Ga naar inhoud

Waarschuwing


Bossie

Aanbevolen berichten

Wij komen net terug van een heerlijke vakantie.

Ruim 5000 km gereden met onze Z3 2.8, waarvan zeker 4.500 km met open kap!

Het was weer een verrukkelijke ervaring! :thumbup:

Omdat we iets hebben meegemaakt, dat ons nog nooit eerder is overkomen, wil ik dit als waarschuwing en tip met jullie delen:

De 2.8 hebben we eind maart 2011 gekocht.

Een prachtig exemplaar, met 128.000 km op de teller.

Regelmatig mee gereden en nu er dan mee naar Frankrijk / Spanje.

Na ruim 3000 km gereden te hebben, was ie wel toe aan een wasbeurtje.

Toen ik bij de linkerachterband aankwam, leek het erop dat er luchtbelletjes bij het ventiel verschenen.

Toen ik het ventiel aanraakte, schoot dat letterlijk als een kogel uit de band! (?????)

Gelijk weer teruggedrukt en de band weer opgepompt, maar het ventiel had dus gewoon losgelaten van binnenuit!

Na controle van de andere ventielen bleek dat er uiteindelijk 3 banden hetzelfde euvel hadden (?!) en één ventiel was licht gescheurd.

Hierop heb ik tyraps om de ventielen heengetrokken en ze heel stevig aangetrokken, zodat ze niet meer uit de band konden schieten (!!)

Banden opgepompt en direkt naar een bandenservicebedrijf gereden en daar moesten alle 4 de ventielen worden vervangen.

Een klusje dat alles bij elkaar 20 euro's kostte, dus niks bijzonders, maar.... wat hebben wij een GIGA geluk gehad dat tijdens de lange rit, van ook regelmatig behoorlijke snelheid, de ventielen niet uit de band zijn gesprongen! Je moet er niet aan denken... Dan had ik dit stukje nu niet meer kunnen schrijven vrees ik.

Vandaar een tip naar jullie: controleer je ventielen, door er zeepsop op te doen en ze even omhoog te duwen. Zo weet je zeker dat ze goed zijn en veilig.

Doordat auto's lange tijd stilstaan (wat de onze waarschijnlijk in het verleden heeft meegemaakt) is het dus mogelijk dat ventielen van binnenuit loslaten!!!

Het betreft hier Michelinbanden, dus ook geen geringe kwaliteit...

Doen jullie er alsjeblieft je voordeel mee.

Voorkomen is beter dan genezen, als dat al zou kunnen....

Ons engeltje op de schouder heeft ons veilig thuisgebracht. Daar zijn we zeker van overtuigd.

Hoeveel geluk kan een mens hebben.... Een gewaarschuwd mens telt in ieder geval voor twee.

Voor een ieder die nog op vakantie gaat: veel plezier en veilige kilometers!

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Het betreft hier Michelinbanden, dus ook geen geringe kwaliteit...

Het ventiel heeft niets met de band te maken (ventiel zit los in de velg).

Ventielen springen dan ook niet uit de band maar uit de velg.

Maar idd zoals al gezegd: bij nieuwe banden ook altijd nieuwe ventielen. (Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat een bandenboer geen nieuwe ventielen monteerde)

Link naar reactie

heb het ook een keer gehad inderdaad. Waarschijnlijk bij wassen iod te ruw behandeld. Gelukkig stond ik bij Roodkapje toen ik de luchtbel opmerkte dus was het snel opgelost.

Inderdaad altijd goed opletten dat bij bandenwissel ook de ventielen worden vervangen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.