Ga naar inhoud

lichtje remmen brand

lightning87

Aanbevolen berichten

ok het geel/oranje lichtje van de remmen ging een aantal weken geleden dus branden.

de voorste remblokken zijn vervangen (oem) en het zelfde geld voor de remvloeistof ( ja heb dot 4 gebruikt).

de achterste remblokken zijn nog ongeveer 40 % en zijn dus niet vervangen.

nu blijft het lampje aangaan, soms als ik rem, maar ook soms als ik totaal niet rem !

het gaat heir om een Z4 bouwjr 2003 2.5i

heeft iemand hier daar ook ervaring mee ? zou het een kapotte sensor kunnen zijn ?

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Het kan zijn dat een slijtsensor vervangen moet worden, als het goed is zitten er 2. 1 linksvoor en 1 rechtsachter. Deze zitten in de remblokken geschoven met een soort klemveertje en als de remblokken bijna op zijn komen deze ook tegen de remschijf en slijten door waardoor de electronische lus onderbroken wordt en je controle lampje aangaat. Is heel makkelijk te controleren door het wiel eraf te halen en even de indicator uit de remblok te halen, even goed kijken want er zitten 2 lipjes die je een beetje samen moet drukken en dan pak je de indicator er zo uit. Kabeltje gaat in een boxje waar een stekkerverbinding zit mocht je de indicator vervangen. Maar is hier niet naar gekeken tijdens het vervangen van de blokken, als het lampje aangaat is het al een teken dat de indicator zijn werk gedaan heeft en dus ook vervangen moet worden.

Gr Jack

Link naar reactie

thanx voor de reply ! hier is niet naar gekeken nee want hij is niet naar de stealert gegaan. hebben zelf de blokken voor vangen.

maar dan zal ik die sensor ook vervangen en kijken of het over is. :rolleyes:

Link naar reactie
  • 7 maanden later...
  • Administrator

Ja, ik meende het ook. Niets vervelender dan vragenstellers die uiteindelijk niet laten weten hoe dingen zijn afgelopen ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in