken en de motor wat rommelig gaan lopen,als dit niet zo was dan moest men bedenkingen hebben over de kwaliteit van de motor.

of dat geheel en volledig waar is durf ik niet te zeggen ,maar alle beemers die ik gehad heb in de loop der jaren vertoonden de genoemde gedragingen.

zodra er uit de vuldop merkbaar geblazen word dan is het zeker geen brave (bmw)motor .

voorzover wat ik ervan weet bij de 6 cylinders tenminste!

een 4 cylinder heb ikzelf nooit gehad :lol:

Link naar reactie

Jullie tips in acht gehouden, hebben we een mogelijk kandidaat ZZZ gevonden....nog niet 100% zeker...persoon gaat de ZZZ keuren voor de verkoop en indien in orde gaat de verkoop door.

Spannende momenten dus....

We zijn er toch een stuk of 6 gaan zien in totaal, 4 op 1 dag afgelopen woensdagmiddag...350 km gebold in totaal...met serieuze kandidaat ZZZ 'tjes, maar onze laatste bezoek die dag was liefde op het eerste gezicht....

Wordt dus vervolgd...

Grts

Frank

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in