Ga naar inhoud

Vraag 1

Yellow

Aanbevolen berichten

Zoals beloofd in mijn voorstelrondje zou ik met vragen komen in dit forum. Belofte maakt schuld, dus hier is de eerste <_<

In mijn ZEERGELEZ zit in beide deuren een zwart metalen geperforeerd speakerfrontje. Tien jaar terug waren ze nog mooi zwart. Die zijn allebei wat verweerd in de loop der tijd en ik zou ze wilen opknappen en meteen mooi geel spuiten. Kan iemand mij vertellen hoe ik die frontjes kan verwijderen? ( liefst zonder dat de airbags af gaan in de deuren :P )

Thnks, Thomas

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kan alleen door het deurpaneel te verwijderen (nadat de accu afgekoppeld is).

]

Ai ai, dat zijn heldere instructies en tekeningen, dat valt tegen dus!

Bedankt voor de info en ik bedenk me nog even.

Thomas

Link naar reactie

Met wat knutselervaring heb je zo'n paneel er zo uit...

Veel meer dan 15-20 minuten per kant kan het niet kosten. Alleen: dan nog de speakerroosters lospeuteren/afplakken is waarschijnlijk het meeste werk.

Ik kan je wel uit ervaring vertellen (soortgelijks bij vorige auto gedaan) dat 't met een minimum aan kosten stukken beter oogt!

En zoals sledgehammer opmerkte: enige breekpunt (pun intended) zijn die clips, voor een paar euro heb je er genoeg voor beide deuren...

Link naar reactie
Met wat knutselervaring heb je zo'n paneel er zo uit...

Veel meer dan 15-20 minuten per kant kan het niet kosten. Alleen: dan nog de speakerroosters lospeuteren/afplakken is waarschijnlijk het meeste werk.

Ik kan je wel uit ervaring vertellen (soortgelijks bij vorige auto gedaan) dat 't met een minimum aan kosten stukken beter oogt!

En zoals sledgehammer opmerkte: enige breekpunt (pun intended) zijn die clips, voor een paar euro heb je er genoeg voor beide deuren...

Ok, dat schept de burger moed.

Hoeveel clips zal ik bestellen ongeveer voor een te verwachten gemiddelde uitval ?

Thomas

Link naar reactie
Hoeveel clips zal ik bestellen ongeveer voor een te verwachten gemiddelde uitval ?

Ik had er een vier-/vijftal nodig. Als je uitgaat van 'zekerheid voor alles' bestel je er wat meer dan dat! Als mijn stoffige geheugen me niet in de steek laat zijn het er een stuk of 6-7 per deur, het gaat alleen om de zij- en onderkanten die 'geclipt' zitten.

Dit soort 'klein grut' kan de BMW-dealer vaak alleen in eenheden van X-stuks leveren, als de interwebs met hun informatie kloppen mag dat geen ramp zij met een duppie per stuk: nummertje 13/onderdeelnr. 51 41 1 973 500 op dit plaatje:

NDIyMTJfcA==.png

Link naar reactie

Onze plaatselijke autoonderdelentussenhandel kan de clips alleen per tig1000 leveren. Dat wordt dus binnenkort een snipperdag nemen om naar een BMW dealer te zoeken. (die hebben we niet hier in de omtrek).

Of weet iemand een webshop voor dat spul?

Thomas

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in